maayaa píše:převýšení v oblouku u nás je max 150mm,ale pro bezproblémový provoz bych do toho nešel.Většina modelovejch dvojkolí má vyšší okolky než ve skutečnosti,takže odstředivá síla by ti ten vlak při reálný rychlosti ven dostat neměla.Ale při zastavení by se mohlo často stávat že si vlak ''ustele'' do oblouku
No já bych řekl, že zde diskutovaná vozidla mají okolky vyšší úplně všechna.
Co se týče převýšení je to otázka i použitého poloměru.
U poloměrů 600 mm a větších není nutné se bát převýšení do 1 mm.
Zejména ten kdo používá kinematiku krátkého spřáhla se také tolik bát nemusí.
Za velmi prospěšné považuji jsou-li vozy v provozu vyváženy na nějaký vztah délka - hmotnost.
Pak se taková souprava chová mnohem lépe než ta kde vložený lehký vůz se v ostrém oblouku dostane vlivem sil zbytku soupravy mimo koleje.