Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27
Vítek57 píše:Ještě bych se chtěl zeptat, z čeho vyrobit tu trubičku, kterou by se dal protáhnou kardan?
Vítek57 píše:Ahoj, nemá někdo zkušenosti s tímto stahovákem? https://www.aliexpress.com/item/1005007 ... escription
úplně se mi nechce kupovat stahovák za 800, zvlášť když tenhle mám se slevou za dvacku (i s poštovným).
Btw jak se vloží odkaz do slova, myslím tím jak to třeba udělal tady Zlámalík s tím stahovákem?
marian_r píše:Konce omotať cvernou a zaliať CA, stačí trocha.
marian_r píše:Ja si myslím že tak zalomený kardan fungovať nebude, hlavne pre vysoké otáčky, je použiteľný podľa mňa len na veľmi malé uhly, skôr ako kompenzácia nepresného zostavenia. A bude asi hlučný. Mohol by si to vyskúšať "vo zveráku"? Rád by som videl video ako sa to chová. Alebo je také usporiadanie v nejakej komerčnej loko?
Tie uhlíkové trubky nie sú z pančuchy, sú to len vlákna pozdĺž a obľubujú štiepiť sa. Konce omotať cvernou a zaliať CA, stačí trocha.
Inak v bicyklových obchodoch sa dá kúpiť teflónová hadička asi 3mm priemer, len je problém upevniť ju...
Zlámalík píše:marian_r píše:Konce omotať cvernou a zaliať CA, stačí trocha.
Hádanka pro české modeláře: omotat čím? Já vím, dělali jsme "Cvernovku" v Blavě, ale kdo dál ví?
Vítek57 píše:Ahoj, nemá někdo zkušenosti s tímto stahovákem? https://www.aliexpress.com/item/1005007 ... escription
úplně se mi nechce kupovat stahovák za 800, zvlášť když tenhle mám se slevou za dvacku (i s poštovným).
Btw jak se vloží odkaz do slova, myslím tím jak to třeba udělal tady Zlámalík s tím stahovákem?
Vítek57 píše:marian_r píše:Ja si myslím že tak zalomený kardan fungovať nebude, hlavne pre vysoké otáčky, je použiteľný podľa mňa len na veľmi malé uhly, skôr ako kompenzácia nepresného zostavenia. A bude asi hlučný. Mohol by si to vyskúšať "vo zveráku"? Rád by som videl video ako sa to chová. Alebo je také usporiadanie v nejakej komerčnej loko?
Tie uhlíkové trubky nie sú z pančuchy, sú to len vlákna pozdĺž a obľubujú štiepiť sa. Konce omotať cvernou a zaliať CA, stačí trocha.
Inak v bicyklových obchodoch sa dá kúpiť teflónová hadička asi 3mm priemer, len je problém upevniť ju...
Ano máš pravdu, že dlouhý kardan by dělal potíže, proto bych se spíše klanil k návrhu, který tu ukázal michal_d. Co myslíš tím vyzkoušet ve svěráku?
Petr Barchánek píše:Při vší úctě, kterou chovám ke každému, kdo je ochotný obětovat vlastní životní energii novostavbě modelů, včetně pojezdu a ještě takto složitému, jako je nízkopodlažní kulatý pantograf, bych si přecijen dovolil následující dotaz, prosbu či návrh:
Zvážit systém pohonu a-la Picoloco, tedy motor svisle a oba podvozky hnané. Odpadne tím problém s motorkem v salonu pro cestující, odpadnou ztráty kroutivého momentu v kardanech díky nesouososti motoru a převodovky. Především pak celá hmotnost čelního vozu půjde na adhezi.
https://www.espb.cz/Pojezd-na-lokomotiv ... d52548.htm
https://www.mojett.cz/7814
Uživatelé procházející toto fórum: Stanopp a 1 návštěvník