České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod kokr » pon 08 zář, 2025 10:36 pm

hank a Radeksindy: děkuji za informace ohledně vozů do Starého města a ještě k tomu položím dotaz. Základ pro model vozu ( původně dodaný Cl 35-051, pak Cl 4-5926, po roce 1933 je veden jako Cl 4-5822) je jasný Cl. Ale pro model (BCl18-482, pak degradován na Cl 4-5968, později Cl 4-5825) to bude trochu jiný základ a to BCl bez WC? http://www.pojezdypg.cz/index.php?id=vo ... -rv-190405 Je mezi BCl bez WC a Cl nějaký vizuální rozdíl krom vnitřního členění? Předem děkuji.
kokr
 
Příspěvky: 92
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:41 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » úte 09 zář, 2025 9:18 am

Samozřejmě ano. Oddíl II. třídy je širší, takže sedačky v oddílech III. třídy jsou jinak rozposouvané a to platí i o oknech. A podotýkám, že jsou i vizuální rozdíly mezi Cl z let 1904/1905, a Cl pro zručskou a staropackou lokálku.
radeksindy
 
Příspěvky: 2644
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » úte 09 zář, 2025 10:03 am

Některé vozy BCl se odlišovaly na první pohled dvojitými okny v oddílu 2. třídy, ale v Čechách a na Moravě jich moc nebylo a ani nevím, kde přesně jezdily a které (nebo jestli vůbec některé) přešly k ČSD.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6738
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Popopo » úte 09 zář, 2025 10:07 am

Podle fotky výše v tomto vlákně bych si vsadil na BCl bez WC - okna zhruba stejně široká, jen dvě lampy. BCl bez WC a Cl mají jinak posazená okna a lampy - oddíl 2. třídy porušil symetričnost.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 387
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » úte 09 zář, 2025 10:19 am

Popopo: Určitě, musí to být bezzáchodové, všechny záchodové jsou i třílapmpové. Navíc lokace, i když vozy se občas půjčovaly, zvlášť když šlo o významnou akci.

hank: Neplést s vozy BCi s rozvorem 4,5 m, vozy BCl jen jednoduchá okna.
radeksindy
 
Příspěvky: 2644
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník