fousek píše:A2C: Otázkou je, jak aktivní je zastoupení Roca na Slovensku. Recept bych na to měl. Pokud nějaký obchodník uzná, že by byl zájem o nějakou slovenskou verzi, může objednat u výrobce limitovanou sérii, tak jak to třeba dělá třeba Elriwa. Taková V180.005 od Roca nebude k dostání nikde jinde, než tam.
PS: S tou BR218 je trochu nefér argument, snad jsme se za těch 15 let posunuli dál...
PPS: Já depa vůbec neřeším, takže když bude něco pěkného slovenského, klidně si to koupím.
Zastúpenie pre Česko a Slovensko je rovnaké, má to na starosti Slovák, pokiaľ sa nemýlim, tak z Bratislavy.
Ale Roco teraz nie je na programe dňa (no už sme sa dohodli, že si pokecáme zajtra).
Tu by to chcelo trošku vyrovnať stav. Ak by sme to brali na počet obyvateľov, tak 2 modely české, 1 slovenský. Ak by sme to brali na počet modelárov tak 5 modelov českých a 1 slovenský.
No stále by to bolo lepšie, než 100 modelov českých a 0 slovenských.
Na programe dňa je Igra a jej už by sa dalo povedať, že to vyzerá ako nacionalistické potláčanie Slovenských modelárov (slovenských staníc na modeloch) ak by som to chcel veľmi prehnať, čo samozrejme nechcem, pretože by som rád komunikoval diplomaticky.
Nechcem tým povedať, že keď máte 4 Pražské kompletné súpravy, tak chceme mať aj 4 Bratislavské kompletné súpravy v štýle Ba, Bai, Bai (8dv) Bac, Bra, Da, DFa v 3 aj 4 epoche.
Ale keď existuje 83 modelov celkom, tak mať až 7 v rôznych epochách je neuveriteľne nedostatočné.
Stačilo by spraviť po jednom voze v každej epoche a dajme tomu že by to bol mix všetkých domovských staníc. Bratislava, Trnava, Zvolen, Žilina, Poprad, Košice, Nové Zámky... stačí po jednom.
Nebude to dokonalé, ale bude to oveľa lepšie než teraz. Lebo ťažko mi môže jazdiť na trati Bratislava - Komárno voz s nápisom Pražská dráha, alebo depo Plzeň. To proste nie je možné.
Prečo by som potom mal kupovať taký "paskvil" ktorý by som s tým spravil.
Ale voz ktorý by mal na sebe slovenské nápisy (o to ide predovšetkým, keď už prevádzkujeme slovenskú trať) Bratislavskú dráhu, alebo Východnú dráhu napriek tomu, že by to na sebe malo depo Brno tam hravo prejde.
Ale nemôžem proste prevádzkovať na rýchliku či osobáku z Bratislavy do Zvolena Pražskú dráhu, depo Plzeň. To proste nejde.
Samozrejme, aj ja mám nakúpených množstvo českých vozov, teda nákladných, lebo proste to sa tu objaviť mohlo a aj sa to tu objavovalo. Nákladné vozy pendlovali po celej republike (celom OPW)
Ale osobné vozy boli niekam priradené a koniec.
Nato celý čas upozorňujem a pokiaľ sa tak nestane, tak proste voz od Igra nekúpim a ako je vidno, sú tu aj ďalší ktorý tento problém vnímajú rovnako.
Nehovorím, že nemám Bai, Da, Bac... mám ich, pokúpil som ich za smiešny peniaz, rozložil, prestriekal, preznačil a takto mám autentické vozy jazdiace z Bratislavy Nového mesta do Komárna začiatkom 60tych rokov.
Je pre Igru problém robiť slovenské depá? No tak nech spravia zas stavebnice, bez nástreku, bez potisku (okná by potlačiť mali). Som ochotný ich kupovať po tých 30-35€ ako kupujem tieto hotové vozy. Aspoň ich nebudem musieť rozoberať.
Aj tak viem, že im to nemá kto skladať.
Pomaranč píše:A to že sa vyrobí po jednom voze zo Slovenska čo zmysluplné z toho človek poskladá? Nič, keď napriklad Bai od Šikulov boli jedna z Popradu jedna z BA atď. Nič ucelené alebo aspoň trošku pri sebe. Ale Praha tam má niekoľko kompletných súprav v každej epoche.
Presne na to narážam. Jednu slovenskú súpravu a hneď bude radosť väčšia, aj chuť vytiahnuť z peňaženky tie peniaze.
A naviac by mohli reflektovať na aktuálnu ponuku.
Ja stále nechápem, ako pri tom Albatrosovi od Trixu sa nevedeli zviesť a nevydali aspoň 4 vozy v 3ep. nech má človek komplet súpravu, či aspoň základ a potom do toho dodať ďalšie. Proste manažment tam asi spí.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse