jipol57 píše:... že točení klikou pro závory, muselo mít svůj rytmus. Když se točilo moc rychle, nebo pomalu, tak se spouštění zablokovalo, musely se vytáhnout a spouštět znovu....
Aby se musely vytáhnout, muselo by se to stát během posledních cca deseti otáčkách. Mechanizmus na závorách byl udělaný tak, že nejdřív ovládal zvonek na přejezdu, a až nakonec vlastní pohyb břeven, takže závory se v takovém případě většinou ani nehly. K celému úkonu byl stanoven počet otáček klikou (u nás jich bylo 57) a v případě přerušení točení klikou se pohon zablokoval, muselo se to vytočit zpátky a začít znova. Totéž při příliš pomalém točení, rychleji to nešlo, pohon měl omezovač otáček. Pro případ nouze bylo na tělese pohonu takové kolečko pod plombou, které se povytáhlo a otočilo (přesný postup si nepamatuji, protože jsem to nikdy nepoužil), a závory se daly zavřít hned bez predzvánění. To bylo ale pouze u dálkově ovládaných závor, místně obsluhované, které měl člověk u nosu a viděl na přejezd, se normálně zavíraly a otvíraly hned.