Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod vypravka12 » pon 11 lis, 2024 3:55 pm

Nevíte někdo, zda Roco bude vyrábět T478.4 nebo T478.3? Někde uvedeno T478.4048 a někde T478.3153.
https://www.sportsarka.cz/t478-4048-csd
vypravka12
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 01 srp, 2019 6:18 pm


Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Davca » pon 11 lis, 2024 6:56 pm

Trainmaniak píše:Vidím tam T 478.4048.
https://www.roco.cc/rde/produkte/lokomo ... 3-csd.html


Zdravím,
jenže on to je na tom obrázku stroj řady T 478.3 (753), takže se ve fotošopu zmachinovaly jen tabulky a dodaly topné spojky 3 000 V. :) Více můj příspěvek ze dne 22.9.2024 od vedle ... viewtopic.php?f=16&t=14978&start=15
Již se výrobci psalo, tak uvidíme. Mám za to, že jako model to bude nakonec zmíněný stroj T 478.3153.

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod vypravka12 » úte 12 lis, 2024 11:10 am

Právě, že se teď všude objevuje T478.3. Přitom bylo uváděno T478.4. Pro někoho malý a pro někoho velký rozdíl pokud objednám jedno a přijde druhé. Počkám, co asi nakonec bude doopravdy.
vypravka12
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 01 srp, 2019 6:18 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Jarda_Kučera » úte 12 lis, 2024 6:32 pm

...já bych spíš potřeboval vědět, zda je reálné něco od ROCO očekávat letos... manželka ze mě tahá, co chci od Ježíška :-D
Jarda_Kučera
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 21 úno, 2012 3:33 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » úte 12 lis, 2024 8:00 pm

Na stránkách elriwa je aktualizace předvýrobní přípravy modelu BR 92.5-10 aka T13.
https://www.elriwa.de/blog/update-11-20 ... 92-pr.-t13
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Trainmaniak » stř 13 lis, 2024 5:12 am

Nádhera. A cena za zvukovou celkem přijatelná. Analogová BR 89.0 je dražší (ale taky jsem neodolal).
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod TTJan » pon 18 lis, 2024 10:01 am

Tak jsem si myslel, že už mě Tillig nedokáže ničím překvapit, ale zase jsem se zmýlil. Tato skvělá firma to opět dokázala. Pokud si objednáte set vozů... no.. "set"... vozů Tillig 01056 Spedica, zjistíte, že v balení dostanete dva zcela totožné vozy. Ano, včetně provozního čísla. Nekupujete tedy set vozů, ale dva totožné vozy v jedné krabičce. Myslel jsem si, že se jedná o omyl, že například došlo k pomíchání krabiček při prohlídce modelů u obchodníka, ale všechna balení byla stejná. A to vlastně úplně doslova :-) Díval jsem se i u jiných obchodníků, plus fotky na jiných webech. Tillig navíc vozy inzeroval v katalogu každý jiný, jeden s nápisem Spedica, druhý bez nápisu. Ještě se mi nestalo, respektive nepamatuji si, že by kdy nějaký prodejce prodával dva zcela totožné vozy včetně provozního čísla v jednom balení jako "set vozů". Je vidět, že firma Tillig našla způsob, jak zdvojnásobit prodeje :-)
TTJan
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19 lis, 2019 8:28 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Petr Barchánek » pon 18 lis, 2024 10:52 am

Vůz Tdgrss je čtyřnápravový vůz, který vznikl “rekonstrukcí” dvou dvounápravových vozů. Tato “rekonstrukce” spočívá v tom, že že se vezmou dva dvounápravové vozy shodného typu, svěsí se a napevno se jim zavaří šroubovka tak, aby se - mimo vozovou dílnu - nedaly rozvěsit. Obě půlky následně administrativně i fyzicky obdrží shodné číslo.

Tillig má sice ve spoustě věcí proti předlohám nepořádek, ale toto je v principu správně.

Co ale není správně je fakt, že číslo vozu by mělo být vždy jen na jedné části, při pohledu zboku na té levé.

A dále by měly sedět údaje, jako třeba celková délka cca 20 metrů, ložný objem cca 75 kubíků a ložná hmotnost cca 60 tun v rastru D. To byste pro nás mohl lupou zjistit, jestli sedí nebo ne. Moje epocha to není, ale asi nejenom mě by zajímalo, jak jsou na tom u Tilliga s přesností, když si můžou předlohu vyfotit cca 20 kilometrů od firmy v reálném čase takřka kdykoliv.

Přebývající číslo vozu na pravé polovině je sice nepříjemné, ale dá se to odstranit zamalováním ůdajů jinou barvou, bude to působit autenticky jako ve skutečném provozu. Ostatně na té fotce skutečného dvojvozu z Bad Schandau v katalogu Tillig to je správně.


K dokončení metamorfozy ze dvou vozů na jeden by měly obě půlky být na kolejišti spojené pevnou spojkou, která je - pokud vím - k vozu přibalená.

Důvod pro takovouto rekonstrukci je následující - za práci s vagonem se většinou účtuje sazba za vagon, například na seřaďovacích nádražích, na vlečkách, v přístavech, v průmyslových zónách, na kolejových váhách, na posledních mílích a všude jinde tam, kde vlečkař obsluhuje jednou vlečkou/manipulákem atd více příjemců. Čili zboží odvezené ve dvou dvounápravových vozech je jen z této položky “zkasírováno” - v porovnání se zbožím ve čtyřnápravovém vagonu - dvakrát, respektive i čtyřikrát (prázná manipulace před nakládkou, ložená po nakládce, ložená před vykládkou, prázdná po vykládce), což už jenom při nějaké opravdu levné manipulaci za 20 Euro, znamená při 60 tunách hned 1,25 Euro na tunu.


Podobně kdysi prodávalo ROCO čtyřnápravový dvojvagon vzniklý spojením dvou vozů z původní formy vozu Hbillns DR. Kat.č.37542 byl vůz FS řady Himrss, Kat.č. 37563 byl vůz Transwaggon registrovaný u DB jako řada Hiirss.

A ještě malý edit: Vážně jsou obě půlky popsané z obou stran? Není to jenom tak, že v krabičce jsou položené nápisy ven a akorát je stačí odočit o 180°? Protože na strákách výrobce i všech možných prodejců je uvedono, že jde o Ladeiinheit, tedy vozovou jednotku a nápisy má správně jen na jedné části.
Naposledy upravil Petr Barchánek dne pon 18 lis, 2024 11:11 am, celkově upraveno 1
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 328
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod jirmicz » pon 18 lis, 2024 11:02 am

Omyl to není. Je třeba se podívat na skutečnou předlohu. A to jsou dva spojené vozy na pevno, tudíž se jedná o jeden vůz. Z jedné strany první části jsou popisky a na druhé není psáno nic. Ve skutečnosti jsem tuto jednotku vozů opravdu viděl.
jirmicz
 
Příspěvky: 250
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Trainmaniak » pon 18 lis, 2024 12:22 pm

Je to v cajku.

01046-set2.jpg

01046-set3.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Zlámalík » pon 18 lis, 2024 12:31 pm

Takže ještě pevné spřáhlo mezi ně, případně přiložený vteřiňáček... Foršrift je foršrift! :lol:
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod jirmicz » pon 18 lis, 2024 12:55 pm

Součástí balení je spojka do šachty. Už takový jeden set byl vyroben a mám ho doma 8)
jirmicz
 
Příspěvky: 250
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Trainmaniak » pon 18 lis, 2024 1:06 pm

Ano, je tam.

01056-1-l.jpg
01056-1-l.jpg (31.82 KiB) Zobrazeno 1980 krát
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Zlámalík » pon 18 lis, 2024 2:17 pm

Dřív bývalo pevné spřáhlo v balení u všech Tds (mám jej u původní Lovochemie i Agrofertu) u pozdějších verzí ho pak už nebalili.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: PajaF a 5 návštevníků