Úvraťovka v HO

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 10 dub, 2009 12:15 pm

To chameleon: nápad s angličanem je typickou ukázkou jak nemá vypadat zhlaví ve skutečnosti ani v modelu.
Jinak jak jsem psal Diegovi v SZ, trochu mě děsí stoupání do koncové stanice. Na mém návrhu, který byl poslední verzi podobný mi vyšlo stoupání max.33,3%o - na trati do SN tedy většinou v tunelu, kde to tolik nebile do očí.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » pát 10 dub, 2009 1:56 pm

Michal Šuhajda píše: ..... nápad s angličanem je typickou ukázkou jak nemá vypadat zhlaví ve skutečnosti ani v modelu. .....


Dovolím si Michale oponovat a připomenout třeba to, co tady psal už (mám dojem že) Pája - dva angličani ve zhlaví stanice Žatec-západ ! Jsou dobře vidět, když se jede trasa Žatec-Most a silniční most vede přes koleje - pohled na zhlaví směrem do stanice je zřetelný !

Já osobně bych to za prohřešek v plánku nepovažoval (zase ty kompromisy :wink: ) :!:

To diego.dan : zkus si ještě pohrát s pravým zhlavím v koncové stanici - ve smyslu posunutí výhybky (prodloužení délky staniční kolej), nepůjde to přece jenom ?
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod chameleon » pát 10 dub, 2009 2:12 pm

Michal Šuhajda píše:To chameleon: nápad s angličanem je typickou ukázkou jak nemá vypadat zhlaví ve skutečnosti ani v modelu.

Michale a co dopravní kolej dlouhá 25metrů? Uvedl jsem,že se tu nedávno probíralo, že by tam ta křižovatková výhybka neměla být. Ale modelaření je o kompromisech, a u tohodle návrhu zvlášť. Každý to vidí jinak - já to vidím tak, že radši prodloužit staniční koleje o 20-30cm díky angličanovi, ať mají koleje alespoň trošku rozumnou délku. Odhaduji, že teď ta přidaná nejkratší kolej by měla v reálu tak necelých 30metrů, ale ve skutečnosti ani v těch Kloboukách ani ve Žlebech nenajdeš dopravní kolej pod 100metrů. No nejlepší by podle mě bylo si obě verze sestavit třeba na koberci a omrknout to na vlastní oči :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod chameleon » pát 10 dub, 2009 2:18 pm

Jarda H. píše:co tady psal už (mám dojem že) Pája - dva angličani ve zhlaví stanice Žatec-západ !

jj, přesně to jsem měl namysli :-) diky, nemohl jsem to najit :)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 10 dub, 2009 2:37 pm

Jarda H. píše: Dovolím si Michale oponovat a připomenout třeba to, co tady psal už (mám dojem že) Pája - dva angličani ve zhlaví stanice Žatec-západ ! Jsou dobře vidět, když se jede trasa Žatec-Most a silniční most vede přes koleje - pohled na zhlaví směrem do stanice je zřetelný !
Já osobně bych to za prohřešek v plánku nepovažoval (zase ty kompromisy :wink: ) :!:
Sorry, ale ten Žatec je trochu mimo mísu. Moje výtka nesměřovala k potížím s umístěním angličana v hlavní koleji, např. u spojky mezi kolejemi, proti tomu nic nemám, ale vytýkal jsem zaústění dvou různých tratí do větví angličana. To je pitomost a na tom trvám. Mmch. na lokálkách se angličani vyskytovali minimálně, většinou až po přestavbách. Je to dáno dobou vzniku, i náročností angličana na údržbu.
To chameleon: nemíchej jablka s hruškami. Podle stejného mustru se můžeme dostat k tomu, že 100metrů mezi stanicemi je pitomost...
Téma zkracování délek je mnohkrát probrané a vše by mělo mít své meze. Nicméně mi přijde lepší mít správné zhlaví a koleje dlouhé 25metrů než mít koleje dlouhé 30m za cenu blbě udělaného zhlaví.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod chameleon » pát 10 dub, 2009 3:14 pm

Michal Šuhajda píše:nemíchej jablka s hruškami. Podle stejného mustru se můžeme dostat k tomu, že 100metrů mezi stanicemi je pitomost..
taky že je.. já bych tam radši nacpal tunel.. :oops:
Michal Šuhajda píše:Nicméně mi přijde lepší mít správné zhlaví a koleje dlouhé 25metrů než mít koleje dlouhé 30m za cenu blbě udělaného zhlaví.
v tomto případě by se ale kolej téměr zdvojnásobila, proto ten návrh, i když ne šťastný, to přiznávám.. :wink:

Teď už bychom se ale měli vrátit k Diegovi - promiň Diego :wink:
Jak to dopadlo - vyhrál č. 5 nebo ještě máš v plánu nějaké drobné úpravy?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod chameleon » pát 10 dub, 2009 3:37 pm

Tak ještě jednou :lol: Prošel jsem si celé vlákno a našel Michalovo první návrh - http://suhys.rajce.idnes.cz/Navrhy_kole ... -Diego.jpg Upravil bych zhlaví úvratě jak má on, s malou úpravou by ta ta třetí kolej hnedle vypadala líp :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 dub, 2009 5:25 pm

Kluci ,kompromisy ano ,ale s tím angličanem ,jsem plně na straně Michala.Vím ,že by to pomohlo,ale všeho s mírou. :wink:

Toto řešení je typické pro německé dráhy na vedlejších tratí,npř.Bf Papenau,Bf Rennstieg (malá uzlová stanička tří lokálek,škoda ,že není naše,hodí se přímo do našich malých prostorů) ,Bf Espenstadt atd..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » pát 10 dub, 2009 5:53 pm

Michal Šuhajda píše: Sorry, ale ten Žatec je trochu mimo mísu. Moje výtka nesměřovala k potížím s umístěním angličana v hlavní koleji, ..... ale vytýkal jsem zaústění dvou různých tratí do větví angličana. To je pitomost a na tom trvám. .....


To jsem přehlédl :oops: v diskuzi, neuvědomil jsem si, že jde o 2 trati ?! Koukal jsem na to jako na obyč zhlaví ! To je Žatec jako příklad fakt mimo mísu :wink: !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod diego.dan » sob 11 dub, 2009 8:13 am

Nechci panikařit,ale tu třícestnou výhybku Tillig už asi nedělá (Ti82230).Včera jsem ji zkoušel najít ale bezvýsledně.Ani Tillig ji nemá v nabídce.Poraďte tedy prosím adekvátní náhradu nebo co s tím?Je zajímavé,že ve Wintracku je.
Díky
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod milan ferdián » sob 11 dub, 2009 9:34 am

diego.dan píše:Nechci panikařit,ale tu třícestnou výhybku Tillig už asi nedělá (Ti82230).Včera jsem ji zkoušel najít ale bezvýsledně.Ani Tillig ji nemá v nabídce.Poraďte tedy prosím adekvátní náhradu nebo co s tím?Je zajímavé,že ve Wintracku je.
Díky


Určitě bude ještě v nabídce některého prodejce.Proč se nepodíváš hned na nabízený sortiment u Michala D. :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod diego.dan » sob 11 dub, 2009 11:09 am

v nabídce má jen Peco a Roco.neboj projel jsem asi 10 internetových obchodů
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Domba » sob 11 dub, 2009 11:55 am

pročetl jsem si celé téma a když sem tak koukal proč se neudělá ta pila vté koncové stanici jako to je třeba v Bílém Potoce?
kdyžtak fotky bych dodal a nebo jel udělat: ))
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 11 dub, 2009 3:09 pm

Ještě k tomu angličanovi - a co úvraťová stanice Dubí? Tam je anglán na zhlaví hned u vjezdu jak vyšitej!!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » sob 11 dub, 2009 3:24 pm

Petr Zatrepalek píše:Ještě k tomu angličanovi - a co úvraťová stanice Dubí? Tam je anglán na zhlaví hned u vjezdu jak vyšitej!!


Peťo není a nikdy tam nebyl.Byla nebo tam je dvojitá kolejová spojka s jednoduchými výhybkami. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 3 návštevníků