ACME - kvalita

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

ACME - kvalita

Příspěvekod čapik » ned 23 čer, 2024 7:30 pm

Dobrý den, jak je na to prosím ACME s kvalitou? Vyrábí zajímavé varianty vagónů. Jak je na tom například v porovnání s ROCO? Díky moc
Uživatelský avatar
čapik
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob 17 pro, 2011 1:41 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod Jirka Černý » úte 25 čer, 2024 2:41 pm

Od ACME mám set rychlíkových vagónů, šedošedé s červenou střechou ÖBB jsou perfektní. Zároveň mám ty samé Roco, nejsou špatné ale ty ACME jsou lepší, například Roco nějak nevychytalo žlutý pruh první třídy a dost nepřirozeně se leskne i okolo kam asi zasahuje obtisk či co. Ale mám i jeden Roco se služebním oddílem označený profesional a ten je opravdu luxusní.
Jirka Černý
 
Příspěvky: 154
Registrován: úte 05 led, 2021 5:17 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod Pawlik » úte 25 čer, 2024 3:51 pm

Také přidám svou zkušenost.
Obecně považuju za tristní, že neexistuje jakákoliv podpora, servis. Není možné koupit náhradní díly. Prostě se tím firma ACME nezabývá.
Dílenské zpracování u lokomotiv je tragické, je potřeba důsledně vybírat z kusů, které nejsou zničené už z výroby (zablité lepidlem, křivě přilepené doplňky, uražené nebo chybějící díly). U vozů jsem nezaznamenal problém.

Lokomotivy řad 162, 163, 151, 350:
+ Obecně špičková povrchovka, přirovnal bych k PIKO.
+ Krásné detaily, i když třeba čelo u 151 a 350 je dost mimo realitu, na maskách podvozků už je také vidět, že jsou za zenitem.
- U 163 nedrží potisk, smývá se pouhou manipulací s modelem (výjimka mezi všemi modely, co mám).
- U některých kusů jsou sběrače takové subtilní, trčí všelijak nakřivo. Mám pocit, že je to typické pro sběrače s úzkým smykadlem. Sběrače se smykadlem Shunk mi přijdou o řád lepší.
- Používali motory Mashima, potom Canon, potom už jen 3-pólové no name (u jednoho na 163 jsem narazil na problém a měnil za Canon).
- Neumí udělat funkční kinematiku spřáhla, u každého kusu se musí brousil, ladit, aby to chodilo hladce, katastrofa.
- Doplňky jsou přichyceny lepidlem, takže si přineseš lokomotivu z obchodu a jen co tam chceš dát dekodér, tak si musíš urvat topnou spojku (162 byla výjimka).
- Podvozky neumožňují výkyv kolem příčné osy, tj. přizpůsobují se změně nivelety jen deformací masky podvozku.
- Velmi svérázné uchycení podvozků k rámu přes plastové zobáčky masky podvozku namáhané na tah. Tyhle zobáčky je potřeba vycvaknout při snaze o čištění nebo mazání převodů, velmi rizikové.
- Všechny lokomotivy mají nekvalitně provedená kola s výrazným obvodovým házením. Je to tak strašné, že podvozek, který neumožňuje výkyv kolem podélné osy a má sloužit jako základna, vždy stojí jen na dvou kolech, z toho důvodu se při jízdě lokomotiva neustále klepe ze strany na stranu. U 163, 162 a 151 jsme přelisoval na kola z PIKO laminátky. Od té doby to má fantastické jízdní vlastnosti.
- Praskají náboje kardanů. Vyvinul jsem vlastní a vytisknul na 3D tiskárně. Zatím slouží tiše a spolehlivě půl roku.
Prostě ochota ještě koupit nějakou lokomotivu od ACME je u mě opravdu malá.

Starý (první) set ČSD vozů Bmee:
+ Krásné modely.
+ Špičková povrchovka.
- Nefunkční kulisy, potřeba rozchodit pilováním.
- R min 422 mm (PIKO R2).

Set Regiojet:
+ Opravdu nádherné modely provedené do nejmenších detailů (rovné PIKO Y).
+ Špičková povrchovka.
+ Sběrače jako příprava na osvětlení.
- Nefunkční kulisy - opět nutné broušení otřepů, kolidujících dílů.
- Špatně se otáčející podvozky - zasekávají se o skříň, o šachtu spřáhla, o všelijaké další detaily na skříni. Dost jsem se s tím navztekal, než jsem postupně všechno upravil tak, aby to projelo alespoň poloměr R2.
Pawlik
 
Příspěvky: 275
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod jirie123 » úte 25 čer, 2024 5:55 pm

Pawliku, tak to jsi mě moc nepotěšil. :? :shock: :(
Mám sice jen jejich Eso, ale těším se na chystanou E 499.3.
Je to moje srdcovka.
Začala jezdit na rychlících v době mého mládí.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod M&T » stř 26 čer, 2024 10:47 am

Kvalita montáže je určite zásadný problém modelov ACME.
Ale ja osobne nemám s týmito modelmi až také zlé skúsenosti. Mám doma 10 kusov a zatiaľ všetky jazdia bez problémov.
Problémy som mal len nasledovné :
- pajdanie jednej lomotívy - vyriešené výmenou dvojkolí za nebandážované
- od výroby (neviem ako k tomu došlo) značne znečistené zberače prúdu - lokomotívy mali problém sa aj rozbehnúť. Po vyčistení všetko OK
- podvozky sú OK a nemáme žiadny problém, že by to nestálo na všetkých 4 nápravách alebo by bol problém na niveletách.
- problémom je konštrukcia podvozku - zatiaľ čo vyčistenie koliesok a zberačov u modelov Roco je príjemná prácička na pár minút tak u modelov ACME je rozobranie podvozku skutočne na palicu. To fakt nechápem, či tie dve skrutky bol taký problém že tam dali tie západky (inak rovnako blbo to má aj MTB).
- už trochu zastaraná elektronika ... skutočne v dnešných dobách by asi nebol taký problém (za pár EUR) urobiť nové dosky na nezávislé čelné svetlá (možnosť osvetlenia pri posune), osvetlenie strojovne, osvetlenie kabín rušňovodiča ... Takto je väčšina výstupov MTC21 proste nevyužitých ....
- to lepenie je fakt jeden z jablbších nápadov aké ACME malo. Zatiaľ čo prehodenie čela u modelov Roco je jednoduchá práca na pár minút, tak u ACME máte robotu na pol dňa. Aj to jedine odvŕtaním pôvodných doplnkov na čele ....
- tvarové prevedenie je super, rovnako detaily na výbornej úrovni. Masky podvozkov za mňa aj dnes na akceptovateľnej úrovni, celkovo výzor podvozky aj s lúčovými kolesami je perfektný. Ale je pravda, že PIKO nasadilo latku riadne vysoko, a tam už ACME zaostáva ...

Čo sa týka vozňov - no, ako to povedať. Krásne detaily, fakt verné prevedenie, ale tá montáž ... neočistené otrepy, nekvalitné montáž, ... robí z vozňov nepoužitený artikel, kým to človek nerozoberie a nedá všetko do poriadku. Súprava Polonie stála na koľaji ako opitý izidor, kým som nerozobral všetky podvozky a neočistil otrepy. Detto treba odladiť kinematiky. Tie "funkčné" nárazníky bol teda iný a úplne zbytočný nápad. Jednak to vôbec nefunguje a jednak to len komplikuje prevádzku.
M&T
 
Příspěvky: 273
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod M&T » stř 26 čer, 2024 1:24 pm

jirie123 píše:Pawliku, tak to jsi mě moc nepotěšil. :? :shock: :(
Mám sice jen jejich Eso, ale těším se na chystanou E 499.3.
Je to moje srdcovka.
Začala jezdit na rychlících v době mého mládí.

E499.3? Niečo mi uniklo alebo je to len preklep namiesto E499.2 ?
M&T
 
Příspěvky: 273
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod M&T » stř 26 čer, 2024 4:54 pm

K lokomotívam ACME - V nasledovnom videu sú viaceré lokomotívy ACME. Sú len osadené zvukovými dekodérmi a bez ďalších úprav.
Myslím, že jazdia v pohode. Aj keď samozrejme, po čase sa 362 pýta zasa vyčistiť ....
https://www.youtube.com/watch?v=5jprty3GJf8&t=301s
M&T
 
Příspěvky: 273
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod jirie123 » čtv 27 čer, 2024 7:25 am

M&T píše:
jirie123 píše:Pawliku, tak to jsi mě moc nepotěšil. :? :shock: :(
Mám sice jen jejich Eso, ale těším se na chystanou E 499.3.
Je to moje srdcovka.
Začala jezdit na rychlících v době mého mládí.

E499.3? Niečo mi uniklo alebo je to len preklep namiesto E499.2 ?

:oops: Samozřejmě E 499.2. Omlouvám se za politováníhodný překlep :oops:
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod M&T » čtv 27 čer, 2024 9:25 am

jirie123 píše:
M&T píše:
jirie123 píše:Pawliku, tak to jsi mě moc nepotěšil. :? :shock: :(
Mám sice jen jejich Eso, ale těším se na chystanou E 499.3.
Je to moje srdcovka.
Začala jezdit na rychlících v době mého mládí.

E499.3? Niečo mi uniklo alebo je to len preklep namiesto E499.2 ?

:oops: Samozřejmě E 499.2. Omlouvám se za politováníhodný překlep :oops:

Neber to prosím ako že som hnidopich. Ale rovnako ako E499.2 by som privítal aj E499.3. Tak som sa tak trochu začal tešiť, že bude aj ČSD verzia peršingu ...
M&T
 
Příspěvky: 273
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod Doja » čtv 27 čer, 2024 11:56 am

Ahoj,
přesně za to masivní používání vteřinového lepidla jsem ACME zavrhnul a již nekoupím. Přesně, jen zamontovat dekodér mě stálo oloupání laku při vytrhávání doplňků před sundáním kastle. A to nemluvím o dílenském provedení a u mě horšího lakování (bohužel nešlo vybrat si lepší model). Raději jsem se ani neodvážil manipulovat s pantografy. Naštěstí jsem zaznamenal jen mírné kolíbaní.
Uživatelský avatar
Doja
 
Příspěvky: 188
Registrován: stř 12 zář, 2007 1:04 pm
Bydliště: Praha 10-Vršovice

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod M&T » čtv 27 čer, 2024 2:21 pm

Doja píše:Ahoj,
přesně za to masivní používání vteřinového lepidla jsem ACME zavrhnul a již nekoupím. Přesně, jen zamontovat dekodér mě stálo oloupání laku při vytrhávání doplňků před sundáním kastle. A to nemluvím o dílenském provedení a u mě horšího lakování (bohužel nešlo vybrat si lepší model). Raději jsem se ani neodvážil manipulovat s pantografy. Naštěstí jsem zaznamenal jen mírné kolíbaní.

No, u prvých sérií stačilo len vytiahnuť koniec topnej spojky a oprieť ho o madlo pod nárazníkom (topná spojka bola zalepená len na kasni, do pojazdu bola len zasunutá. A rozobratie pre digitalizáciu bez problémov.
U druhých sérií (prvé peršingy, 350-011) už to bolo zalepené aj v pojazde ... ale tam som len skalpelom jemne odrezal koniec topnej spojky pri podvozku a v pohode. Rozobral som bez problémov a drží to aj bez opätovného zalepenia toho druhého konca (káblu).
U najnovších sérií to už našťastie znova nelepia ... A výhodou sú aj neosadené bandážové nápravy pribalené len ako doplnkový diel ...
Takže pre bežné jazdenie je to úplne OK. Ale zas na prestrek by som to fakt rozoberať nechcel ....
M&T
 
Příspěvky: 273
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod Aleson » čtv 18 črc, 2024 4:23 pm

Protože je ( jak už tady několikrát v poslední době zaznělo ) okurková sezóna, vezmu to trochu ze široka: Po delší době jsem měl docela volný víkend, proto jsem se rozhodl udělat si radost a trochu si zajezdit s několika modely. Vybral jsem si celkem náhodně několik vozidel ( malého Hektora od PMT, Krysu a Banána od ACME a dlouhej motorák 854-027 od MTB). Hektor pěkně jezdil a když mě omrzel, sáhnul jsem po Hydře. Nějakou dobu bez problémů jezdila, pak ale začala samovolně zpomalovat ( ovšem ale při téměř stále stejných otáčkách motoru), až se nakonec zastavila úplně a motor se rozeřval na vysoké obrátky. Zkusil jsem ji pak ještě jednou, pomalu se rozjela, ale asi po metru jízdy to skončilo stejně. Zastavení a vysoké otáčky motoru "na prázdno". Docela znechuceně jsem motorák odložil ( mám podezření na prasklý unašeč na hřídeli podvozku, ale do rozborky tohoto modelu jsem se zatím nepustil, protože to nevidím vůbec jako jednoduchou záležitost. Až se k tomu odhodlám, svoje poznatky napíšu ( jen ještě pro doplnění : motorák je dávno po záruce a má naježděno všeho všudy tak 10 až 15 minut ). Pak přišla na řadu Krysa. Ta naštěstí po celou dobu ježdění odváděla svou práci bezchybně.Nechtěl jsem ji ale uhnat, tak jsem přepřáhl za konstrukčně zcela identickou 151-006. A už se dostávám k jádru toho, proč tento příspěvek v tomto vlákně vůbec vznikl. Mám lokomotivy od ACME celkem v oblibě, mám jich několik a zatím jsem si na jejich kvalitu nijak nestěžoval. V tomto případě ale bohužel přišlo dost velké zklamání. Lokomotiva 151-006 se při pomalém rozjezdu chovala klidně, hluk chladících ventilátorů trakčních motorů spolehlivě přeřval zvuk jízdy přes veksle, vše se zdálo O.K. Když jsem ale o něco zvýšil rychlost, začalo se přes zvuky lokomotivy ozývat nenápadné pravidelné klapání. Když jsem zpomalil, zase se vytratilo. Po několika opakováních zrychlování/zpomalování jsem se rozhodl lokomotivu odpřáhnout od vozů a zkusit ji projet s vypnutým zvukem. Klapání se při rozjezdu neozývalo, ale po mírném zvýšení rychlosti nad určitou mez bylo zřetelně slyšitelné. Vyvolalo to u mě vzpomínku na mládí, kdy podobný zvuk vydávaly dost často např.Sergeje PIKO (starý Gutzold), kterým ráda praskala kolečka se šikmým ozubením na hřídelích náprav a při přejetí této praskliny přes hnací šnek to vydávalo právě takový zvuk. Ale říkal jsem si - to přece není možné ! Takové věci už se u současných modelů přece nemůžou stát :shock:.
Začal jsem tedy lokomotivu blíž zkoumat. Zkusil jsem za běhu motoru nadzvednout z kolejí nejdřív jeden a pak druhý podvozek ,jestli dokážu to klapání nějak blíž identifikovat. To se mi sice nepodařilo, zato mě docela šokovalo, když se mi při nechtěném přidržení točících se koleček jeden ten nadzdvihnutý podvozek podařilo téměř zastavit ( a kola druhého se točila vesele dál ). Tady přestala veškerá legrace. Hned mě napadla podobnost s tou výše zmiňovanou Hydrou MTB a podezřením na prasklý unašeč kardanu na jednom podvozku. Ani do rozebírání této lokomotivy se mi moc nechtělo, protože křehké zalepené hadice a topné spojky jsou u těchto modelů všeobecně známé a samozřejmě to i při velké opatrnosti hned jedna topná spojka odnesla a při sundávání kastle odstřelila neznámo kam. Ovšem další demontáž už byla celkem v pohodě. Na tišťáku je několik konektorů (od světel a od motoru) 4 šroubky a stačilo odpájet 2 ze 4 drátků napájení od podvozků, aby šel tištěný spoj snadno odklopit. Uvnitř mě potěšil motor Mashima, kardany jsou velmi jemné,subtilní a specifické, po důkladné prohlídce jsem našel na kuželové části jednoho z nich malou prasklinu. Ani mě nenapadlo, že bych uvažoval o objednávání kardanu jako náhradního dílu, protože je mi dobře známá situace s náhradními díly od výrobce, která je -pokud vím- mizerná. Nepotěšil mě vůbec kuželový tvar unašeče ( nevím proč tam je, místa je kolem spousta a materiál je zbytečně oslabený).Válcový unašeč by šel daleko snáz zpevnit válcovou tenkostěnnou trubičkou. Musel jsem tedy ocelovým kuželovým hrotem roztemovat mosaznou trubičku do tvaru kužele a narazit a nalepit její část na prasklý unašeč. Nasunul jsem ho zpět a doufám, že tato oprava bude dostatečná a bude mít dostatečnou životnost.

151_006_ACME-vadna-u.jpg

Poté následovalo složení modelu,titěrná oprava topné spojky... Trochu jsem doufal, že tato závada nějak souvisela s tím cvakavým zvukem, který stál na počátku.... Bohužel tomu tak nebylo. Po opětovném projetí lokomotivy se klapání ozvalo znovu. :evil: Musel jsem tedy pátrat dál a rozhodl jsem se rozebrat podvozky. Otevřel jsem jeden náhodně vybraný a po pečlivé prohlídce ozubených kol na hřídelích náprav jsem objevil - prasklé ozubené kolo z bílého plastu ! Říkal jsem si, že tohle snad není možné a že jsem docela v háji. Pak mě ale napadlo, že v lokomotivách 163, 363 .... jsou přiložené náhradní nápravy, jestli by nemohly mít stejná ozubená kolečka. A naštěstí se to potvrdilo. Nápravy jsou prakticky totožné, jen ozubená kola jsou z černého a ne bílého plastu. Vyměnil jsem tedy celou nápravu, podvozek složil a těšil se, že tím je problém konečně vyřešen. Ale ouha. Při další jízdní zkoušce stále to samé ! Polil mě studený pot, protože jsem se bál, že je prasklé ještě nějaké další ozubené kolo uvnitř podvozku. Ale pak jsem rozdělal druhý podvozek a zjistil jsem, že i v něm je prasklé jedno ozubené kolo na další nápravě ! :twisted: Vyměnil jsem tedy i tuto nápravu a KONEČNĚ, další jízdní zkouška už dopadla dobře. Lokomotiva jezdí klidně a tiše.... Ale zanechalo to ve mně dost hořkou pachuť, protože i tato lokomotiva je dávno po záruce a má najeto maximálně několik desítek minut. Z celého toho mého původně svátečního ježdění na mě padla docela velká depka, protože fakt, že ze čtyř náhodně vybraných vozidel dvě (tedy 50%), totálně selhala a místo ježdění jsem strávil několik hodin kompletní rozborkou a vyvazovací opravou jednoho z nich a druhé mě ještě čeká ..... Jaká je pravděpodobnost, že ostatní, prakticky neježděné modely, budou všechny v pořádku ? No za ty prachy - co bych chtěl že .... :?

Tak hezké léto a víc štěstí při ježdění s modely. :|
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod Jindra Charvat » čtv 18 črc, 2024 7:22 pm

Je pro mne faktem, že prasklé ozubené kolečko jsem zažil jen jednou u ESU (viewtopic.php?f=15&t=12600#p281725). Jinak PIKO, ROKO, MA-TRIX což tvoří mou naprostou většinu, ani jednou (doufám, že jsem to "nezakřik")... :)
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 238
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod M&T » čtv 18 črc, 2024 7:48 pm

To Aleson.
Diky za postrehy. Určite je to nepríjemné, ale našťastie je toto riešiteľné. Na burze sa dajú bez problémov kúpiť zotrvačníky a kardany, rovnako ozubené kolieska.
Ja som mal problém s úplne prvou ACME 350 (červená). Strašne hučala pri vyšších rýchlostiach. Po rozobratí som zistil, že súdruh číňan príliš skrátil osku motora a tak zotrvačník nedržal dobre. Dal som tam nový motor mashima, pri tej príležitosti som za pár € kúpil aj zotrvačníky a kardany a celé som to vymenil (do rámu som nezasahoval). Odvtedy jazdí tíško ako myška ...
M&T
 
Příspěvky: 273
Registrován: sob 11 pro, 2021 1:45 pm

Re: ACME - kvalita

Příspěvekod jipol57 » čtv 18 črc, 2024 8:10 pm

S kolečky z bílého plastu, jsou problémy nejenom v modelech. Kdysi mně takové kolečko prasklo i v tiskárně. Takže to nebude problém ACME, jistě je nevyrábí, ale problém je u dodavatele koleček.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků