Vladimír_B píše:Na odbočku stačí jedno rameno, pokud bude rychlost max. 40 km/h.
Nejsem si jistý, že máš pravdu. Zeptal jsem se na Káčku, jestli/až mi odpovědí, dám to sem.
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Vladimír_B píše:Na odbočku stačí jedno rameno, pokud bude rychlost max. 40 km/h.
hank píše:Vladimír_B píše:Na odbočku stačí jedno rameno, pokud bude rychlost max. 40 km/h.
Nejsem si jistý, že máš pravdu. Zeptal jsem se na Káčku, jestli/až mi odpovědí, dám to sem.
Lukáš.V píše:Aby všechny vlaky musely snížit rychlost na 40km/h i když jedou rovně mi nepříjde moc logické...
Jirkátor píše:Myslím, že to tak myslel - traťová rychlost je tam 40 km/h.
Jirkátor píše:Já osobně bych tam ale to druhé rameno chtěl mít.
hank píše:Lukáš.V píše:Aby všechny vlaky musely snížit rychlost na 40km/h i když jedou rovně mi nepříjde moc logické...
Tohle platí dodnes v případech vjezdových a odjezdových návěstidel, kdy návěstní znak nezávisí na poloze výměny. Pak mohou být návěstidla dvouznaková (stůj - volno nebo Č₋Z) a rychlost je snížena na 40 km/h rychlostníkem i do rovného. Stejně tak se muselo/musí v takových případech jet přes zhlaví pokaždé 40 km/h i ve stanicích obsazených výpravčím bez odjezdových návěstidel. Nevím ale, kolik takových případů ještě u SŽ zbývá, a ani nevím, zda to platilo/platí i pro odbočky...
milan ferdián píše:Hanku, tady mám další verzi ku konzultaci. Odbočka Kamensko reál a moje verze.
Fox píše:Ohledně návěstidel: nakonec budu volit kompromis: vjezdové + předvěst. Umístění zhruba dle obr.Důvod je také ten, že nevím, zda by pro odbočku bylo potřeba dvouramenné návěstidlo.
Ještě k tomu poznámka: ona i tady platí dialektika, vše souvisí se vším. Ovládání servem, ano, technicky v pohodě. Ale když se podíváš na layout blíž, je vidět, že návěstidlo pro krytí odbočky není moc kam umístit. Leda před most, kde by bylo utopené v terénu a stejně nebylo moc zepředu vidět. Serva (případně MP1 o kterých spíš uvažuji) se musí v tomto případě umístit až pod základní desku, protože zepředu nebude pod koleje přístup (chci co nejméně rušit přední-pohledovou stranu na kolejiště).
medwa píše:Tabulky s křížem místo předvěstí mívala kdysi "Odbočka u Čejče", kde odbočovala trať do Ždánic.
hank píše:medwa píše:Tabulky s křížem místo předvěstí mívala kdysi "Odbočka u Čejče", kde odbočovala trať do Ždánic.
Ze všech stran?
medwa píše: ... Byť i zde se nabízí reálná výjimka - tabulka s křížem před dolním portálem kořenovského tunelu jako předvěst vjezdového návěstidla do Kořenova (když tam ještě býval výpravčí).
jafobe píše:medwa píše: ... Byť i zde se nabízí reálná výjimka - tabulka s křížem před dolním portálem kořenovského tunelu jako předvěst vjezdového návěstidla do Kořenova (když tam ještě býval výpravčí).
S ohledem na to jak rychle se jede nahoru kořenovským tunelem, s tím že návěst která je asi 100 metrů před portálem a je vidět už kus cesty tunelem nahoru, tam asi není (nebyla) potřebná světelná předzvěst. A pokud by nebyla taková mlha nebo sněhová vánice že by na návěst neviděl, tak vesněs asi stačí že když uvidí stůj a jen by vyhodil rychlost tak ho to nejspíš zastaví ještě v tunelu... Trať se tam rovná až venku před portálem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků