hank61 píše:Jaromíre. Přesně tak. Jen ještě zvažuji odstranit tu spojovací kolej, co tvoří dvě smyčky a tu zadní, původně výtažnou, nyní propojující obě SN zviditelnit.
Muj pohled je trochu podobný jako hopetera...
V momentě kdy "otevřeš" tra't nezi průjezdným novým SN a starým "odstavným" SN přijdeš o jakoukoli "neviditelnou manipulaci v nich, to z mého pohledu ta ten jeden metr širí trati nestojí... to už bych radši to SN posunul až na dorat k tomu odstavnému a udělal z nivh jeden propojený celek a tem metr širé tratě nechal vlevo vzadu za obloukem. Na kusu viditelné tratě uprostřed mezi SN, by krom omezení posunu či obleté soupravy, provoz na tom kousku tratě působil značně nelogicky s ohledem na zbytek "oválu" .
V případě oválu by podle logiky kruhu (jestli si ten pojem nepletu) SN mělo suplovat dvě stanice mezi kterými by se v reálu nacházela viditelná tra't byť v modelu se jedná o jednu prrůjezdnou stanici aby to mělo nějaký smysl a logiku i reálného provozu... např častěji vagony naložené uhlím nejezdí tam i zpět... ale na jednu stranu častěji jezdí naložené od dolů a zpět se vrací vyložené od odběratelů, podobně to funguje i s ostatním přepravovaným nákladem, ba't sem tam se mezi tím stálejším přepravuje něco jiného od jinud, Alespoň z toho předpokladu bych vyvházel já pokud by mi nešlo jen o "bezhlavé" krouření... Na to je jako hezká ukázka klunové kolejiště železničních modelářů v Liberci kde se nevozí jen ucelení soupravy sem tam ale jsou tam stanice vlakotvorné, seřazovací...
Pokud by se Ti kus mezi SN zdál něvyužitý nechal bych někde do místa propojky (původně trati do úvratě) bych vedl třeba vlečku od nádraží vedle odkud trať vedla... nebude to pak tak moc působit jen jako ten ovál ani tím že by tam byl "prázdný" nevyužitý prostor
hank61 píše:Honzo. Tohle mě taky napadlo. Jen je tam bohužel málo místa a ty dvě koleje by byly v jednom místě od sebe nějakých 15cm s výškovým rozdílem pouhých 2,5cm. Hold šíbovat mohu v tom průjezdném SN. Myslím, že 130cm viditelné tratě s mostem za to stojí.

A kolik máš místa min na dělku lokomotivy kolem SN.

A navíc na neviditelnou manipulaci u původního SN z odstavnývh koleji budeš potřebovat na vytažení soupravy minimálně délku celé soupravy, i proto tam byla ta výtažná kolej, kterou tak trochu máš v plánu zviditelnit.

Nebo ji vysuneš na viditelnou trať aby jsi s ní mohl jet pak doprava a obráceně?
EDIT:
Není od věci naučit se na kolejiště dívat jako na komplexní celek, by't se ro může jevit jen jako jednotlivé části, protože změnou jedné části v celku můžeš ovlivnit fungování a původní poslání těch částí okolo.
