Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Polabský » úte 05 říj, 2021 7:24 pm

Hezký večer,
už zase mám připomínky :oops:
Pokud předpokládám, že obě stavby areálu depa vznikaly ve stejnou dobu, pak by v areálu určitě byla jen jedna kotelna.
Hlavně z ekonomických a provozních důvodů.
Ta kotelna ale bude mít určitě bunkr na palivo a vhodný přísun téhož.
Pokud jsou ty kotelny dvě, jejich propojení bude mít minimálně dvě roury a opatření proti zamrzání.
Ten Cyklon v modelu nemá žádnou zadržovací jímku, na rozdíl od fotky skutečnosti.
To znamená, že když odsává, tak současně sype na vlečku. Měl by tedy mít rukáv, nebo jinou úpravu aby nedělal bordel po okolí. Jinak radost vidět, jak to roste !!!
Ať se daří
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 05 říj, 2021 8:20 pm

Děkuji za připomínky pane Polabský.
Cyklon rukáv dostane.
K těm kotelnám. Znám právě kotelny v poldovce. Byla centrální a pak po jednotlivých provozech.
Tak jsem si řekl, že dílny, kde se opravují vozy, což je ve skutečnosti několik lodí, tak mají vlastní kotelnu. Pak jsou dílny (mechanické provozy), což je zase další kotelna. Pro případ nehody budou kotelny propojeny. Ještě tam dám další potrubí, které ještě rozvedu do dalších stran, aby to více připomínalo, že je tam více budov, když je vidět vždy jen jedna.
Uhelné bunkr, tam bude a to dva. Jeden otevřený a druhý zavřeny. Dále tam bude popelový výtah, takový, jaký býval dříve u činžovních domů, kde v suterénu byla kotelna.
Ale problém je někdy najít odpovídající materiál, aby to vypadalo pěkně a aby to bylo vidět hned co to je.
Jinak děkuji.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 říj, 2021 7:11 am

Budoucí stavědlo Troják může dostlat takovouhle podezdívku, jako má stavědlo v Kamenných Žehrovicích a stavědlo č.2 na Kladně, které už není.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 říj, 2021 1:12 pm

Stavědlo troják – dílny jsem dal na podezdívku. Prostor kolem se zaštěrkovalo, zatravnilo a doplnilo nějakým keřem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 07 říj, 2021 3:50 pm

Prostor za kotelnou se začal zaplňovat. Nejprve od rampy vedou schody. Dále obě kotelny mají uhelný bunkr. Jeden je zavřený a druhý je otevřený. Pracovník tam právě hází přivezené uhlí. Pak se přidalo trochu zarostlého železničního nepořádku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ještě bude potřeba vyrobit popelnicový výtah. Předloha je zde.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 07 říj, 2021 6:41 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod chphoto » čtv 07 říj, 2021 4:51 pm

S velkým respektem sleduji Vaši stavbu a nestačím zírat. Třeba ty patinované budovy, to je nádhera. Předpokládám, že v mém podání by to nebylo patinování, ale patlání.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Polabský » čtv 07 říj, 2021 6:27 pm

Hezký večer,
ten popelnicový výtah musí mít zakřivení otvírací kozy ve tvaru gotického okna !!
Nikoliv tento moderní škaredý tvar !!
Zdraví Polabský
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 08 říj, 2021 10:39 am

Tak jsem zhotovil, dva popelové výtahy pro dopravu popelnic. Pro horní obsluhu má každý výtah svého antoníčka. Jako požární prevence je zde hydrant.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Dále udělat cihlové ploty. Mám je už koupené. Pak dodělat ještě parovod. Potom prohledat modelářský šuplík a dodat do prostoru nějaké železniční harampádí a díly uchované na věčné časy.
Potom by to chtělo sehnat legendární Kuka vůz.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod loscarlos » pát 08 říj, 2021 11:00 am

HO, už nemodelařím, jen si hraju ....
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 424
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 08 říj, 2021 11:32 am


Jenže, ten správný Kuka vůz měl autobusovou kabinu.
Obrázek
Škoda 706 RTK byla až ke konci 50 let. Tuším tak léta 1958, 59. Ale většina dostupných fotek jsou začínající léta 60sátá.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 08 říj, 2021 2:11 pm

A podle masky, který je na modelu popelářského vozu, tak model spadá do začátku 60 let. Na masce mají být fousy a to jsou zase léta 50sátá. Takže zase sestavit dva modely dohromady. A uděl jeden model, jako finální výrobek.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » pát 08 říj, 2021 3:36 pm

Potrubí mezi budovami je relativně dlouhé, mělo by tudíž mít nějakou oporu. Komplikovanější systémy mívaly příhradovou konstrukci (pod sebou či okolo sebe), jednoduché nebo dvojité roury byly vyztuženy nebo podepřeny traverzami, případně byly ještě zavěšeny na lanech. To záviselo na případné nutnosti zachování průjezdného profilu pod nimi.
Střelec
 
Příspěvky: 1862
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Vladimír_B » pát 08 říj, 2021 11:19 pm

Zdravím, náhodou jdu kolem a mám pár zbytečných připomínek.
1. Ke kukačkám existuje legendární video https://youtu.be/Uja_FdPv0Cg základ je škoda 706 RO, tedy BarčaBus, proto by měla mít i nízký autobusový rám. Ne Trambál, proto to nemá RTO čumák. A ta se vyráběla snad od roku 45 a Té aďin od r. 51, to by se mohlo upřesnit podle inv. čísla, takže žádný problém. Odlitek této budky mám, ale se špatnými rádiusy a s valníkem. Zbavit se jí nechci, tak leda namnožit, nebo uříznout z odlitku 706RO...
Po dožití kukačky se totiž nástavba nahrazovala valníkem. Centrálně byl zřejmě přebytek kukaček a nedostatek valníků. Ostatně to se dělalo i s busy RTO... Zkusím ten pytlíkový rozsyp najít...
2. Nějak mi nesedí proporce kotelen, komínů - obě moc velké na tak pidi uhelnou figuru a vývoz popelu v popelnicích :D I bytovka za vesnicí měla větší figuru a menší komín. Osobně bych udělal pořádnou haldu u kolejí, plynule přecházející v zásobník a na odvoz popela průmyslovou drážku, buď visutou, nebo klasickou 600 mm animální. Popel se sypal většinou na haldu za fabriku. Případně někteří tvrdili, že i o popel byl boj... Cenná surovina. A ty poklopy by se měli zvedat hupcukem, nebo rumpálem...
Ale je to váš boj... :wink:
3. Další variantou je kotelna na TTO, ale to nevím od kdy se u nás rozmohlo, asi později s Нефтепровод Дружба.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 09 říj, 2021 5:45 pm

Vladimír_B píše:Zdravím, náhodou jdu kolem a mám pár zbytečných připomínek.
1. Ke kukačkám existuje legendární video https://youtu.be/Uja_FdPv0Cg základ je škoda 706 RO, tedy BarčaBus, proto by měla mít i nízký autobusový rám. Ne Trambál, proto to nemá RTO čumák. A ta se vyráběla snad od roku 45 a Té aďin od r. 51, to by se mohlo upřesnit podle inv. čísla, takže žádný problém. Odlitek této budky mám, ale se špatnými rádiusy a s valníkem. Zbavit se jí nechci, tak leda namnožit, nebo uříznout z odlitku 706RO....

Tohle to video o popelářských vozech znám. Jediná šance je koupit autobus, uříznout, dále koupit nástavbu a vše dát dohromady. Další možnost je mám trambusa s fousy a dodat nástavbu vozu.
Jenže pak musím ještě vymyslet, co mám udělat se zbytkem vozů.
Vladimír_B píše:2. Nějak mi nesedí proporce kotelen, komínů - obě moc velké na tak pidi uhelnou figuru a vývoz popelu v popelnicích :D I bytovka za vesnicí měla větší figuru a menší komín. Osobně bych udělal pořádnou haldu u kolejí, plynule přecházející v zásobník a na odvoz popela průmyslovou drážku, buď visutou, nebo klasickou 600 mm animální. Popel se sypal většinou na haldu za fabriku. Případně někteří tvrdili, že i o popel byl boj... Cenná surovina. A ty poklopy by se měli zvedat hupcukem, nebo rumpálem...
Ale je to váš boj... :wink:
3. Další variantou je kotelna na TTO, ale to nevím od kdy se u nás rozmohlo, asi později s Нефтепровод Дружба.

Na modelu jsem dostal jen 10% železničních dílen. Prostě více se mně tam nevejde. Kotelna je problém. Já jsem bral špatný příklad z poldovky. Kde byla centrální kotelna, ale každý provoz měl ještě svoji kotelnu pro bezpečnost provozu, aby byla zajištěna v každém případě výroba. Prostě jsem to vymyslel tak, že dílenské lodě mají svoji kotelnu a mechanické dílny, také svoji kotelnu.
Další možnost je třeba mechanická dílna má kotelnu, pro provoz transmise. A druhá kotelna vyrábí páru, teplou vodu, pohání kompresory.pohání čerpadla a vyrábí proud.
Další nápady jsou dobrý, ale kam je dát, na vše je potřeba místo.
Dále, dal jsem sem fotky dílen, ale ladit a doplňovat drobností se bude ještě několik dní. A jak se říká, modelařina nikdy nekončí, když si modelář myslí, že má vše hotové. Dotvářet se dá pořád.
Kladenská nemocnice měla také dříve velkou kotelnu a popel se vyvážel přes násypku a pak přes popelnice. Na sídlišti byla také velká kotelna a odvoz popela byl zase přes popelnice. Prostě se popel nevyvážel jednou týdně, ale vyvážel se vícekrát.
Zvedení poklopů od bunkrů může být vodním válcem nebo vzduchem.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 09 říj, 2021 6:00 pm

Střelec píše:Potrubí mezi budovami je relativně dlouhé, mělo by tudíž mít nějakou oporu. Komplikovanější systémy mívaly příhradovou konstrukci (pod sebou či okolo sebe), jednoduché nebo dvojité roury byly vyztuženy nebo podepřeny traverzami, případně byly ještě zavěšeny na lanech. To záviselo na případné nutnosti zachování průjezdného profilu pod nimi.

Že potrubí musí dostat nějako vzpěru je mně naprosto jasné.
V Brně v bývalé „Mosilovně“ je parní potrubí ještě delší než mám na modelu a potrubí je jištěno lanem. Potrubí a jeho upevnění na stěnách není vidět, vše je oplášťováno.
Obrázek
Jinak na jedné budově je další technická památka a to požární žebřík do pater a střechu. Možná, že by stálo ho udělat také na některé budově.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků