Mot. vůz M 152 TT MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Zlámalík » pon 28 čer, 2021 7:34 pm

vojtas píše:...to MTB skutčně nepočítá s tím, že by někdo jezdil na modelovém kolejivu?

Chyba je u tebe, na modelovém kolejivu musíš jezdit s modelem. :lol:
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod A2C » úte 06 črc, 2021 12:49 pm

Pred týždňom sa mi obavil na stole tiež tento "model" nebudem ho haniť a upozorňovať na nepresnosti, koniec koncov je to MTB...
Mal som ho na ozvučenie tak som nainštaloval Zimo MX658N18 a menšiu Zimo kocku tú 0,8W aby som zachoval časť sedadiel aj v priestore okna. Reproduktor je na ležato s telesom za čiernou ozvučnicou a tak to vyzerá nenápadne.
Bohužiaľ ako už bolo písané, model mi vyskakoval aj na okruhu R310mm Tilliga s podložím takže som ho nakoniec nezajazdil ako som mal v pláne.
Avšak najhorší bol hluk ktorý prehlučil zvukový dekodér na maximálnej hlasitosti.

Toto už niekto prosím vyriešil?
Tým Coreless motorčekom Čínskej výroby to byť nemôže, mám ho v niektorých H0e modeloch a je absolútne tichý.
Model bol pekne premazaný v tom problém nevidím. Som z toho dosť znechutený.
Prakticky na úrovni starej BTTB startsetovej loko!
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » úte 06 črc, 2021 4:46 pm

Rozeber závaží od rámu a pak skus jak ti vrní motor se setrvačníkem. Já jsem dobrousil setrvačník(vyvážil postupným odbrušováním) a je to zcela tichá jízda. Původně to úplně dunělo na zkušebním oválu na stole.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod tcdm1972 » čtv 08 črc, 2021 7:25 am

Také mám problém s motorkem a setrvačníkem, poradil byste mi jak v domácích podmínkách vyvažujete ten setrvačník?
tcdm1972
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 02 dub, 2018 7:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 08 črc, 2021 12:39 pm

Nějak se mi nedaří Vám odpovědět, pošlete mi SZ
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Vašekn » pát 09 črc, 2021 8:27 am

Nejrychlejší je vyšroubovat dva šroubky uprostřed pod motorakem.Kdyz přestane rámus je to hotové.Lepsi varianta je vyšroubovat všechny čtyři šroubky a zvednout závaží.Pak na prostřední otvory po šroubkach udělat z 1 milimetrového papíru podložky.Ty musí být mezi spodkem a závažím.Vytvorena mezera zamezí setrvačníku dotýkat se závaží.
Vašekn
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08 črc, 2021 4:15 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » pát 09 črc, 2021 12:31 pm

Rychlost vždy nepomůže, hází totiž setrvačník, nedotýká se závaží, jen silně vibruje.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Vašekn » pát 09 črc, 2021 2:34 pm

Zatím mi to pomohlo u dvou motoraku.Tim jak se tam udělá vůle mezi motorkem a závažím nepřenáší se vibrace .Je možné i motor obalit těsněnim.Nejvice vibrací se přenáší na závaží.
Vašekn
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08 črc, 2021 4:15 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Zlámalík » pát 09 črc, 2021 3:29 pm

Týjo, to vypadá na další kvalitní produkt. Báňa je fakt borec - když už vymyslí dobře pojezd, zas to zkazí něčím jiným. Na to se musíš narodit.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » pát 09 črc, 2021 8:41 pm

Nějak nechápu jak pomůže odpružení motoru v závaží zabránit vibracím vzniklých nevyváženým setrvačníkem. I Tillig uchycuje motor pružně, dříve v O kroužcích, nyní samolepkou. Ale to jen odsune problém s házením na v budoucnu vymlácené ložisko motorku.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Vašekn » pát 09 črc, 2021 9:11 pm

Nejde o odpružení,odlitek závaží je přesně kolem motoru a setrvačníku a i malé chvění se přenáší.Dva šroubky ze spodní části stáhnou motor a setrvačník k zátěži a celé to rezonuje.Je nutné ,aby motor nebyl přímo na zátěží.Nekdy je i zátěž prohnutá a tam stačí i vyšroubování dvou prostředních šroubků.
Vašekn
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08 črc, 2021 4:15 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » pát 09 črc, 2021 9:35 pm

Ale na mém kusu silně vibroval setrvačník!! Nač řešit jinak, než vyvážením. Takhle nevyvážený setrvačník zničí motor.
Vám vyvážený setrvačník drhl o závaží? Mně ne.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod dudlifuk » sob 10 črc, 2021 6:38 pm

dnes som sa pozrel na zubky novinke MTB M152. na to ze je pouzity coreless motor sa mi videl chod modelu prilis hlucny. Model som rozobral a uz na skusobnej stolici som si vsimol prilisnu hadzavost zotrvacnika. Toto moze byt sposobene excentrickou dierou v zotrvacniku alebo ohnutou oskou pri lisovani. Ta druha moznost sa zdala pravdepodobnejsia, kedze osicka motora ma iba 1mm. Po demontazi zotrvacnika sa ukazalo, ze je predsa len zle navrtana diera v zotrvacniku. Moznosti na opravu su dve, upravit osustruzenim tvar zotrvacnika podla diery alebo vyrobit novy zotrvacnik. Pravdepodobne sa rozhodnem pre novy zotrvacik, kedze osustruzenim by sa neodstranila hadzavost unasaca kardanu , ktory by tiez mohol sposobovat vibracie. Tiez je podivne preco MTB vybralo zrovna typ motora s kratkymi oskami. V zasobach mam corelless motory a typ s dlhsimi oskami by sa mi zdal vhodnejsi. Totiz zotrvacnik drzi na oske motora cca 2mm, vzhladom k dlzke celej zostavy s unasacom mi to pripada malo. No uvidime ako dopadne vysledok. Podotykam, ze coreless motor je temer uplne nehlucny, prve naznaky chodu je pocut az pri napeti 6V. VIDEO a kontrola na sustruhu


D4656098-AF2D-48BF-BB9C-96212D0EEFE0.jpeg
4D094CF7-E886-4485-B33D-18CB37EDE006.jpeg
Naposledy upravil dudlifuk dne sob 10 črc, 2021 11:11 pm, celkově upraveno 2
dudlifuk
 
Příspěvky: 499
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » sob 10 črc, 2021 9:48 pm

Já jsem roztočil motor v rámu, písnul jsem na setrvačník fixkou ve třech místech. Tyto místa jsem postupně obrušoval a znova značil a obrušoval, až jsem docílil chodu bez vibrací. Pak jsem dal ještě mezi motor a závaží papírek, poněvadž se mi nevím jak stalo, že po sestavení drhnul setrvačník o závaží, nic jej totiž nepřitlačovalo. A to drhnutí byl teda rachot. Takže původ hluku není z drhnutí setrvačníku o závaží, ale skutečně nevyvážení a žádné uvolňování šroubku to neřeší.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Zlámalík » pon 12 črc, 2021 1:34 pm

No super práce... A kolik ta věc stojí, že ze sebe děláme ... a opravujeme si to doma? Co takhle to reklamovat? Sorry, ale pak se nedivte, že MTB si furt hrne svoje...
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků