od Dovi » sob 08 kvě, 2021 6:48 am
- dokončení -
4)
- zrušil bych ten H0e-kroužek a úzkou bych zakončil v nějaké staré fabrice (třeba na cikorku..., tam nejsou potřeba žádné "sofistikované" stavby, snad jen komín)
Zatím ne (viz poslední dva obrázky dole pod příspěvkem).
Vím, že jízda v kruhu není nic profi ani poloprofi modelového, ale pro relax a zejména u dětí je hodně preferována, a dá se tam na chvíli ten (úzký) "vláček nechat sám jezdit" a věnovat se mezitím třeba cvrkotu na hlavním nádraží nebo posunování na vlečce apod.
A krom toho, tato topologie traťového úseku umožňuje - a myslím, že asi jako jediná - za použití jen jedné výhybky dostat trakční vozidlo z jedné strany vlakové soupravy na druhou stranu, a to bez nějaké "externí" výpomoci (např. druhou lokomotivou, navijákem nebo svážným pahorkem a gravitací).
5)
- kdyby existovalo křížení H0 x H0e, tak bych z úzké udělal "pionýrskou" železnici (ovál uprostřed panelu). Pak, samozřejmě, bez podvalníkové jámy.
Křižovatku 16,5mm a 9mm kolejí bych mohl vyrobit..
Ale byla by potřeba, když sám říkáš (navrhuješ) pionýrskou železnici ve formě oválu uprostřed kolejiště?
Anebo jsi myslel vyjet s ní (odbočit z "pionýrského" oválu) i někam na okraj kolejiště a protnout tak ty širší (normálně rozchodné) koleje?
6)
- celý panel bych "sklopil" tak o dva tři centimetry dolů. Na jednom panelu z doby těsně po druhý světový jsem měl "úrodné Polabí" a vypadalo to hnusně.
Chápu tu obavu, jenže to "sklopení" panelu o 2-3 cm by při hloubce kolejiště 1 metr dalo sklon 20 až 30 promile, a úplně všechno by pak bylo nakřivo. Takže stavby, stožáry, vodní jeřáby atd. by se musely instalovat ne kolmo k podkladu, ale nakřivo (svisle vůči podlaze). A hlavně kolejové svršky vedoucí po vrstevnicích (a všechny vlaky na takovýchto kolejích) by byly nepřirozeně nakloněny na stranu - "do údolí".
Proto bych to raději asi nekomplikoval a nechal toto jednoduché kolejiště dle původního záměru sice víceméně vodorovně, ale pár "přirozených" menších nerovností tam samozřejmě bude - mj. např. ten náznak skalního ostrohu s kostelíkem, dále povlovný svah v SZ rohu apod. A možná se trošku zvedne (až pak dál v hloubce kolejiště) i ten vnější okruh hlavní širé trati včetně SN - uvidíme.
___
V každém případě - v posledních dvou níže přiložených pláncích je představa, jak skloubit to množství různých požadavků a přání, a dostat tam i ten nejužší 6,5mm H0f rozchod (vše je stále v měřítku 1:87). A to ne jako atrapu z plastu, ale plně funkční.
Pozn.:
Hrál jsem si v minulosti trošku s feldbánem od BUSCHe a mají to Němci tradičně docela slušně vymakaný.
Vypadá to i jezdí to velmi dobře, klidně, poměrně tiše a realisticky pomalu. Dalo by se říci - celkově pohodově.
Ten malý H0f ovál s loko depem uvnitř (viz ty zatím poslední dva plánky) je rovněž vyskládán ze standardního kusového kolejiva a zakreslen samozřejmě také ve stejném měřítku 1:87 - tedy žádné znásilňování, aby to "nějak vyšlo". Velikostně je to skutečně jen o pár centimetrů delší a širší než formát A4 - osově to dělá jen cca 230 x 363 mm, a vejde se to i včetně kostela. Ten je též v měřítku 1:87, přičemž v záloze byla ještě i možnost v případě nouze postavit tuto stavbu v někdy/někde/někým používaném výpomocném o trochu menším "šidícím" H0/TT měřítku 1:100, ale vypadá to, že toho nebude třeba.
- Přílohy
-

-

- v dětství H0 a potom N
- teď už si jen občas hraju (nemodelařím) s H0, H0e, H0f, N a TTm, DC+DCC