Problém byl, jak takovou stanici postavit. Spíš se mně jednalo o historii takového objektu.
V Kralupech nad Vltavou podle plánu byla taková Dynalkolová stanice postavena. Opravdu se jedná o začátky motorového provozu.

Na našem území lze první zmínky o využití biopaliv v dopravě najít již v období první
Československé republiky. Z této doby byly zdokumentovány první úspěšné pokusy výroby
bioetanolu z přebytku zemědělské produkce. Jelikož nárůst automobilů počátkem dvacátých
let dvacátého století v Československu, nebyl doprovázen dostatkem kvalitních pohonných
hmot, resp. vůbec dostatkem čerpacích stanic pohonných hmot, bylo nutné vytvářet různé
alternativy palivových zdrojů. V tomto období se započalo s výrobou a využitím tzv.
„dynalkolového“ paliva, což byla jednoduchá směs 50 % kvasného lihu, 30 % benzenu
a pouze 20 % benzínu. Používání tohoto druhu paliva zaniklo až počátkem padesátých let,
kdy vznikla řada vyhlášek a norem upravujících kvalitu pohonných hmot a zejména pak
upravujících výrobu a oběh lihu (Hromádko, 2012: 130).
autor: Mgr. Matúš Holubkovič (diplomová práce).
Když byla taková stanice postavena, tak jak se čerpala a podle plánku, tam byla postavena i nějaká budova.