lajblt píše:Není to náhodou tak, že se návěst "Posun dovolen" nemění na návěst "Stůj" automaticky? Při posunu není lokomotiva vždy v čele vlaku - co by to pro strojvedoucího znamenalo, pokud by se návěst "Posun dovolen" změnila na "Stůj" dříve, než návěstidlo mine posunující lokomotiva?
Rozhodující je čelo posunujícího dílu, ne lokomotiva. Skupinová odjezdová návěstidla neplatí pro posun.
U MGP zadáš, co se má provést při použití stanovené kombinace tlačítek. Mohou se provést dva příkazy. Jeden lze použít k příkazu pro postavení určité vlakové cesty a druhý pro definování návěstidla, které se má rozsvítit. V návěstním dekodéru je pak nastavena závislost mezi návěstidlem a polohou výhybek, která určuje, jaká návěst se rozsvítí. Obsazení vybraného detekovaného úseku jízdou vlaku, pak zpět rozsvítí návěst Stůj.
Jiná kombinace tlačítek (tentokrát pro posunovou cestu) pak zadá znovu dva příkazy. Jedním se opět postaví cesta a tím druhým lze zadat příkaz pro rozsvícení speciální návěsti (Posun dovolen nebo Přivolávací návěst), ale obsazení následujícího obvodu neumožňuje její zhasnutí a opětovné rozsvícení návěsti Stůj. Lze to vyřešit použitím výhybkového dekodéru, ale pak ho nelze použít pro ovládání výhybek. Pokud si to pamatuju správně, pak pro mých osm odjezdových návěstidel, budu potřebovat tedy koupit další dva s tím, že dvě pozice mi zbydou pro ovládání nějakých serv. Netvrdím, že to je drahé a půjdu do toho, ale je to zvláštní.