Pane Dalecký, díky moc za fotky!
Tady je vidět, jak krásný model ACME vyrobilo. Čert vem chybějící nýty na falcu okenic čelních skel nebo nerealistický sběrač, popř. tmavá střešní okna nebo n-1 lamel žaluzie na střeše. Druhé lze nedestruktivně vyměnit. Již dříve v diskusi zmíněné detaily elektrorozvodů střechy nejsou u CS train až tolik kroků vpřed, jak by se z diskuse mohlo zdát. Air-cond CS Train má skutečně detailnější čelo s průduchy. ACME to provedlo zbytečně lacině. Toto je fakt škoda. Ale to je opravdu kosmetický detail, navíc tak snadno řešitelný buď ořezem modelu a instalací nové lepší klimošky a nebo úpravou čela klim. leptem a zalakováním. Model CS Train, ale to se zde již řešilo, nemá správné horizontální proporce, konkrétně šířka modelu je větší, než odpovídá měřítku. Výška a to i částí (rám, střecha) ale krásně ladí. Je ale zejména radost vidět, jak perfektně kastle Bastarda i Peršinga sedí výškově i šířkově. Bastard PIKO je skutečně etalonem H0, v podstatě bezodchylkovým, takže totéž lze pravděpodobně prohlásit o modelu ACME. Co se zde málo komentovalo, možná vůbec, a je krásně viditelné z posledních dvou fotografií (shora), že ACME historicky poprvé vyrobilo šířku obruče kol, která podstatně lépe odpovídá realitě:
http://www.atlaslokomotiv.net/katalog/163/podvozek2.jpg. Podvozek není úplně bez chyb (chybí některé části), ale to je ostatně licence každého výrobce modelů, jak se s tím, co není příliš vidět, detailně popere. Taliáni mají rádi ostré hrany, bylo to vidět i u první gorily a zde je to dobře vidět při bočním pohledu čelo-čelo Peršing-Bastard. Soudě podle fotografií na netu to tak má být.
Koho to zajímá, zde
http://cstrain.cz/pom/ELE_HISm.doc je k přečtení historie vzniku kastle CS Train. Je to zajímavé čtení. Pro ty, co jsou líní číst - článek mj. nepřímo vysvětluje, proč je kastle ČS Train širší, než odpovídá měřítku. ČS Train vyvíjela totiž ve spolupráci s čerstvě zprivatizovaným PIKO kastli pro H0 model řady 372 na starý pojezd PIKO ES499 a tento model gorily je zhruba o 3 mm širší, než odpovídá měřítku, zřejmě kvůli konstrukčním možnostem v tehdejší NDR. Model ČS Train je opravdu parádní, přinesl si ale již v okamžiku narození určitou vadu.
Některé eshopy mají stále desítky kusů skladem, což je dobře. Za jednak zde patří poděkovat obchodníkům, že plní svoji roli a nakoupili na sklad a za druhé, že se setrvalý tlak na ACME, když už si model nedokážeme vyrobit sami, vyplatil.