M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod jipol57 » pon 30 lis, 2020 12:57 pm

sidlo: Diagram máš určitě správně, ale z tvého popisu to bych pochopil, že každý stupeň má svůj měnič. Ale to ne.
https://aukro.cz/praga-2m70-6969159077
Laicky bych to popsal tak, jako by to byla klasická dvoustupňová převodovka, jen každý stupeň má svojí spojku, místo řazení zubama (jak to běžně bývá). A místo klasické třecí spojky je hydraulický měnič, jeden společný. Který se dá spojkou vyřadit k pevnému spojení motor - náprava.
Měnič se dá vyřadit jak na I. tak na II. stupni. Ale ručním řazením. Já jsem popisoval automatiku, jak se taky běžně jezdí. (pokud vím)
Jízda na automatiku je: I. stupeň s měničem, II. stupeň s měničem, II. stupeň s blokovaným měničem (napřímo). Při každé změně se to projeví na otáčkách a zvuku motoru.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod sidlo » pon 30 lis, 2020 1:19 pm

Díky za odkaz a doplnění. Ten obrázek popisuje vše. Hydraulický měnič má tři kotouče s lopatkami. Modrý kotouč má vychytávku - je na volnoběžce. A právě stavem jestli se otáčí nebo stojí se samočinně přepíná hydraulická převodovka https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydrodynamick%C3%A1_p%C5%99evodovka nebo hydraulická spojka https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydraulick%C3%A1_spojka.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Brejla » pon 30 lis, 2020 3:57 pm

Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod t6791225 » pon 30 lis, 2020 4:26 pm

Ještě pro doplnění, já tu prezentaci znám, promítali nám ji jako strojvedoucím v motorovém kurzu. Pro začátek a pro lajky dobré, aby se člověk zorientoval co kde je, pokud ten MV viděl akorát na obrázku. Za mě je však třebas pro představu funkce hydromechanického přenosu na řadě M152.0 ideální tohle video, kde je krásně popsáno jak celý přenos funguje a z jakých prvků se skládá:
https://youtu.be/QNDfhWTk2OA?t=3011
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Rudolf » pon 30 lis, 2020 5:12 pm

jipol57 píše:
horak píše:ROCO sa to rozhodlo ignorovat a kondik je pripojeny "natvrdo" k dekoderu...

To bude problém, který byl popisovaný dříve. Že centrálu háže do zkratu. Ale mně se to nestává, tak s tím zatím nic dělat nebudu.


To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.

Ruda
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod jipol57 » pon 30 lis, 2020 5:45 pm

Rudolf píše:To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.
Ruda

A jaký to byl kondenzátor? Kdyby to byl elektrolyt, tak by mu střídavé napájení DCC asi nedělalo dobře. A mohl by taky bouchnout.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Rudolf » pon 30 lis, 2020 7:59 pm

jipol57 píše:
Rudolf píše:To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.
Ruda

A jaký to byl kondenzátor? Kdyby to byl elektrolyt, tak by mu střídavé napájení DCC asi nedělalo dobře. A mohl by taky bouchnout.


Keramický SMD.

Ruda
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Matěj » úte 01 pro, 2020 3:53 am

Rudolf píše:
jipol57 píše:
Rudolf píše:To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.
Ruda

A jaký to byl kondenzátor? Kdyby to byl elektrolyt, tak by mu střídavé napájení DCC asi nedělalo dobře. A mohl by taky bouchnout.


Keramický SMD.

Ruda

Keramický kondenzátor v analogové propojce způsobuje vrčení přívěšáku na DCC a elektrolyt v DCC přívěšáku způsobuje poruchu Multimausu při programování. Oboje je špatně.
Keramický kodenzátor vyndat a k elektrolytu dát tlumivku a odpory dle manuálu dekodérů ZIMO.
Matěj
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod horak » úte 01 pro, 2020 5:52 am

Matěj píše:... elektrolyt v DCC přívěšáku způsobuje poruchu Multimausu při programování. Oboje je špatně.
... k elektrolytu dát tlumivku a odpory dle manuálu dekodérů ZIMO.


Je pravda, ze som dekoder programoval v dekoder testeri a nie vo vagone - tam nebol ziadny problem. A ked bol dekoder vo vagone, tak som ho programoval cez POM. Problemy to nerobilo.

Druha vec je, ze ak by sme chceli doplnit tlmivku 100uH a ostatnu "bizuteriu", tak bude zrejme problem do tenkej podlahy to narvat. Hlavne tlmivku - je tlsta...
Ako som uz vyssie pisal, ZIMO odporuca osadit aspon nabijaci odpor 33ohm, 1/4W do serie s kondikom - to by mohlo vliezt v SMD prevedeni.

P.S. mam ja vadny kus dekodera alebo je to pravidlo :?:
Chyba tam krystal (v lavo dole)... vid obr.
20201201_065922.jpg
Chybajuci krystal na dekoderi (ROCO zvukovy set)

20201201_070032.jpg
Dokupeny MX685P16 - krystal osadeny
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 732
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod RadekTandler » úte 01 pro, 2020 8:03 am

horak píše:Druha vec je, ze ak by sme chceli doplnit tlmivku 100uH a ostatnu "bizuteriu", tak bude zrejme problem do tenkej podlahy to narvat. Hlavne tlmivku - je tlsta...


Na "záchodě" v přívěšáku je dost místa pro kondenzátor, tlumivku i oba doporučovné odpory.
Uživatelský avatar
RadekTandler
 
Příspěvky: 67
Registrován: stř 12 zář, 2012 9:26 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod jipol57 » úte 01 pro, 2020 12:02 pm

Matěj píše:... elektrolyt v DCC přívěšáku způsobuje poruchu Multimausu při programování.

Programoval jsem na programovací koleji společně M152 + Blm, a bez problémů. Se z21start.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Matěj » úte 01 pro, 2020 12:42 pm

RadekTandler píše:
horak píše:Druha vec je, ze ak by sme chceli doplnit tlmivku 100uH a ostatnu "bizuteriu", tak bude zrejme problem do tenkej podlahy to narvat. Hlavne tlmivku - je tlsta...


Na "záchodě" v přívěšáku je dost místa pro kondenzátor, tlumivku i oba doporučovné odpory.

Mohu potvrdit. Vejde se tam s kondenzátorem tlumivka, odrory i dioda
Přílohy
20201118_165645a.jpg
Matěj
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod soundman73 » úte 01 pro, 2020 4:09 pm

jipol57 píše:
Marcel Doliňák píše:Predpokladám že keď ovládačom uberiem rýchlosť, otáčky zvuku motora by mali klesnúť na voľnobeh až kým nedôjde k ustáleniu rýchlosti s novým jazdným stupňom.

Motor a převodovka v M152 je převzatá z autobusů ŠM11. Jen je vyřazena zpátečka, protože je tam reverzní nápravová převodovka (rozvodovka). Při jízdě na automatiku se zařadí I. stupeň s hydraulickým měničem, pro plynulý rozjezd. Při navýšení rychlosti se přeřadí na II. stupeň, stále s měničem. Při dalším navýšení rychlosti se vyřadí měnič, (spojí se spojkou) a je natvrdo spojena náprava s motorem. Takže i když se ubere "plyn", tak otáčky motoru zůstávají stejné, podle rychlosti. Jen by se měl mírně změnit zvuk, že už motor není v takovém zatížení, ale otáčky má pořád stejné. To by asi bylo pro zvukaře těžké to tak nasimulovat.
V praxi ale fíra po dosažení rychlosti dá "plynovou" páku do 0. Na modelu, když dám do nuly, tak začne brzdit. Skutečný jede výběhem. Setvačností. To se převodovka vyřadí na neutrál a motor klesne na volnoběh. To je ale pro zvukaře asi dost těžké. To je ale problém všech zvuků, že neumí "jízdu výběhem", někdy to zvukař udělá, na zmáčknutí nějakého tlačítka.


V originál ROCO zvuku je na volnoběh tlačítko, tuším F18.
soundman73
 
Příspěvky: 74
Registrován: sob 31 srp, 2013 8:56 am

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod jirkan » stř 02 pro, 2020 11:45 am

Poznámka k tomu, zda by se to vešlo ...., a taky k dalšímu

Nedávno jsem koupil od Viessmenna falešný vůz s vestavěným pohonem. Je to běžný plošinový vůz DB, kde je do podlahy vpasován pohon obou náprav, zvuk a "kondenzátor", tedy celá jeho elektronika. Kapacita kondenzátoru stačí na cca 2 s napájení vozu při zapnutém zvuku a osvětlení (pouze koncová světla).
Na voze není nic maskováno nějakým falešným nákladem a pod.

Takže ono když se chce, tak to jde, a správně.
A to nemluvím o tom, že v případě vleku by kapacita kondenzátoru stačila jen zlomek toho, co je ve zvukové lokomotivě. Stačí se podívat na produkty třeba ESU.

A nakonec, ono asi bude třeba si zvyknout na to, že i u vozů s různými přídavnými funkcemi se na DCC bude muset použít provedení určené pro DCC, zatím co v DC zase pro změnu to pro DC. Proč asi seriózní výrobci nabízejí různé osvětlovací sady pro DC a DCC. Prostě, jak kdysi někdo moudře řekl, zeleninu je nejlépe nakupovat v obchodě se zeleninou.....
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: M152.0/810 + Blm/Baafx/010/Btax ROCO

Příspěvekod Matěj » stř 02 pro, 2020 5:57 pm

jirkan píše:Poznámka k tomu, zda by se to vešlo ...., a taky k dalšímu

Nedávno jsem koupil od Viessmenna falešný vůz s vestavěným pohonem. Je to běžný plošinový vůz DB, kde je do podlahy vpasován pohon obou náprav, zvuk a "kondenzátor", tedy celá jeho elektronika. Kapacita kondenzátoru stačí na cca 2 s napájení vozu při zapnutém zvuku a osvětlení (pouze koncová světla).
Na voze není nic maskováno nějakým falešným nákladem a pod.

Takže ono když se chce, tak to jde, a správně.
A to nemluvím o tom, že v případě vleku by kapacita kondenzátoru stačila jen zlomek toho, co je ve zvukové lokomotivě. Stačí se podívat na produkty třeba ESU.

A nakonec, ono asi bude třeba si zvyknout na to, že i u vozů s různými přídavnými funkcemi se na DCC bude muset použít provedení určené pro DCC, zatím co v DC zase pro změnu to pro DC. Proč asi seriózní výrobci nabízejí různé osvětlovací sady pro DC a DCC. Prostě, jak kdysi někdo moudře řekl, zeleninu je nejlépe nakupovat v obchodě se zeleninou.....

Kapacita kondenzátoru u motorového vozu je 2 x 1000M a u přívěšáku 1 x 220M. Tak to asi není špatně. Problém byl v tom, že přívěšák určený pro DCC, programovaný Multimausem, vyhazoval chybu díky nevhodně připojenému elektrolytickému kondenzátoru. Takže zelenina, nakoupená z obchodě se zeleninou, při pojídání nechutnala. Holt nebyla z domácí zahrádky.
Matěj
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník