Moderátor: Michal Dalecký
jipol57 píše:horak píše:ROCO sa to rozhodlo ignorovat a kondik je pripojeny "natvrdo" k dekoderu...
To bude problém, který byl popisovaný dříve. Že centrálu háže do zkratu. Ale mně se to nestává, tak s tím zatím nic dělat nebudu.
Rudolf píše:To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.
Ruda
jipol57 píše:Rudolf píše:To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.
Ruda
A jaký to byl kondenzátor? Kdyby to byl elektrolyt, tak by mu střídavé napájení DCC asi nedělalo dobře. A mohl by taky bouchnout.
Rudolf píše:jipol57 píše:Rudolf píše:To byl jiný případ, tam byl kondenázor připojený paralelně ke kolejím.
Ruda
A jaký to byl kondenzátor? Kdyby to byl elektrolyt, tak by mu střídavé napájení DCC asi nedělalo dobře. A mohl by taky bouchnout.
Keramický SMD.
Ruda
Matěj píše:... elektrolyt v DCC přívěšáku způsobuje poruchu Multimausu při programování. Oboje je špatně.
... k elektrolytu dát tlumivku a odpory dle manuálu dekodérů ZIMO.
horak píše:Druha vec je, ze ak by sme chceli doplnit tlmivku 100uH a ostatnu "bizuteriu", tak bude zrejme problem do tenkej podlahy to narvat. Hlavne tlmivku - je tlsta...
Matěj píše:... elektrolyt v DCC přívěšáku způsobuje poruchu Multimausu při programování.
RadekTandler píše:horak píše:Druha vec je, ze ak by sme chceli doplnit tlmivku 100uH a ostatnu "bizuteriu", tak bude zrejme problem do tenkej podlahy to narvat. Hlavne tlmivku - je tlsta...
Na "záchodě" v přívěšáku je dost místa pro kondenzátor, tlumivku i oba doporučovné odpory.
jipol57 píše:Marcel Doliňák píše:Predpokladám že keď ovládačom uberiem rýchlosť, otáčky zvuku motora by mali klesnúť na voľnobeh až kým nedôjde k ustáleniu rýchlosti s novým jazdným stupňom.
Motor a převodovka v M152 je převzatá z autobusů ŠM11. Jen je vyřazena zpátečka, protože je tam reverzní nápravová převodovka (rozvodovka). Při jízdě na automatiku se zařadí I. stupeň s hydraulickým měničem, pro plynulý rozjezd. Při navýšení rychlosti se přeřadí na II. stupeň, stále s měničem. Při dalším navýšení rychlosti se vyřadí měnič, (spojí se spojkou) a je natvrdo spojena náprava s motorem. Takže i když se ubere "plyn", tak otáčky motoru zůstávají stejné, podle rychlosti. Jen by se měl mírně změnit zvuk, že už motor není v takovém zatížení, ale otáčky má pořád stejné. To by asi bylo pro zvukaře těžké to tak nasimulovat.
V praxi ale fíra po dosažení rychlosti dá "plynovou" páku do 0. Na modelu, když dám do nuly, tak začne brzdit. Skutečný jede výběhem. Setvačností. To se převodovka vyřadí na neutrál a motor klesne na volnoběh. To je ale pro zvukaře asi dost těžké. To je ale problém všech zvuků, že neumí "jízdu výběhem", někdy to zvukař udělá, na zmáčknutí nějakého tlačítka.
jirkan píše:Poznámka k tomu, zda by se to vešlo ...., a taky k dalšímu
Nedávno jsem koupil od Viessmenna falešný vůz s vestavěným pohonem. Je to běžný plošinový vůz DB, kde je do podlahy vpasován pohon obou náprav, zvuk a "kondenzátor", tedy celá jeho elektronika. Kapacita kondenzátoru stačí na cca 2 s napájení vozu při zapnutém zvuku a osvětlení (pouze koncová světla).
Na voze není nic maskováno nějakým falešným nákladem a pod.
Takže ono když se chce, tak to jde, a správně.
A to nemluvím o tom, že v případě vleku by kapacita kondenzátoru stačila jen zlomek toho, co je ve zvukové lokomotivě. Stačí se podívat na produkty třeba ESU.
A nakonec, ono asi bude třeba si zvyknout na to, že i u vozů s různými přídavnými funkcemi se na DCC bude muset použít provedení určené pro DCC, zatím co v DC zase pro změnu to pro DC. Proč asi seriózní výrobci nabízejí různé osvětlovací sady pro DC a DCC. Prostě, jak kdysi někdo moudře řekl, zeleninu je nejlépe nakupovat v obchodě se zeleninou.....
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Jirka Černý, mm2, rchlumecky a 6 návštevníků