Marcel Doliňák píše:Predpokladám že keď ovládačom uberiem rýchlosť, otáčky zvuku motora by mali klesnúť na voľnobeh až kým nedôjde k ustáleniu rýchlosti s novým jazdným stupňom.
Motor a převodovka v M152 je převzatá z autobusů ŠM11. Jen je vyřazena zpátečka, protože je tam reverzní nápravová převodovka (rozvodovka). Při jízdě na automatiku se zařadí I. stupeň s hydraulickým měničem, pro plynulý rozjezd. Při navýšení rychlosti se přeřadí na II. stupeň, stále s měničem. Při dalším navýšení rychlosti se vyřadí měnič, (spojí se spojkou) a je natvrdo spojena náprava s motorem.
Takže i když se ubere "plyn", tak otáčky motoru zůstávají stejné, podle rychlosti. Jen by se měl mírně změnit zvuk, že už motor není v takovém zatížení, ale otáčky má pořád stejné. To by asi bylo pro zvukaře těžké to tak nasimulovat.
V praxi ale fíra po dosažení rychlosti dá "plynovou" páku do 0. Na modelu, když dám do nuly, tak začne brzdit. Skutečný jede výběhem. Setvačností. To se převodovka vyřadí na neutrál a motor klesne na volnoběh. To je ale pro zvukaře asi dost těžké. To je ale problém všech zvuků, že neumí "jízdu výběhem", někdy to zvukař udělá, na zmáčknutí nějakého tlačítka.