Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Bedlisch píše:NE! NE!
Alespoň ne pro ZIMO, i když dle NMRA by to měla být pravda.
Myšlenka správná, a pro ZIMO to malinko opravím a posunume se o jedno CV níže. Takže pokud CV39=8 (F5) tak bude dělat to samé jako když bude CV40=8 (F6), tj spínat výstup FO5. To platí a odpovídá původní myšlence.
Pokud však zadám CV41=8 (F7), pak to bude spínat výstup FO8. Ono není od věci si přečíst návod, neb za normálního stavu tam už bude dalšÍ posunutí výstupů. Pro ovládaní stejných světel na výstupu FO5 platí pro tlačítko F5 CV39=8, pro tlačítko F6 CV40=8 a pro tlačítko F7 CV41=1.
To posunutí výstupů můžeme zrušit a to zadáním CV61=97, pak ovšem to bude zase jinak, CV39=8 bude spínat výstup FO2, to samé platí pro CV40=8 nebo CV41=8, vždy to bude spínat FO2.
Stále holt platí RTFM K nalezení zde:
EN: http://www.zimo.at/web2010/documents/MX ... oder_E.pdf
DE: http://www.zimo.at/web2010/documents/MX ... ecoder.pdf
doplněno edit:
CZ: http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Manual ... 648_cz.pdf
Návod CZ je starší, ale ke změnám základního ovládání výstupů nedošlo, takže kdo nevládne angličtinou nebo němčinou, tak hezky je to vysvětleno na straně 22 a dále.
Bedlisch píše:To máš samozřejmě naprosto pravdu,
ale když už řeknu A, měl bych taky říct B neboli vysvětlit, je tomu právě proto, že tam je nastaveno CV61=97, zvlášť, když je to pro DCC začátečníka. Neb pak to vypadá, že toto chování dekoderu, tedy neposunutí výstupů, je standardní, což není.
BTW: No i když nakonec ani pak nemusí platit, že když "CV41=8, a zadám do CV40=8, bude mi F6 dělat to samé jako F7", ale tím bych už radši bych nikomu hlavu nepletl To už je taková "vyšší dívčí CVčková"
Stanin píše:Panove lehci OT. Jde tento set spojit s Taurusem 73218. Myslim ohledne sprahel. Set je ma elektricke a loko ne.
Deathlosopher píše:Stanin píše:Panove lehci OT. Jde tento set spojit s Taurusem 73218. Myslim ohledne sprahel. Set je ma elektricke a loko ne.
To s tím Taurusem je otázka?
Já jsem právě toto taky řešil, ale myslel jsem, že ten Roco Taurus to elektrické spřáhlo má. Alespoň ten ozvučený.
Tak jsou dvě možnosti. Buď vyměníš na prvním voze railjet soupravy kinematiku a dáš si tam stejné spřáhlo, jako má mašina (tak jsem to zatím udělal a jde to i bez odstranění toho elektrického spřáhla, které lze ve voze schovat pod podlahu interiéru), anebo si s trochou šikovnosti upravíš na lokomotivě kinematiku a namontuješ tam dokoupené elektrické spřáhlo, aby proud nesbíral jen řídicí vůz (to mám v plánu).
Stanin píše:Deathlosopher píše:To s tím Taurusem je otázka?
Já jsem právě toto taky řešil, ale myslel jsem, že ten Roco Taurus to elektrické spřáhlo má. Alespoň ten ozvučený.
Tak jsou dvě možnosti. Buď vyměníš na prvním voze railjet soupravy kinematiku a dáš si tam stejné spřáhlo, jako má mašina (tak jsem to zatím udělal a jde to i bez odstranění toho elektrického spřáhla, které lze ve voze schovat pod podlahu interiéru), anebo si s trochou šikovnosti upravíš na lokomotivě kinematiku a namontuješ tam dokoupené elektrické spřáhlo, aby proud nesbíral jen řídicí vůz (to mám v plánu).
To byla otazka . Koukam, ze mi vypadl otaznik. Ja prave zvazuju spojeni tohoto setu se zminenou loko (digitalizovanou). Ale z navodu mi prislo, ze je urceny jen pro ozvucenou verzi. Takze pokud jde vymenit sprahlo na souprave za nevodive, tak by nemel byt problem.
Deathlosopher píše:Klidně to naznač, třeba to pochopím. Ale asi to chce nějakou praxi ...
Bedlisch píše:Zkus švýcarské mapování, CV430 a výš. Docela zábava, ale výhodou je, že jdou nastavit kombinace i mimo mapovaní NMRA či posunuté. Tj klidně pak lze spínat třeba společně FOr s FO8 jedním tlačítkem, což by normálně nešlo.
JiriKTT píše:CV33 a CV34 (a další) nastavují přiřazení funkčních výstupů - většinou světel, k funkcím (na ovladači). Změnit směr otáčení motoru tím nelze. Takže přenastavením těchto hodnot se opravdu dá jen rozházet ovládání světel. K návratu je potřeba vědět co tam bylo původně nebo experimentovat. K čemu ta CV jsou je v tom návodu napsáno.
Dekodér má 4 funkční výstupy. Nevlastním ale tuto lokomotivu, takže nevím, k čemu jsou přiřazeny.
Na ten řídící vůz pozor - pokud se tam posílají programovací příkazy, pravděpodobně se provádějí, jen ten vůz nedokáže vygenerovat info zpět, takže Multimaus tvrdí, že se neprogramuje. K přenastavení ale nejspíš došlo. Pokud se dekodér vyndá a vloží do lokomotivy, bude tam schopen odpovídat a MM bude spokojen.
JiriKTT píše:Na analogu platí, že v pravé kolejnici ve směru jízdy je +. U starých loko, které neměly přípravu na digitál šly pouze 2 vodiče od podvozků k motoru. Ty pak stačilo v případě špatného směru prohodit. U digitálu může být chyba na 3 místech: od podvozků k dekodéru, v dekodéru nebo od dekodéru k motoru. Pokud přehodíš dráty od podvozku k dekodéru, bude to mít vliv i na světla, pokud od dekodéru k motoru, světla zůstanou jako teď. Dekodér Lenz neznám, mám jen ZIMO, ale domnívám se, že v dekodéru se přehodit směr pro analog nedá. Pokud chceš být precizní, tak dekodér vyjmi a proměř od které kolejnice je přívod na který pin dekodéru. V normě a v popisu dekodéru to je předepsané. Pak dorovnej zbytek.
Uživatelé procházející toto fórum: juroH0 a 13 návštevníků