od Michal Šuhajda » čtv 16 dub, 2020 8:42 am
Ahoj,
Kolejiště Ti pěkně roste. Škoda mu ubližovat modelářskými prohřešky, které jsou dané snahou ukázat co nejvíc trati na co nejmenší ploše. (nadjíždění trati sama sebou, objevení se druhé trati "na dosah" , apod.
Přikládám návrh krajiny. Bohužel nemám lepší obrázek, tak jsem to přilepil k poslednímu návrhu v diskusi. Ten 3D WT je tak mrňavý, že se nedá použít a v malování bych toho tam moc neprovedl.
Ke krajině, začíná zde pahorkatina (směrem k jednokolejné trati). Dvoukolejná trať je zde nucena vystoupat a kvůli zmenšení sklonu stavitelé rozvinuli trasu do oblouku v nevýrazném mělkém údolíčku potoka. Jako vzor mě napadá trať Havl. Brod - Brno, nebo Zdice - Hořovice. U hlavní trati se za výrazné stoupání považuje už 10 a více promile, tedy můžeš klidně provozovat postrky, nebo přípřeže, aniž bys musel s tratí nějak výrazně nabírat výšku. Okolí trati je celkem ploché jsou tu především pole (velké lány). Za obloukem využívá část přímé trati zastávka střediskové obce. Obec je až za tratí (fiktivní, nebo kulisa) Vidíme jen bytovky, kterou nedaleko trati postavilo kdysi JZD pro své zaměstnance. Při rozrůstání obce vyrostlo u zastávky několik moderní rodinných domků. (Šumperáky, apod. ). Celé kolejiště kříží hlavní silnice. V nižší části je úrovňový přejezd, poté co trať vystoupá, už byl u zastávky vybudován podjezd.
Rozhodně bych se vyhnul panelákovému městu. Pokud po panelácích toužíš udělej jednu nebo dvě bytovky. Velké město jen se zastávkou je hloupost. Pokud by mělo být hlavní nádraží "za tunelem" a zde jen předměstská zastávka, je na modelové vzdálenosti příliš daleko. Porovnej to s odbočnou tratí a vzdálenostmi na ní.
Opět bych se zamyslel nad zakrytím kousíčku 2k trati u JZD. Opravdu dvoukolejka urazí několik kilometrů, aby se pak ukázala kousek od začátku?
- Přílohy
-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat