kolejiště TT 3700x1800

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » sob 28 pro, 2019 10:46 pm

No jak nad tím přemýšlím, tak by měla hlavní stanice být nad úrovní SN. Tedy třeba +60. Aby vlak jedoucí na pravou stranu nezmizel hned v tunelu :roll: Pojede pěkně krajinou, najede na most za potrubím, tam by mohla být malá stanice a sjede dolů do SN.
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 29 pro, 2019 12:27 am

vaclavtt píše:Při každém pohledu na zatravněný obrázek se mi vrátí úsměv. :D :D Námět v pohodě. Ten výklovek po pravé straně být nemusí (viz můj poslední nákres). S menší šikminkou po pravé straně také asi problém nemám. Mám trochu starosti s tím SN pod hlavní stanicí. Tento prostor se k tomu vyloženě hodí, ale......... Na hlavní stanici budu mít spoustu elektroniky a čidel. Přestavníky, vodiče, rozpojovače (všechny loko nebudu osazovat aut spřáhly), lampičky, mechanická návěstidla se servy. Prostě bych potřeboval mít naprosto pohodový přístup pod kolejištěm na hlavní stanici.
Mohu poprosit o placatý obrázek. Třeba jako minule. PDF nebo JPEG. Kouknu se na rádiusy a délky kolejí. Na hlavní stanici si dal všude EW3?
Hezký den! :D

Den byl hezký, díky, ale k PC jsem se dostal až teď.
Posílám placaté obrázky a ještě jeden 3D. Min. poloměr všude je 353mm skrytý, viditelný 396mm, výhybky EW3. Původně jsem použil několik obloukových vekslí - v malé stanici a v SN, ale už je to opraveno.
Výklovek jsem nechal, stejně všechny koleje směřují k zadnímu okraji kvůli lepšímu využití prostoru vlevo (pod oknem).
Vpravo se rozumné SN (s rozumnou délkou a počtem kolejí) nevejde, podívej kolik zabere smyčka. Počet kolejí ve smyčce zase limituje šířka. Stoupání je max. 26 promile u hlavní trati pro skryté části, pro viditelné cca 20, 31 promile u lokálky - stoupání na most ze stanice.
SN je nyní cca 10 cm pod stanicí, přidáním "tobogánu" se ten rozdíl dá zvětšovat za cenu prosloužení tratí. Třeba nakonec zjistíš (jako já :D ), že nejlepší přístup je k otočenému dílu na pracovním stole ( lépe na kozách) a uděláš ho samostatně vyndavací - zastamdací.

Je to jen návrh. Někdo by třeba odkryl zadní trať ve větší délce pod oknem (a třeba ještě udělal stanici), ale podle mě je hustý provoz v mezistaničním úseku docela šichta a společně s velkou stanicí zaměstná obsluhu až až., Obočnou trať mám navrženou vlastně jen k zvýšení provozu ve velké stanici. Úmyslně nekončí, ale vede dál, aby tam mohly být provozovány pestré směsice vozů na Mn vlacích )bez nutnosti vysvětlovat co dělají v koncové stancie lokálky. Možná by tam mohl jet i nějaký ten Pn vlak a třeba s nezavěšeným postrkem ze stanice na most
Přílohy
vaclavtt-p.jpg
vaclavtt-pp.jpg
vaclavtt3D.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod HonzaM » ned 29 pro, 2019 7:06 am

Vypadá to zajímavě. Díky úzkým panelům je dobře přístupné skryté nádraží. Smyčky ve viditelné úeovni bych schoval do odnímatelného tunelu - nebylo by vidět “lámání” vlakú s Y.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Trixt » ned 29 pro, 2019 8:15 am

No a nebylo by tedy vhodnější SN rozdělit? 4 koleje dát před potrubí na pravé rameno a 5 kolejí dát na střední panel a umístit je co nejvíce dozadu tak, aby SN nebylo přímo pod hlavním nádražím a to zůstalo zespodu co nejlépe přístupné?
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1340
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » ned 29 pro, 2019 8:30 pm

Zdravím všechny! Den byl krásně sluníčkový a nyní můžeme k PC :lol: :lol:

Díky moc za první nástřely a vyjádřil bych se.

Dal jsem si Michalovo návrh do měřítka a trochu se rozměrově nepotkáváme. Zatím nevadí. Trubky jsou trochu jinak a místo se dá v pohodě využít k prodloužení tovární vlečky. I bych byl rád. Mám fakt pěkné tovární budovy i s nakládací rampou a kouřícím komínem :D . Tento kousek by se doladil podle budov. Půdorysy mohu dodat.

Zeptám se na počet kolejí na hlavní stanici. Není možné jednu ubrat nebo jaký je názor na tento počet? Prostor muhu rozšířit na 660. Tím získáme........

Také se zeptám na stanici po pravé straně. Je nutný počet kolejí 4? Raději bych ještě jeden šturcík se skládkem a rampou.

Také souhlasím s lámáním "Y". Jenže na větší a pohodový rádius nemáme plac :| Víc už fakt nemám.........

SN určitě nechci pod kolejemi na hlavní stanici. Důvod jsem již zmínil. Bude tam velké množství čidel, přestavníků, serv a dekodérů. Vše chci mít volně přístupné. Proto bych se přikláněl k názoru Trixte a SN bych rozdělil. Tři nebo čtyři koleje bych dal za hlavní stanici pod okno (samozřejmě v jiné výškové úrovni) a druhou část třeba tři koleje bych dal před trubky pod továrnu. Celkově bych SN nedělal tak rozsáhlé. Tolik vlaků ani nemám :lol:.

Jak jsem zde již četl. V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA!

Hezký večer Václav
Přílohy
okolo I..jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod belgarat » ned 29 pro, 2019 10:00 pm

ad skrytak pod nadrazim: zvaz _odnimatelnou_ desku nadrazi. Nad hlavou (zespodu) se Ti stejne nebude chtit (moc) montovat, dela se to dost blbe :) Pokud muzes vyjmout a odnest stranou desku a pracovat na ni, resi se pristup a pada omezeni na skrytak.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2403
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod HonzaM » ned 29 pro, 2019 10:07 pm

vaclavtt píše:
Také souhlasím s lámáním "Y". Jenže na větší a pohodový rádius nemáme plac :| Víc už fakt nemám.........

Proto to mám na domácím kolejišti oblouky s malým poloměrem schované v tunelech, které jsou ale odnímatelné, protože na menším poloměru snadno dojde k vykolejení.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » ned 29 pro, 2019 10:43 pm

Také jsem se pokusil něco málo vytvořit. Postupnými úpravami jsem došel ke stanici, kde přechází dvojkolejka v jednokolejku. SN jsem neřešil, protože mi přijde, že je na něj v dostatek místa o patro níž. Je to pouze základní návrh, možná spíš pokus, co se na danou plochu vleze.

Pořád mám ale trochu problém s použitím EW3. Přijde mi jako hrozné plýtvání místem použít v nádraží EW3, které mají poloměr 984mm a následně použít oblouky 600mm a míň. Osobně jsem spíš toho názoru, že by poloměry měly být zhruba stejné. Osobně bych se buďto omezil na EW3 a jednoduchu nácestnou stanici (pokud se to tam vleze), nebo bych klidně použil EW2 (poloměr 631mm) a následně poloměry kolem 600mm, což by ušetřilo spoustu místa.
Přílohy
kolem_zdi.png
MichalM
 
Příspěvky: 183
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » ned 29 pro, 2019 11:12 pm

Abych jenom planě neplácal, ještě jsem v rychlosti zkusil, jestli se tam ty velké poloměry vejdou. Co se dalo čekat, má to velký vliv na délky kolejí ve stanicích. Je otázkou, jestli se neomezit na pouze 4 koleje ve větší stanici (vycházela by pěkněji zhlaví). Obě stanice by chtělo obohatit o nějaké vlečky, to jsem neřešil. Vlečka vpravo na trati by mohla být nakládka dříví v lese nebo lom. Je potřeba tam schovat klesající trať o malém poloměru, který by nevypadal dobře.
Přílohy
kolem_zdi_velky_polomer.png
MichalM
 
Příspěvky: 183
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 30 pro, 2019 5:51 am

Dobré ráno,
jen jsem si zkusil doplnit SN složené z EW2 a vychází to v poho. Mě se u posledního návrhu od MichalaM líbí ta čistota a velké rádiusy. Pomůže nám rozšíření prostoru pod oknem na 660? Můžu Tě poprosit o případné doplnění velké staniční budovy a technických budov. Díky moc. Žádný spěch........... :D
Přílohy
okoloII..jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod HonzaM » pon 30 pro, 2019 7:40 am

Podle mého názoru jsou dopravní koleje příliš krátké. Nebylo by možné doplnit trojúhelníkový díl mezi krátkým a dlouhým dílem a hlavní stanici udělat v mírném oblouku (s využitím flexi kolejí)?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod milan ferdián » pon 30 pro, 2019 12:16 pm

Václave vidím, že jsi v dobrých rukou :wink: . Michale Š., Tomáši (lajblt), MichalM, ať máte nadále spoustu super dobrých nápadů, kluci architekti/kreslíři ať se Vám daří, jste dobří :wink: .
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » pon 30 pro, 2019 1:33 pm

Trochu jsem to ještě poupravil. Horní zhlaví jsem posunul více do oblouku a tím máme 3 dlouhé koleje. Svislou část jsem rozšířil na 660mm, tím se mi tam vlezla ještě vlečka k okraji, která by měla být o 3cm níž než stanice. Staniční budovu bych umístil ke stěně, aby nezavazela při provozu. Do levého dolního rohu jsem umístil remízu. K ní by mělo přijít buďto zázemí pro motorový provoz (takování nafty) nebo pro parní provoz (popelová jáma, uhlí, vodní jeřáb). Někdo povolanější přes návrh depa možná navrhne, jak tam dostat obojí. Vpravo nahoře zůstalo nákladiště nad klesající tratí. Vzhledem k tomu, že kolej k nákladišti bude asi lehce stoupat, tak jsem přidal odvrat. Stanici pro křižování jsem také trochu prodloužil a přidal manipulační kolej ke skladu (kusá vlevo) a volnou skládku (kusá vpravo). Staniční budova bych počítal, že bude vně kolejiště (budťo jen jako nebo na odnímatelném kousku krajiny). Výjezd do SN je zde přes symetrickou výhybku, ale pokud by se použila levá EW3, tak se dostaneme dál od okraje pro oblouk do SN.

V rozích, kde se klesá na úroveň SN bych doporučil udělat alespoň jednu otočku tobogánu, aby mezi SN a spodkem hlavní stanice bylo dostatek místa pro řešení případných havárií. Počítej, že tam budeš muset dostat ruku a ještě třeba i něco dělat (lovit vykolejené vozy, rozmotávat zaháknuté nárazníky apod.) a na to ti 6cm průjezdného profilu stačit nebude. Nechal bych si minimálně dvojnásobek, spíš ještě kousek víc. Pamatuj, že nejhorší situace vždycky nastanou na nejmíň přístupném místě.

Jinak co se týče kolejiva, tak vše je EW3, dvě výhybky jsou ABW12, minimální viditelné poloměry 800mm.
Přílohy
kolem_zdi_velky_polomer.png
MichalM
 
Příspěvky: 183
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Trixt » pon 30 pro, 2019 7:08 pm

Ahoj Michale, tvoje návrhy vypadají skvěle, ale zkus hlavní nádraží koncipovat tak, aby se posunulo trochu blíže přední hraně, ať se skrytým co nejméně překrývají. Já myslím, že ti Václav bude za to vděčný. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1340
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » pon 30 pro, 2019 9:03 pm

On to není problém, ale musely by se do rohů doplnit trojúhelníky, kudy povedou ty oblouky. Já jsem se ve svém návrhu snažil držet pouze základního rozměru a když si na něm uděláš oblouky 900mm kolem rohu, tak to o moc líp než mě nevychází.

Pokud by to šlo, tak jsem návrh upravil přidáním rohových trojúhelníků, tím se stanice dostala blíž k okraji. Do spodní části jsem umístil depo pro parní i motorové lokomotivy (snad by to nějak takto mohlo být, detaily případně někdo poradí, místa je tam celkem dost). Dvě kusé koleje uprostřed depa slouží pro návoz uhlí a odstavování lokomotiv. Možná by stálo za to přidat ještě nějakou kusou kolej nahoru nad remízu. Přece jen v depu postávalo kde co a každá kolej se časem hodí. Co vím, že není dobře, tak napojení depa do stanice pouze jednou výhybkou, ale na druhou stranu to není zase tak velké depo. Vedle staniční budovy jsem přidal kusou kolej ke skladišti a volné skládce. Případně by tam mohla být pošta. Původní motorové depo dole jsem trochu upravil a nechal bych to jako vlečku do nějakého areálu, který může pěkně zaplnit roh. Prvních 5 kolejí před staniční budovou jsou dopravní, šestá je manipulační. U kraje panelu jsem doplnil kusou kolej, která by mohla patřit nějakému průmyslu mimo zobrazovanou oblast. Případně by se dala umístit blíž k okraji (nevyužil jsem nabízených 6cm o které by mohl být panel širší) a oddělit od stanice třeba plotem. Nebo ji úplně zrušit a nechat pouze manipulační kolej ze které vychází.

Dále jsem doplnil jednoduchý skryťák o pěti kolejích. V mých relativních výškách je hlavní stanice ve výšce 20, skryťák ve výšce 9. Depo je ve výšce 22, aby parní remíza mohla stát případně až u kraje a vlezlo se před ni všechno potřebné. Ve výsledku bude samozřejmě skryťák v nule, ale já jsem původně začínal počítat od hlavní stanice, tak to vyšlo takhle.
Přílohy
kolem_zdi_velky_polomer.png
MichalM
 
Příspěvky: 183
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: vorech a 5 návštevníků