sidlo píše:Přiznám se, že diskutovat o modelu který ještě nikdo neviděl neumím.
Já už ho viděl

PS: Budou i stavebnice.
Moderátor: Michal Dalecký
sidlo píše:Přiznám se, že diskutovat o modelu který ještě nikdo neviděl neumím.
look23 píše:Když to tady tak čtu, tak mám pocit, že jsem ve škole z předmětu ekonomie něco promeškal.
To že projekt skončí z nějakého důvodu ve ztrátě, tak to chápu. Ale že se jde do projektu, který bude ztrátový, tak to nějak nechápu. Nebo je to celé trochu jinak?!
mikinko píše:Pepek píše:Na kolik by mě vyšel vůz když bych si ho postavil z odlitku od
Čiže. S interiérem podvozkem kolečkama kynematikou osvětlením. + třeba využitím bočníc z mm?
Podle počtu jsme v tom tak za 1200kc.
Pak ještě očistit odlitky barvy čas atd..
Vemte si to před X lety na burze popř na model bazarech ty vozy staly od 1800 víc a kvalita jak od koho..
Toto porovnanie (ktoré sa tu mimochodom objavuje stále dookola - a zaujímavé že len pri modeloch MTB) je úplne mimo. Ako môže niekto porovnávať kusovú ručnú výrobu s výrobou továrenskou. To by potom kľudne IKEA mohla nejaký drevený stolík dovážaný z Číny kľudne predávať za 500 € - však aj šikovný stolár ktorý ho vyrába na zákazku ho predsa predáva za 500 €. A len by ma zaujímalo, či všetci, ktorí tak prehliadajú chyby MTB sú rovnako tolerantní aj v iných oblastiach ... pri kúpe auta, nábytku, elektroniky, oblečenia, obuvi ... A ak by sa týmto princípom (však čo bolo na burze) riadilo Roco, PIKO, ani nechcem vidieť, čím by nás kŕmili (a len dúfam, že nezačnú kŕmiť, keď vidia, aký je český kupujúci neskutočne tolerantný) .....
A kľudne, nech si MTB za ten vozeň vypýta tých 2350 CZK. Ale len ak :
- model bude bez akýchkoľvek tvarových nedostatkov, maximálne tak zanedbateľné a nepostrehnuteľné detaily
- čistá forma bez nejakých deliacich rovín
- čisté číre okná, krásne lícované s karosériou
- všetky detaily v danej cene už aj vrátane "nýtov" - ako na kasni, tak aj na spodku vozňa a maskách podvozkov
- vynikajúce jazdné vlastnosti
- detailne prevedený interiér - správne sedadlá s madlami, police na batožinu, tampónované zariadenie - tesnenia, ....
- čistý a presný nástrek
- detailné a správne prevedené, ostré popisy
- vnútorné osvetlenie + komplet koncové svetlá. Malo by byť už aj DCC, lebo to predraží DPS minimálne ...
Môj názor je taký, že vyššie uvedené by malo byť v danej cenovej kategórii samozrejmosťou. Už nech si každý zhodnotí sám, či model MTB bude dané atribúty za tú cenu spĺňať. Z môjho pohľadu (a doteraz dostupných fotiek) je už aj predtým avizovaná cena 1900 CZK na hranici tolerancie, a nie to ešte skoro o "petikilo" viac .... A to tu v iných vláknach mnohí nadávali, akými cenami nás "potešuje" PIKO ... len si povzdychnem ... zlaté PIKO ....
Colonel32 píše:look23 píše:Když to tady tak čtu, tak mám pocit, že jsem ve škole z předmětu ekonomie něco promeškal.
To že projekt skončí z nějakého důvodu ve ztrátě, tak to chápu. Ale že se jde do projektu, který bude ztrátový, tak to nějak nechápu. Nebo je to celé trochu jinak?!
No třeba projekt, který je sám o sobě ztrátový (služení nebo jídelní vůz) podpoří prodeje osobních vozů, které jsou ziskové.
vvitty píše:Stavebnice už je možné i objednávat ...
Michal Šuhajda píše:Mám doma dva Balmy odlitkové, ale nabídka stavebnice zní zajímavě. Jsou tam čelní okna?
Pro mě asi největší ořech, každé jsem do odlitku dělal na několikrát a s průhledností - žádná sláva.
A k diskuzi o ceně hotového vozu jen malá poznámka. Taky se mi zdá vysoká, ale rozdíl ceny stavebnice a hotového modelu celkem výstižně ukazuje hodnotu lidské práce (montáž zřejmě probíhá v ČR). Já si oproti výrobci sám sobě za stavbu modelu účtuju nulovou sazbu, ale jinak bych vyšel dráž.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: colt274 a 6 návštevníků