Technicky dotaz ohledne Lokomotivy

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod Pája » stř 15 říj, 2008 11:50 am

Podívej se na kolečka,jedno má okolo vlisování na osičku plast na odizolování a druhé kolo na stejné nápravě to nemá-to je vodivě spojené s osičkou a přes její hrotové uložení i s plíškem co drží osu na kastli a zřejmě je s tímto plíškem i vodivě spojené kovové spřáhlo.Stejné to bude i u loko.
Řešení : Dodat kinematiku s plastovým spřáhlem a nebo jen zkusit otočit osičku na tom jiskřícím konci vozu.Toť teorie.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod rchlumecky » stř 15 říj, 2008 11:51 am

kubulak : vagón má pravděpodobně kostru spojenou s jednim z pólů (třeba za to může jednostaně izolované dvojkolí) a lokomotiva taktéž - když dáš vagón správně - nic se neděje a když ho dáš opačně, kostra vagónu bude mít druhej pól než kostra lokomotivy a udělá se přes spřáhla zkrat.
rchlumecky
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod kubulak » stř 15 říj, 2008 1:44 pm

Diky, jj, presne neco takovyho me napadlo, na ty dvojkoli jsem koukal, na prvni pohled zadna izolace videt neni, tim nerikam ze tam neni :)

Ale hlavne si porad rikam, k cemu ma smysl u takovyho vagonu delat tyhle brikule (propojovat kostru pres kola s proudem v kolejnicich), osvetleni nepripada v uvahu, a dal?

Leda nejakej predchozi majitel vymenil napravy...
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Myšpulín » stř 15 říj, 2008 9:02 pm

Nevím, co to je za vagónek, ale původně mělo piko umělohmotná kola. V každém voze je železný plech, který přitlačuje plechové rozsochy k podlaze. Aby sám držel u podlahy, zespodu jej drží držáky spřáhel. Takže todle celé je vodivě spojené. BR55 piko má motorek vestavěný do rámu, přičemž jeden pól je ve spodním krytu spojen na kostru a druhý vede měděným páskem pod kabinkou vzhůru k motorku. Spřáhla byla původně ukotvena do umělohmotného spodku poblíž kovového rámu, ale různými opravami se spojí s rámem. Konstrukce tendru je stejná jako u ostatních vagónů. Z toho tedy plyne, že je do těchto vozů nutno dávat oboustraně izolované nápravy (další vozy již měly umělohmotná dvojkolí s kovovými obručemi), nebo hlídat, aby všechny vozy měly izolaci na té správné straně. Další možností je sundat držáky spřáhel a odizolovat rozsochy od závaží (plechu) a plech od spřáhel pomocí tvrdého papíru či umělohmotné fólie. V tvém případě by dělaly problém i dva stejně opravené vozy bez loko.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod George V. » čtv 16 říj, 2008 7:05 am

Tak, tak. Kovová jednostranně izolovaná dvojkolí. Měl jsem podobný problém, protože jsem se rozhodl vyměnit na starých vagócích PIKO dvojkolí. Problém je diskutován zde:

http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1183
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Hloubkar » úte 21 říj, 2008 7:14 pm

Teďka koukám na výkon lokotivy 150 (4MW) a tak by mě zajímalo, kolik tak maj aspoň přibližně naše lokomotivy H0? :D Nevíte to někdo?
H0- měřítko králů! těm se to do hradu všechno krásně vejde
VI. epocha ČR Analog
Uživatelský avatar
Hloubkar
 
Příspěvky: 262
Registrován: pon 01 zář, 2008 4:10 am
Bydliště: Staré Čívice

Příspěvekod radeksindy » úte 21 říj, 2008 8:15 pm

Jednotky wattů. Nejmenší motory s průměrem a délkou kolem 10mm mají asi 1W, ty velké s průměrem skoro 25mm a délkou až 40mm mají kolem 10W, někdy i malinko více. Záleží na typu, výrobci atd.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Jenda » úte 21 říj, 2008 9:03 pm

Snadno spočitatelné: trakční napětí je max 16 V x proud dle zatížení do cca 0,5 A to dělá 6 W příkonu, účinnost malých motorů a nemazaných převodů, obvzlášť šneku je dost mizerná, typuji že na koleje se dostane max jedna třetina příkonu, ale u těch skutečných mašin je také udávaný příkon, jen účinnost bude nesrovnatelně vyšší.
Jinak skutečný výkon je snadno spočitatelný, výkon přibližně = hmotnost (kg) x (tažná síla (N/1m/s) + 0,01 x rychlost (m/s) x stoupání (°%)
kde nutná tažná síla pro překonání valivých odporů empiricky 0,16 N/kg při 1 m/s.(čerpáno z literatury)
Takže pokud bys například nechal lokomotivu jet do stoupání 50°% pak při hmotnosti lokomotivy 1 kg a rychlosti 2m/s vychází výkon 1,32 W.
Jenda
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 02 zář, 2008 3:14 pm
Bydliště: u. Č.Budějovic

Příspěvekod MaHa » úte 28 říj, 2008 8:07 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše:
Zdenek Valter píše:Jak by tam mohl být Tvůj model když Tě nikdo pod Tvým Nickem v Brně nezná ????


Ale zná! :lol: :lol: :lol: Jen Ivoš si asi tropí šašky (on je vcelku veselá kopa) anebo má velké starosti kde sehnat peníze na ukrutný nájem klubovny což mu, ale vůbec nezávidím(zahrada za posečení je určitě lepší) anebo (což by bylo uplně nejhorší) má prostě sklerózu. :wink: Navíc se vyměnili v klubu lidi, takže ti nově příchozí určitě nevědí.
Tady je ten model: http://www.maha.ic.cz/foto/T6690.jpg
Fotka je ještě z Bratislavské někdy z roku 1996. Poslal mi ji autor buď E-mailem nebo na disketě. :wink:


MaHa až se přestaneš schovávat a vystoupíš ze své ANNYMITy tak bude všem jasno.

Myslím že se krom tebe nikdo neschovává - měl jsem v srpnu na zahradě návštěvu, nebyl jsi to náhodou ty sám??? :lol: Byl tam totiž jeden trouba co se ti náramě podobal (pokud jsi to nebyl ty, pak promiň) a to jak z fotek na internetu , tak svými přihlouplými názory a naprostou neznalostí věci - zkrátka úplně úzkokolejně zanedbanej! Krom toho je na internetu konkrétní adresa a kontakt. Pokud s tím má někdo problém.........
Zdenek Valter píše:Domnívám se, a obviňovat někoho kdo sem nepřispívá ze sklerózy není účelem této diskuse a na Tvé důvěryhodnosti to nepřidá.

To jen tvoje subjektivní doměnka a nevkládej ji druhým do úst!
Jen se zeptám (pro tu tvoji důvěryhodnost) kolik modelů nebo aspoň pojezdů k nim jsi za posledních pět měsíců postavil? Řekl bych že ani jeden! Před rokem jsi tady vyhrožoval že během dvou let něco určitě postavíš a pokud jsem brouzal po stránkách tak jsem žádný začátek stavby nenašel. :lol: :lol: :lol: :lol: Možná že by bylo lepší kdybys začal stavět, protože jinak proběhne korunovce (a říkám to nerad) za "krále kecalů a teoretiků".
Zdenek Valter píše:Pokud sem totiž nenapíše alespoň někdo z klubu tak je takové dohadování úplně zbytečné.

Nejsou lidi předsedo! :lol: :lol:
Zdenek Valter píše:Do Brna jezdím přibližně jednou či dvakrát za měsíc cca 5 let.
Je svým způsobem opravdu divné, že jsme se v klubu ještě nepotkali.
Tedy pokud bys tam byl alespoň tak často jako já.

Už tam dnes moc nechodím (ukončil jsem to právě před 4-5 lety, dnes se tam vyskytuju nanevýš jako řádně platící divák) - není na to čas a navíc mám úzkokolejku na zahradě 1:22,5 (Odhrnování sněhu v zimě v HO dost dobře neuděláš). Navíc se v tomhle spolku vystřídalo velmi mnoho lidí (už jsem to psal).
Zdenek Valter píše:Ještě by mne zajímalo jak si přišel na to, že pro ROCO dělá motory Buehler ?

Je tam stejné uspořádání a rozměr součástí - uhlíky, čelo, plášť atd.(a Bühler tyto typové motory dodával časově dřív) - takže je buď pro Roco Bühler dělá (třeba jako Fab - ASSA-ABLOY autozámky pro VW) nebo je Roco (pokud má vlastní výrobu) prostě okopírovalo od Bühlera a hotovka. :lol: Konečně v dnešním světě je docela běžné, že se produkty kopírují ( zejména tedy v Číně.) :lol: :lol: - proč by Čína měla být výjimkou? :lol: :lol: :lol:
Modelová železnice
DCC na zahradní železnici patří od roku 2013 do archeologického výzkumu bohužel
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 29 říj, 2008 12:55 pm

MaHa píše:
Zdenek Valter píše:
MaHa píše:
Zdenek Valter píše:Jak by tam mohl být Tvůj model když Tě nikdo pod Tvým Nickem v Brně nezná ????

Ale zná! :lol: :lol: :lol: Jen Ivoš si asi tropí šašky (on je vcelku veselá kopa) anebo má velké starosti kde sehnat peníze na ukrutný nájem klubovny což mu, ale vůbec nezávidím(zahrada za posečení je určitě lepší) anebo (což by bylo uplně nejhorší) má prostě sklerózu. :wink: Navíc se vyměnili v klubu lidi, takže ti nově příchozí určitě nevědí.

Domnívám se, a obviňovat někoho kdo sem nepřispívá ze sklerózy není účelem této diskuse a na Tvé důvěryhodnosti to nepřidá.

To jen tvoje subjektivní doměnka a nevkládej ji druhým do úst!

Promiň hochu, možná mne šálí zrak ale tučný text v odstavci nahoře je přeci z Tvé klávesnice ne ?

MaHa píše:Myslím že se krom tebe nikdo neschovává - měl jsem v srpnu na zahradě návštěvu, nebyl jsi to náhodou ty sám??? :lol: Byl tam totiž jeden trouba co se ti náramě podobal (pokud jsi to nebyl ty, pak promiň) a to jak z fotek na internetu , tak svými přihlouplými názory a naprostou neznalostí věci - zkrátka úplně úzkokolejně zanedbanej! Krom toho je na internetu konkrétní adresa a kontakt. Pokud s tím má někdo problém.........


Bohužel MaHa doměnky zůstanou jen domněnkami a reči řečmi - neměl jsem a nemám potřebu navštěvovat Tvou zahrádku. Odpouštím Ti tedy chlapče.

Co se týče internetu tak tam něco zásadního chybí a to je Tvoje jméno !
Nečekej, že se někdo kvůli Tvému rozmaru stane detektivem a začne po Tvé identitě pátrat.
Já jsem ten poslední kdo by ztrácel čas takovým zjišťováním.
Proto tedy stále zůstáváš ANONYMEM.

MaHa píše:Jen se zeptám (pro tu tvoji důvěryhodnost) kolik modelů nebo aspoň pojezdů k nim jsi za posledních pět měsíců postavil? Řekl bych že ani jeden! Před rokem jsi tady vyhrožoval že během dvou let
něco určitě postavíš a pokud jsem brouzal po stránkách tak jsem žádný začátek stavby nenašel. :lol: :lol: :lol: :lol: Možná že by bylo lepší kdybys začal stavět, protože jinak proběhne korunovce (a říkám to nerad) za "krále kecalů a teoretiků".


Ale Maha nikdy jsem nic takového nepsal, to si psal jen a jen Ty abys mohl opět psát, že jsem nic nudělal. ;-)

Já říkal jen toto cituji (všimni si tučného):

Nehodlám své modely patlat a proto kdo si počká ten se dočká.
Za 2 nebo 3 roky snad ...
Je to z 09 Pro 2007 09:07 pm Stavba lokomotiv, T466

Dotaz na ostatní - Vidíte v této citaci nějaké výhrůžky ?

Na to odpovídáš v 09 Pro 2007 09:18 pm v témže vláknu:
MaHa píše:Takže Ti Tvoje tvrzení za 2 dva roky připomenu


Takže kdo komu co podsouvá ? :wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod pan.martinek » stř 29 říj, 2008 5:15 pm

Já si myslím, že Zdeněk je sice trošku Spamer a občas si z někoho udělá trošičku srandu, ale zato už jenom já spamuju mnohem více, než on.
S tou tvojí připomínkou, že se Zdeněk snaží schovávat jednoznačně nesouhlasím, tento víkend bylo nejen zababovské setkání v Komorní Lhotce a přímo Zdeněk Valter je člověk, kterého jsem byl já host. Je to bezva chlap, je s ním sranda, působí velmi dobře a prostě vůbec není takový, za jakého ho ty máš.
Dále pokud si myslíš, že Zdeněk nic neudělal a dokonce říkáš, že psal, že určitě něco udělá, také se mýlíš. Sice toho nejspíš neudělal tolik, ale určitě nikde nepsal, že by něco měl v plánu, proč by to měl někde psát a vůbec, dáš mi na tu stránku, kde to bylo řečeno odkaz? Abych tě přesvědčil, na setkání zrovna pracoval na povozu mého oblíbeného motoráčku M152,
pokud se nemýlím, dokonce tam s ním i jezdil a vyděl jsem i "karosérii".
Snad celé setkání byl s pár dalšími v nejvzdálenějším koutě a pořád něco dělal, buď dělal něco z ničeho, nebo se koukali na počítači na tebou zmíněné výkresy vagónků, mašinek apod. a nespíš se bavili o tom, kdo co postaví (neposlouchal jsem).
A v neposlední řadě bych chtěl zmínit, že jediný, kdo tady někomu nadává, jsi ty. Zdeněk pouze odůvodňuje a hlavně vyvrací tvé s dovolením: "žvásty".
Tak jsem snad napsal vše, co jsem napsat chtěl, myslím, že nemáš moc důvodu se tady s někým hádat, tak proč toho nenechat a neudobřit se, přeci toto fórum není dělané na toto. To by ho Michal Dalecký vůbec nemusel zakládat a nechat si jen obchod, že ? Měli by jsme se zde spíš radit a Modelaření, občas trošku pokecat, ale bychom se měli mít všichni rádi.
Tak tedy ahoj a neber tuto zprávu ve zlém, bylo to jen objasnění situace.
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 29 říj, 2008 5:22 pm

pan.martinek píše:Abych tě přesvědčil, na setkání zrovna pracoval na povozu mého oblíbeného motoráčku M152,
pokud se nemýlím, dokonce tam s ním i jezdil a vyděl jsem i "karosérii".


Musím to uvést na pravou míru ten motorák nebyl můj ale Pavla Gulicha.
Svůj pojezd z VT135 jsem nestihl připravit :-(
A tak jsem jej ani nezkoušel.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Radek Mende » stř 29 říj, 2008 6:54 pm

pan.martinek píše: ale bychom se měli mít všichni rádi.

Ano,poďte budeme na sebe hodní, a kdo bude na někoho ošklivý,tak bude klečet v koutě.(Homolka)
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod F. Placheta » čtv 30 říj, 2008 10:56 am

Radek Mende píše:
pan.martinek píše: ale bychom se měli mít všichni rádi.

Ano,poďte budeme na sebe hodní, a kdo bude na někoho ošklivý,tak bude klečet v koutě.(Homolka)


Mámo! Teď jsi na mě byla móc vošklivá, že ty půjdeš klečet ! :-D (sry za offtopic)
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Ať žije naše krásná čeština!

Příspěvekod MaHa » čtv 30 říj, 2008 2:48 pm

pan.martinek píše: Abych tě přesvědčil, na setkání zrovna pracoval na povozu mého oblíbeného motoráčku M152,
pokud se nemýlím, dokonce tam s ním i jezdil a vyděl jsem i "karosérii".

...a díval jsi se dobře? :lol: :lol: :lol: Já se učil, že vidět nepatří do vyjmenovaných slov po "v", že by změnili pravopis? :roll:
Lidi,lidi vy to snad ani po sobě nečtete natož pak po druhých! :lol: :lol:
Modelová železnice
DCC na zahradní železnici patří od roku 2013 do archeologického výzkumu bohužel
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků