Kolejiště H0 190*150 1/4

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Karlos02 » stř 24 zář, 2008 4:50 pm

jak kryje co to přesně znamená?
Uživatelský avatar
Karlos02
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon 22 zář, 2008 4:02 pm
Bydliště: Tábor

Příspěvekod maayaa » stř 24 zář, 2008 4:56 pm

To znamená,že pokud něco ujede(např.moc velký odraz při posunu,nebo špatně zajištěné vozy)tak to skončí na téhle koleji a ne na trati,kde by to mohl odnést nějaký vlak
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Karlos02 » stř 24 zář, 2008 5:03 pm

tak trochu sem si to myslel,ale nestačila by na to jenom výkolejka :?: (aspoň na té vlečce)
Uživatelský avatar
Karlos02
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon 22 zář, 2008 4:02 pm
Bydliště: Tábor

Příspěvekod Hekttor » stř 24 zář, 2008 6:10 pm

Např. pokud by ta vlečka klesala, odvratná kolej není nutná.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Jarda H. » stř 24 zář, 2008 7:01 pm

Yarda píše: ..... Spíše se ptám, proč není odvratná výhybka i na zaústění vlečky v horní části plánku? V reálu by tam zřejmě byla...


Milan Ferdian ji samozřejmě ve vlastní první úpravě plánku (viz příspěvek na začátku diskuze) měl ! A pro Karlose02 doplním ještě k problematice výkolejky a odvratné koleje (odvratné výhybky) :

Výkolejky se obvykle montují na manipulační nebo vlečkové koleje před jejich zaústěním do koleje hlavní za účelem boční ochrany jízdních cest po oněch kolejích. Pokud to prostorové poměry a jiné podmínky umožňují, používají se místo výkolejek odvratné výhybky, u kterých při menší rychlosti nedojde k vykolejení.
/zdroj - Wikipedia /

Takže se ujeté vagony nedostanou na hlavní trať, kde by mohly způsobit daleko větší škodu než při vykolejení na výkolejce nebo po zajetí na odvratnou kolej ! Ale to už psal maayaa ..... :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Karlos02 » stř 24 zář, 2008 8:13 pm

Uživatelský avatar
Karlos02
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon 22 zář, 2008 4:02 pm
Bydliště: Tábor

Příspěvekod el_salamo » stř 24 zář, 2008 11:37 pm

Karlos02 píše:http://karlos02.rajce.idnes.cz/win_track_navrh/#zmena3x.JPG může být? :)


Připadají mi krátké koleje v koncové stanici, co tam hodit první výhybku do oblouku?

A nad použitím vratných smyček jsi přemýšlel a nevejdou se nikam?
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Jarda H. » čtv 25 zář, 2008 7:51 am

el_salamo píše: .....
Připadají mi krátké koleje v koncové stanici, co tam hodit první výhybku do oblouku?
A nad použitím vratných smyček jsi přemýšlel a nevejdou se nikam?


To el salamo / Karlos02 :
ad 1) posunutím zhlaví do oblouku protáhneš délku staničních kolejí, to není špatný nápad

To el salamo :
ad 2) pokud máš na mysli vratné smyčky co by "skryté podzemí", o tom Karlos02 na začátku psal, že skryťák nechce :wink:

A k problematice tady už jednou zmiňované - přístupnost :!: Pokud budeš mít panel v rohu místnosti, pak se do pravého horního rohu bez odsunutí nedostaneš !! A to nemusí jít jenom o vykolejený vagonek nebo lokomotivu, ale i drobné opravy, úpravy, .... Vychází mi od šikmé hrany panelu u pravého zhlaví hlavní stanice do toho rohu vpravo nahoře přes 2 metry, skoro 2,5 metru :?:

Vím, že nejde o segmenty s častou frekvencí rozebírání, ale stejně - první výhybka na pravém zhlaví hlavní stanice je na přechodu segmentů, nemuselo by to dělat dobrotu !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod chameleon » čtv 25 zář, 2008 8:52 am

Líbí se mi ten 3x návrh. Já osobně bych akorát překopal tu koncovou stanici. Jak psali kluci začít výhybky už v oblouku, a pak si myslím že odklon osy je zbytečný. Blbě to ale vidím v tom malým obrázku.

Jo a alespoň malé skryté nádraží nebo smyčku bych tam dal a nevymlouval bych se na finance, ty 2 - 4 - 6 výhybek u takto podle mě velkého projektu tě už nezabije :wink: (stačily by i jen 2 koleje v tom dlouhým tunelu před vlečkou)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 25 zář, 2008 9:18 am

chameleon píše: ..... Jo a alespoň malé skryté nádraží nebo smyčku bych tam dal a nevymlouval bych se na finance, ty 2 - 4 - 6 výhybek u takto podle mě velkého projektu tě už nezabije :wink: (stačily by i jen 2 koleje v tom dlouhým tunelu před vlečkou)


Určitě ! Když ne SN (skryté nádraží), tak aspoň tu variantu s dvoukolejkou v tunelu zvaž, je to sice nouzovka - ale jeden vlak nebo motorák ti to pomůže neviditelně "dočasně odstavit" :lol:

Kvůli zvýšení simulace provozu bych při takhle velkém plánku šel do SN a smyčky :D :!: Vím že se to zdá jako náklady navíc (?!), ale v celkovém součtu nákladů je to zanedbatelné !!! Kdo zkusil počítat náklady na celkovou stavbu to potvrdí ! Nezdá se to, ale je to fakt balík a realizace SN tě finančně nevyčerpá, není to akce na 14 dní !!!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 25 zář, 2008 12:44 pm

chameleon píše:Líbí se mi ten 3x návrh. Já osobně bych akorát překopal tu koncovou stanici. Jak psali kluci začít výhybky už v oblouku, a pak si myslím že odklon osy je zbytečný. Blbě to ale vidím v tom malým obrázku.

Jo a alespoň malé skryté nádraží nebo smyčku bych tam dal a nevymlouval bych se na finance, ty 2 - 4 - 6 výhybek u takto podle mě velkého projektu tě už nezabije :wink: (stačily by i jen 2 koleje v tom dlouhým tunelu před vlečkou)

Přípaně si pro SN připravit prostor a napojení na trať, aby v případěě, že začne chybět (a to začne brzy) nebylo nutný kvůli skryťáku otevřít povrchový velkolom :) přes celé kolejiště.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Karlos02 » čtv 25 zář, 2008 3:27 pm

Tak k té přístupnosti,chtěl bych to udělat tak ža by sem udělal někde kus krajiny vyndavací a ze spodu bych se k tomu dostal.To Jarda.H tu vyhybku by sem poppřípadě malinko posunul
a odkaz: http://karlos02.rajce.idnes.cz/win_trac ... ena4_s.JPG
Uživatelský avatar
Karlos02
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon 22 zář, 2008 4:02 pm
Bydliště: Tábor

Příspěvekod el_salamo » čtv 25 zář, 2008 4:11 pm

Michal Šuhajda píše:
chameleon píše:Líbí se mi ten 3x návrh. Já osobně bych akorát překopal tu koncovou stanici. Jak psali kluci začít výhybky už v oblouku, a pak si myslím že odklon osy je zbytečný. Blbě to ale vidím v tom malým obrázku.

Jo a alespoň malé skryté nádraží nebo smyčku bych tam dal a nevymlouval bych se na finance, ty 2 - 4 - 6 výhybek u takto podle mě velkého projektu tě už nezabije :wink: (stačily by i jen 2 koleje v tom dlouhým tunelu před vlečkou)

Přípaně si pro SN připravit prostor a napojení na trať, aby v případěě, že začne chybět (a to začne brzy) nebylo nutný kvůli skryťáku otevřít povrchový velkolom :) přes celé kolejiště.


Právě, přijde mi to jako moc pěkný návrh a skryťák mi tam prostě chybí... navíc se ve skryťáku dají použít bez problémů elmag přestavníky, což zase cenu o něco sníží...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Karlos02 » pon 10 srp, 2009 7:47 pm

Zdravím,po delší pauze se konečně blížím ke stavbě. Něco jsem předělal.Konkrétně na začátku levého zhlaví je ostřejší výhybka (z důvodu většího poloměru zatáčky) ,u zaústění kolejí z depa jsem vynechal angličana (pořád moc nepasoval,a tak tam dám výkolejku) a na konci pravého zhlaví jsem dal angličana místo vyhybek.To je asi tak vše a ještě jednou bych tedy požádal o posouzení. Díky
Uživatelský avatar
Karlos02
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon 22 zář, 2008 4:02 pm
Bydliště: Tábor

Příspěvekod chameleon » úte 11 srp, 2009 8:07 am

tak to je fajn, že dojde k realizaci
akorát prosím pošli link na tu finální verzi :wink:
a jak tak čtu, tak jestli jsi do angličana na pravém konci zhlaví přivedl zároveň hlavní i lokálkovou trať, tak to ti tady neprojde :D Řešilo se to tu v poslední době několikrát, a v reálu v ČR není možné..
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků