Tenhle způsob tvorby terénu musím taky někdy vyzkoušet - moc se mi líbí výsledek a je to rychlé. A taky bych aspoň na začátek pracoval bez kolejí. Mám totiž hrůzu, co by se stalo, kdyby se to s pěnou přehnalo. Mimochodem mám právě k tomu dotaz: jak odhadneš kolik pěny tam fouknout? Závisí to asi na výrobku, ale i teplotě apod? Máš k tomu nějaké doporučení?
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Objem běžné PU montážní pěny (Soudal, Den Braven) se zvětší asi o polovinu až o dvě třetiny. (Samozřejmě záleží na druhu pěny, jsou i speciality, které se nafouknou až 50x.) Ty bubliny potlačíš, když budeš nanášet po slabších vrstvách (výrobci uvádějí 5 - 10 cm, ale míň je líp) a každou vrstvu před nanášením té další trochu pocákáš vodou z rozprašovače - voda urychluje vytvrzování.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční... Es ist viel später als du denkst.
Není třeba to vůbec máčet a už vůbec nemáčet plochy kam přijde ! Pěna tím jen zvyšuje svůj objem a na jinou funci to nemá vliv Stačí nanášet po menších vrstvách v ploše, tak aby "hnací" plyn měl prostor vytěkat, pak nejsou tak velké bubliny. A pěnit tak aby trubička byla vždy na tou pěnou, ne to vrazít dovnitř a foukat Ať se daří.
Ja na striekanie pur peny,pouzivam pistol,da sa s nou pekne davkovat mnozstvo peny.Pouzivam pistolovu penu.Pistolku mam obycajnu ,tusim ma stala do 5 eur v Merkury markete,alebo OBI som ju kupoval
Jakou pěnu používám je zřejmé z obrázku. Je to pěna Distyk. Je k dostání běžně v drogerii v různých velikostech sprejů. Návod na obalu je celkem jasný. S namáčením opatrně. Jednak je zbytečné si namáčet ostatní části kolejiště a druhak vlhkost tu pěnu dost "zdivočí". Může se taky stát, že méně pevné části konstrukce zdeformuje. Pokud mám obavy o zalepení kolejnic a jiných částí kolejiště tak je zakrývám lakýrnickou páskou. Pěnu vlastně používám jen proto , že nenávidím jako materiál pěnový polystyren...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
S odvodněním počítáno je. Asi na třech místech je čelní svah jen do výšky pláně tak "vanička" tam není. Rovněž u propustku je terén níže na obou stranách. A kdyby ani tohle nestačilo tak terén za mostem co už není vidět se svažuje od kolejí dolů... Tempo zas tak závratné není a koleje jsou položeny jen na sucho. Měl jsem měl teď trochu více času. Následovat budou práce co nejsou tak vidět a jdou pomalu. Hrubá stavba bude taky delší dobu konečná ,protože mě čeká drátkování a bastlení Arduina kterým bych to chtěl ovládat.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa