milan ferdián píše:Něco k zamyšlení a obkecání.Další studie.Vedení vedlejší tratě bylo ponecháno v původní stopě.Dolní dvojkolejku jsem řešil malinko jinak.Původní hlavní trať sleduje tok říčky a vede údolím,obtáčí hřbet kopce.Protože přírodní poměry nedovolovaly položit druhou kolej vedle původní,rozhodli se stavaři prorazit tunel přes hřbet kopce,čímž si i zkrátili trasu.Milan
Ahoj Milane,
Myslím, že o svém návrhu nejsi 100% přesvědčen, proto se ptáš na názory ostatních. Mě Tvůj návrh taky nepřesvědčuje a tohle bych si nejspíš nepostavil.
Nevadí mi rozdělení tratí, i když to u nás není běžná situace. Ale ...
Spíš mi v tom případě uniká smysl dvoukolejky jako takové. Mimo tunely z ní zbude, viditelný jen malý úsek než se koleje rozdělí. Pokud zůstává aspoň přibližně koncepce odbočné stanice jako na návrhu z 30.9.(str. 25 diskuse), obě koleje se spojí v druhém portálu a pak se opět v tunelu opět rozdělí. Do viditelné stanice vede každá zvlášť a má simulovat opačné konce trati.
Tvá legenda o stavbě trati má taky trhliny. Pokud stavitelé na obou koncích rozděleného úseku nevbáhali stavět dvoukolejný tunel asi by stavbu kvůli jenomu údolí nekomplikovali stavbu.
Jednokolejná místní trať, vede kolmo na údolí, 3 x přes obrovský most napříč údolím, navíc tunelem a navíc přitom 4x kříží hlavní trať. To už je fakt až příliš. Přece jen lokálky se stavěly úsporně a tohle návrh je velmi rozmáchlý i na bývalou hlavní trať. Myslím si, že stavitelé trati by údolí k nabrání výšky využili spíš v podélném směru. Možná by stačilo otočit směr údolí o cca 90°, aby trať stoupala serpentinami po bocích údolí a ne kolmo na něj a celkový dojem by byl lepší.
Doufám, že Ti kritika nesebere vítr z plachet, ale naopak Tě nakopne a dodá elán do dalšího kreslení.