Pojezd pro 810 v H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 29 říj, 2006 4:04 pm

Sandy píše:Nechci dělat reklamu, ale jsem velmi spokojen s pojezdem od firmy KuBer. Koupil jsem si maketu 810 od Bramosu a pojezd jsem si nechal udělat. Jsem zatím asi jediný, ale vřele všem doporučuji. Sice jsem čekal o měsíc déle než byla původní dohoda (snad že jsem byl první), ale vůbec nelituji. Pohon je na obě nápravy, jedna náprava výkyvná, odběr ze všech čtyř kol. Model bez problémů uveze dva přípojné vozy a dva dvounápravové kryté nebo dva přípojné a Balm (víc jsem nezkoušel) do stoupání 10 cm na 150 cm. Přejede všechny vyhybky ( i staré plechové PIKO). Cena skvělá : 1025.- za maketu a 800.- za pojezd. A souprava : motor 810 + 2 přípojné vozy + maketa 810 nemá chybu. Při použití KKK sune bez chyby i do stoupání s dvojitým S. Mám 810 s pojezdem od p. Pletichy, ale vůbec se to nedá srovnat (Od p. Pletichy mám ale i pojezd na Brejlovce - skvělý, na M296 a M240 - výborné.)


A motor jaký je motorek? 5-ti pólový se setrvačníkem nebo to bych chtěl za ty peníze moc?
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Odpověď pro Pivrnce78

Příspěvekod MaHa » stř 01 lis, 2006 10:09 pm

To Pivrnec78, motorek je zn. IGARASHI - třípolový(Tchajwan). Zda se tam nachází setrvačník si už nevzpomínám. Jízdní vlastnoti jsou vcelku dobré
(viděl jsem jezdit jen samotný podvozek bez voz. skříně ) :D
Pětipolový motorek je bohužel dražší - cena od 800,-- do 1600,-- Kč
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Odpověď pro Pivrnce78

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 02 lis, 2006 12:36 am

MaHa píše:To Pivrnec78, motorek je zn. IGARASHI - třípolový(Tchajwan). Zda se tam nachází setrvačník si už nevzpomínám. Jízdní vlastnoti jsou vcelku dobré
(viděl jsem jezdit jen samotný podvozek bez voz. skříně ) :D
Pětipolový motorek je bohužel dražší - cena od 800,-- do 1600,-- Kč


Myslíš pojezd nebo samotný motorek ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Sandy » čtv 02 lis, 2006 3:49 pm

Pojezd na M152 KuBer :
- pojezd má setrvačník
- motorek je asi třípolový
- pojezd je (asi) z mosazného plechu, k němu je přilepena destička s tištěným spojem ( asi na digitál, jsem v tomto směru úplný laik)
- k tomuto pojezdu jsem zespodu přilepil původní pojezd z makety Bramos, ten nese kulisu krátkého spřáhla, spojenou s otočným pluhem
- umístění do skříně bylo úplně bez problémů, stačilo pouze uříznout část odlitků oken
- jízdní vlastnosti jsem již popsal

Maketa M152 (Bramos) -
- maketa se mi zdá subtilnější než model z odlitku ( ten mám taky)
- barevné provedení asi odpovídá skutečnosti
- popisy jsou provedeny čistě ( je to M152, nevím jestli Bramos dělá taky 810)
- odbornější popis dělal , myslím, Michal D.

Pokud bude mít někdo zájem, mám pár neumělých fotek pojezdu
Výše uvedené spojení se mi zdá pro obyčejného modeláře nejlepší.
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Pro Zdenka Valtra

Příspěvekod MaHa » čtv 02 lis, 2006 6:46 pm

Tak jak napsal Sandy - motorek je třípolový, rám pojezdu(převodovka) -mosaz, ozubená kola - mosaz, setrvačník podle Sandyho tedy v pojezdu je, rozhraní na digitál tehdy ještě nebylo-byl to jeden z prototypů.
Jízdní vlastnosti takto sestaveného pojezdu jsou dobré. :D
Cena tohoto pojezdu byla pak 800,-- Kč což si myslím že je odpovídající.
Pokud bych chtěl pětipolový motorek do tohoto pojezdu, pak bych si musel připlatit již v předchozí zprávě zmiňovaných 800,-- až 1600,-- za jiný motor(Bühler), protože použitý IGARASHI se pohybuje cenově cca 50,-- až 80,-- Kč. IGARASHI dělá také pětipolové motorky, ale větší velikosti, které se bohužel pod HO-čkovou skříň nevlezou. :cry:
Snad jsem to tentokrát napsal srozumitelněji. :oops:
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Pro Zdenka Valtra

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 02 lis, 2006 7:12 pm

MaHa píše:Cena tohoto pojezdu byla pak 800,-- Kč což si myslím že je odpovídající.:oops:


No po tom co mi poslal Sandy bych řekl, že osobně mám trochu vyšší nároky.

MaHa píše:Pokud bych chtěl pětipolový motorek do tohoto pojezdu, pak bych si musel připlatit již v předchozí zprávě zmiňovaných 800,-- až 1600,-- za jiný motor(Bühler).


To je dost silná káva ! Mashima (5ti pólový CAN motor) se dá sehnat za cca 500 či méně ! BTW je to přesně ten co je v MANkách.
Můj osobní názor je, že je lepsší než Bühler
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Pro Zdenka Valtera

Příspěvekod MaHa » čtv 02 lis, 2006 9:26 pm

Bohužel opak je pravdou. :D Prokázala to několikrát "Brněnská zkušebna modelů" - tedy Modelový svět že nejdéle točit vydrží Bühler a pak teprve ty ostatní. :D Pokud někdo chce motor laciněší s horší kvalitou nemohu mu v tom samozřejmě bránit. :D
PS: Na motorky v modelech Tilig bych nedal zlámanou grešli :? Vydrží točit nejvýš tak 1/6 životnosti Bühlera (odzkoušeno v Modelovém světě - norma je zde 365 a více dní nepřetržitého provozu cca po 6-8 hodinách denně).
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Pro Zdenka Valtera

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 03 lis, 2006 8:21 am

MaHa píše:Bohužel opak je pravdou. :D Prokázala to několikrát "Brněnská zkušebna modelů" - tedy Modelový svět že nejdéle točit vydrží Bühler a pak teprve ty ostatní. :D Pokud někdo chce motor laciněší s horší kvalitou nemohu mu v tom samozřejmě bránit. :D
PS: Na motorky v modelech Tilig bych nedal zlámanou grešli :? Vydrží točit nejvýš tak 1/6 životnosti Bühlera (odzkoušeno v Modelovém světě - norma je zde 365 a více dní nepřetržitého provozu cca po 6-8 hodinách denně).

Většina z nás z nás si nepořizuje modely na provozování pouťové atrakce, takže životnost motoru nebre až tak do úvahy, zpravidla rozhoduje cena, nabídka velikosti motorů, jejich hlučnost, výkon atd.
Proto jsou zkušennosti provozovatelů takovýchto kolejišť cenné.
Osobně považuji Mashima motory za kvalitní a hlavně bych řekl, že jsopu tišší než Buhler odpovídající velikosti. Nesetkal jsem se také s někým kdo by tyhle motory nabízel v takové škále jako Mashima.
Ovšem proč jsou motory o Tilliga horší by mne docala zajímalo.
Jaké jsou to typy ?
Co na nich odchází ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Pivrnec78 » pát 03 lis, 2006 9:55 am

Sandy píše:Pojezd na M152 KuBer :
- pojezd má setrvačník ...
Maketa M152 (Bramos) :
- maketa se mi zdá subtilnější než ...


Mám odlitky od Pavla Číže. A na pojezd mám asi vyšší nároky. Ale i tak děkuji za vysvětlení.
Já jsem myslel nějaký pojezd včetně KKK, který bych mohl použít pro odlitek. Tuším asi, že bude nejjednodušší použít ten z VT 135 a roztáhnout ... zima se blíží, je třeba vymyslet zábavu :lol:
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Pro Zdenka Valtera

Příspěvekod MaHa » pát 03 lis, 2006 6:19 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše:Bohužel opak je pravdou. :D Prokázala to několikrát "Brněnská zkušebna modelů" - tedy Modelový svět že nejdéle točit vydrží Bühler a pak teprve ty ostatní. :D Pokud někdo chce motor laciněší s horší kvalitou nemohu mu v tom samozřejmě bránit. :D
PS: Na motorky v modelech Tilig bych nedal zlámanou grešli :? Vydrží točit nejvýš tak 1/6 životnosti Bühlera (odzkoušeno v Modelovém světě - norma je zde 365 a více dní nepřetržitého provozu cca po 6-8 hodinách denně).

Většina z nás z nás si nepořizuje modely na provozování pouťové atrakce, takže životnost motoru nebre až tak do úvahy, zpravidla rozhoduje cena, nabídka velikosti motorů, jejich hlučnost, výkon atd.
Proto jsou zkušennosti provozovatelů takovýchto kolejišť cenné.
Osobně považuji Mashima motory za kvalitní a hlavně bych řekl, že jsopu tišší než Buhler odpovídající velikosti. Nesetkal jsem se také s někým kdo by tyhle motory nabízel v takové škále jako Mashima.
Ovšem proč jsou motory o Tilliga horší by mne docala zajímalo.
Jaké jsou to typy ?
Co na nich odchází ?


Alfou a omegou každého el.motorku je hysterezní křivka permanentních magnetů která je závislá na teplotě. Je-li hysterezní křivka měkká pak se magnetické pole magnetů po zahřátí sníží a zůstává takové i po snížení teploty - takovémuto motorku pak výrazně klesne výkon a při dalším použití se něco spálí(komutátor, kotva, vyteče držák ložiska). Je-li hysterezní křivka tvrdá pak se po zahřátí motoru magnetické pole magnetů nepatrně sníží či zůstává na stejné hodnotě jako i po následovném snížení teploty motoru. Výsledná cena motorku hovoří do
jisté míry o kvalitě magnetů(dráhoví automodeláři platí sa sadu magnetů 2000,-- Kč - motorky si pak skládají sami).
Tillig jako obchodník se samozřejmě ptá po ceně motorku a nikoli po kvalitě magnetů, protože je to pro něj další byznys když zákazník si musí objednat nový motor, když mu před tím přehřál magnety.
Poučení jako bajce: Když si koupím trakční model od Tilliga musím s ním jezdit opatrně :!: :wink: a na stavbu jiných modelů jej pokud možno nepoužívat mám-li možnost jiné volby (některé modely od Tilliga cca za 2000,-- až 3000,-- Kč vydržely na výstavě žel. modelů jezdit jen 2 dny právě dík špatným magnetům :roll: což si myslím že je poměrně málo).
Právě proto se domnívám že je potřeba v jistém smyslu brát do úvahy životnost používaného motorku.
PS: Napiš mi prosím Tě adresu zdroje na ten typ MASHIMA :D o kterém tak básníš, milerád jej vyzkouším.
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Pro Zdenka Valtera

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 03 lis, 2006 10:20 pm

MaHa píše:Alfou a omegou každého el.motorku je hysterezní křivka permanentních magnetů která je závislá na teplotě. Je-li hysterezní křivka měkká pak se magnetické pole magnetů po zahřátí sníží a zůstává takové i po snížení teploty - takovémuto motorku pak výrazně klesne výkon a při dalším použití se něco spálí(komutátor, kotva, vyteče držák ložiska). Je-li hysterezní křivka tvrdá pak se po zahřátí motoru magnetické pole magnetů nepatrně sníží či zůstává na stejné hodnotě jako i po následovném snížení teploty motoru. Výsledná cena motorku hovoří do
jisté míry o kvalitě magnetů(dráhoví automodeláři platí sa sadu magnetů 2000,-- Kč - motorky si pak skládají sami).


Ano je to tak jak říkáš, jenže tihle hoši mají trochu jiné dimenze.
Výkody těhle motorků jsou někde jinde než potřebujeme my.
Nás zajímá - tichý chod, výdrž ale především jej nepoužíváme v oblasti MAX ale cca 1/3 až 1/2 výkonu.
Jaké zkušeností jsou třeba s CORELESS motory ? (Faulhaber, MAXXON)

MaHa píše:Tillig jako obchodník se samozřejmě ptá po ceně motorku a nikoli po kvalitě magnetů, protože je to pro něj další byznys když zákazník si musí objednat nový motor, když mu před tím přehřál magnety.
Poučení jako bajce: Když si koupím trakční model od Tilliga musím s ním jezdit opatrně :!: :wink: a na stavbu jiných modelů jej pokud možno nepoužívat mám-li možnost jiné volby (některé modely od Tilliga cca za 2000,-- až 3000,-- Kč vydržely na výstavě žel. modelů jezdit jen 2 dny právě dík špatným magnetům :roll: což si myslím že je poměrně málo).
Právě proto se domnívám že je potřeba v jistém smyslu brát do úvahy životnost používaného motorku.


Jenže já nevystavuji a přeně to co říkáš o měkké hysterezi jsem osobně zažil s motorem Buhler - osazen v BR52 od Guetzold.
S MASHIMA motorem se mi to nestalo. Tillig právě proto že je mu jde o bussines používá motory různé, nenjen ty MASHIMA protože sám motory nevyrábí. Při své zkušenosti rozhodně dokážeš rozlišit od jakého výrobce je motor v daném modelu. Tkže hovořit obecně o motorech TILLIG považuje přinejmenším za nepřesné tvrzení.

http://www.zephyr.dti.ne.jp/~katumi60/

Mashima je mimo jiné v hektorovi od CS Trainu, ve VT135.

Pokud chceš nějakou trápit klidně Ti ji půjčim ,mám doma jistou zasobičku :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pro Zdenka Valtera

Příspěvekod MaHa » pát 03 lis, 2006 11:30 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše:Alfou a omegou každého el.motorku je hysterezní křivka permanentních magnetů která je závislá na teplotě. Je-li hysterezní křivka měkká pak se magnetické pole magnetů po zahřátí sníží a zůstává takové i po snížení teploty - takovémuto motorku pak výrazně klesne výkon a při dalším použití se něco spálí(komutátor, kotva, vyteče držák ložiska). Je-li hysterezní křivka tvrdá pak se po zahřátí motoru magnetické pole magnetů nepatrně sníží či zůstává na stejné hodnotě jako i po následovném snížení teploty motoru. Výsledná cena motorku hovoří do
jisté míry o kvalitě magnetů(dráhoví automodeláři platí sa sadu magnetů 2000,-- Kč - motorky si pak skládají sami).


Ano je to tak jak říkáš, jenže tihle hoši mají trochu jiné dimenze.
Výkody těhle motorků jsou někde jinde než potřebujeme my.
Nás zajímá - tichý chod, výdrž ale především jej nepoužíváme v oblasti MAX ale cca 1/3 až 1/2 výkonu.
Jaké zkušeností jsou třeba s CORELESS motory ? (Faulhaber, MAXXON)


S výše uvedenými motory zkušenosti nejsou protože mi je nikdo nenabídl,
nicméně si myslím, že výrobců magnetů je podstaně méně něž výrobců mororů - tedy že pro automodeláře, pro železniční mod. a ostatní se použijí "stejné magnety" ale kotva, kartáče a velikost vzduchové mezery mezi kotvou a magnety jsou jiné protože výroba magnetů a její tech. vývoj je výrazně dražší než motání kotev a výroba kartáčů.

MaHa píše:Tillig jako obchodník se samozřejmě ptá po ceně motorku a nikoli po kvalitě magnetů, protože je to pro něj další byznys když zákazník si musí objednat nový motor, když mu před tím přehřál magnety.
Poučení jako bajce: Když si koupím trakční model od Tilliga musím s ním jezdit opatrně :!: :wink: a na stavbu jiných modelů jej pokud možno nepoužívat mám-li možnost jiné volby (některé modely od Tilliga cca za 2000,-- až 3000,-- Kč vydržely na výstavě žel. modelů jezdit jen 2 dny právě dík špatným magnetům :roll: což si myslím že je poměrně málo).
Právě proto se domnívám že je potřeba v jistém smyslu brát do úvahy životnost používaného motorku.

Zdenek Valter píše:Jenže já nevystavuji a přeně to co říkáš o měkké hysterezi jsem osobně zažil s motorem Buhler - osazen v BR52 od Guetzold.

Je možné že zde šlo nějakou levnější verzi motoru :?: :?: nebo také mohla být závada v příliž "tuhé" převodovce nebo prasklém ozubeném kole což je u Gützolda velmi častá závada už z dob NDR přetrvávající
až do dnešních dob. Vzhledem k tomu, že se současná konstrukční kvalita některých pojezdů od tohoto výrobce zhoršila (viz BR 106 - praskání ozubených kol+pohon přez spojnice) nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo.
Zdenek Valter píše:S MASHIMA motorem se mi to nestalo. Tillig právě proto že je mu jde o bussines používá motory různé, nenjen ty MASHIMA protože sám motory nevyrábí. Při své zkušenosti rozhodně dokážeš rozlišit od jakého výrobce je motor v daném modelu. Tkže hovořit obecně o motorech TILLIG považuje přinejmenším za nepřesné tvrzení.

http://www.zephyr.dti.ne.jp/~katumi60/

Mashima je mimo jiné v hektorovi od CS Trainu, ve VT135.

Pokud chceš nějakou trápit klidně Ti ji půjčim ,mám doma jistou zasobičku :wink:


Jestli je Mashima v hektorovi, pak v životnosti v Modelovém světě prohrála
2 : 12 a více v počtu měsíců provozu. :(
Co se týče toho Bühlera tak mám na mysli vozidla fy. ROCO (tam, kde je použit) a LGB, která jsou vcelku tichá a mají velmi dlouhou životnost (u ROCA se rozsype obvykle jako první motor, u LGB pak převodovka).
Ale abychom se dostali zpět ke M152 jde u pojezdu fy KuBer vyměnit jeho motor za cca 60 -70 Kč za motor např. Mashima za cenu :?: :?: s jakou možností jeho koupě :?:
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Pro Maha

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 04 lis, 2006 9:38 am

Debata o pojezdu se zvrhla na debatu o motorcích do modelu.
Odpovím Ti na otázku v tomto řekl bych příslušnějším tematu.
Skoč na link :

http://magazin.modely.biz/diskuze/viewtopic.php?t=44
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pro Maha

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 04 lis, 2006 10:49 am

MaHa píše: Ale abychom se dostali zpět ke M152 jde u pojezdu fy KuBer vyměnit jeho motor za cca 60 -70 Kč za motor např. Mashima za cenu :?: :?: s jakou možností jeho koupě :?:


No právě to je samozřejmě otázka - jak slušný je ten pojezd.

Jinak právě KuBer do toho pojezdu Mashímy dává na požádání za cca 500 CZK.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pro Z. Valtera

Příspěvekod MaHa » sob 04 lis, 2006 5:34 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše: Ale abychom se dostali zpět ke M152 jde u pojezdu fy KuBer vyměnit jeho motor za cca 60 -70 Kč za motor např. Mashima za cenu :?: :?: s jakou možností jeho koupě :?:


No právě to je samozřejmě otázka - jak slušný je ten pojezd.

Jinak právě KuBer do toho pojezdu Mashímy dává na požádání za cca 500 CZK.


No konečně jsi se vyžvejknul! :lol: :lol: :lol: Tento fakt jsem bohužel nevěděl. Jinak další dotazy budu mít ve výše uvedené skupině fóra. :wink:
Ještě co se týče ozubení kol, tak modul je 0,5. :D
Naposledy upravil MaHa dne úte 07 lis, 2006 6:25 pm, celkově upraveno 2
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník