Zdenek Valter píše:MaHa píše:Alfou a omegou každého el.motorku je hysterezní křivka permanentních magnetů která je závislá na teplotě. Je-li hysterezní křivka měkká pak se magnetické pole magnetů po zahřátí sníží a zůstává takové i po snížení teploty - takovémuto motorku pak výrazně klesne výkon a při dalším použití se něco spálí(komutátor, kotva, vyteče držák ložiska). Je-li hysterezní křivka tvrdá pak se po zahřátí motoru magnetické pole magnetů nepatrně sníží či zůstává na stejné hodnotě jako i po následovném snížení teploty motoru. Výsledná cena motorku hovoří do
jisté míry o kvalitě magnetů(dráhoví automodeláři platí sa sadu magnetů 2000,-- Kč - motorky si pak skládají sami).
Ano je to tak jak říkáš, jenže tihle hoši mají trochu jiné dimenze.
Výkody těhle motorků jsou někde jinde než potřebujeme my.
Nás zajímá - tichý chod, výdrž ale především jej nepoužíváme v oblasti MAX ale cca 1/3 až 1/2 výkonu.
Jaké zkušeností jsou třeba s CORELESS motory ? (Faulhaber, MAXXON)
S výše uvedenými motory zkušenosti nejsou protože mi je nikdo nenabídl,
nicméně si myslím, že výrobců magnetů je podstaně méně něž výrobců mororů - tedy že pro automodeláře, pro železniční mod. a ostatní se použijí "stejné magnety" ale kotva, kartáče a velikost vzduchové mezery mezi kotvou a magnety jsou jiné protože výroba magnetů a její tech. vývoj je výrazně dražší než motání kotev a výroba kartáčů.
MaHa píše:Tillig jako obchodník se samozřejmě ptá po ceně motorku a nikoli po kvalitě magnetů, protože je to pro něj další byznys když zákazník si musí objednat nový motor, když mu před tím přehřál magnety.
Poučení jako bajce: Když si koupím trakční model od Tilliga musím s ním jezdit opatrně

a na stavbu jiných modelů jej pokud možno nepoužívat mám-li možnost jiné volby (některé modely od Tilliga cca za 2000,-- až 3000,-- Kč vydržely na výstavě žel. modelů jezdit jen 2 dny právě dík špatným magnetům

což si myslím že je poměrně málo).
Právě proto se domnívám že je potřeba v jistém smyslu brát do úvahy životnost používaného motorku.
Zdenek Valter píše:Jenže já nevystavuji a přeně to co říkáš o měkké hysterezi jsem osobně zažil s motorem Buhler - osazen v BR52 od Guetzold.
Je možné že zde šlo nějakou levnější verzi motoru

nebo také mohla být závada v příliž "tuhé" převodovce nebo prasklém ozubeném kole což je u Gützolda velmi častá závada už z dob NDR přetrvávající
až do dnešních dob. Vzhledem k tomu, že se současná konstrukční kvalita některých pojezdů od tohoto výrobce zhoršila (viz BR 106 - praskání ozubených kol+pohon přez spojnice) nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo.
Zdenek Valter píše:S MASHIMA motorem se mi to nestalo. Tillig právě proto že je mu jde o bussines používá motory různé, nenjen ty MASHIMA protože sám motory nevyrábí. Při své zkušenosti rozhodně dokážeš rozlišit od jakého výrobce je motor v daném modelu. Tkže hovořit obecně o motorech TILLIG považuje přinejmenším za nepřesné tvrzení.
http://www.zephyr.dti.ne.jp/~katumi60/Mashima je mimo jiné v hektorovi od CS Trainu, ve VT135.
Pokud chceš nějakou trápit klidně Ti ji půjčim ,mám doma jistou zasobičku

Jestli je Mashima v hektorovi, pak v životnosti v Modelovém světě prohrála
2 : 12 a více v počtu měsíců provozu.
Co se týče toho Bühlera tak mám na mysli vozidla fy. ROCO (tam, kde je použit) a LGB, která jsou vcelku tichá a mají velmi dlouhou životnost (u ROCA se rozsype obvykle jako první motor, u LGB pak převodovka).
Ale abychom se dostali zpět ke M152 jde u pojezdu fy KuBer vyměnit jeho motor za cca 60 -70 Kč za motor např. Mashima za cenu

s jakou možností jeho koupě
