H0 návrh prvního kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod hopeter » čtv 23 úno, 2017 6:26 pm

Je celkem jedno na kterou stranu dáš tu nakládku. Jen bych tu manipulační kolej nechal jen jednu a použil výpravní budovu společnou se skladem. Na konci koleje by byl sklad a na volné části nakládka třeba toho dřeva.
Nezapomeň počítat i s místem pro okolí tratě - manipulační plochy , silnice atd.
_DSC0125.jpg

Takhle nějak jsem myslel tu nakládkovou kolej...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » čtv 23 úno, 2017 7:01 pm

Verze z kusýma z druhého zhlaví a z levnějšího tiligu. :)
Obrázek
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » čtv 23 úno, 2017 7:03 pm

Teď sem si teprve přečet tojí odpověď, zítra po práci si stím zase pohraju.:)
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » pát 24 úno, 2017 12:07 am

Tak jsem zkusil ještě jednou předělat u "ranní" kávy, před nástupem do práce. :)
Obrázek
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod hopeter » pát 24 úno, 2017 5:12 am

Spodní stanice dobrý ale tu horní otoč jak byla původně. Jsou po této úpravě moc blízko u sebe a zbytečně si schováváš volnou trať do tunelu...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » pát 24 úno, 2017 7:41 am

Taky mi to přijde divný, už by nezbylo místo vůbec na nic. Chtěl jsem zkusit, jak by to vypadalo, kdyby se nejezdilo rovnou ze stanice do stanice.
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod michal_n_cz » pát 24 úno, 2017 7:49 am

Snakei píše:Taky mi to přijde divný, už by nezbylo místo vůbec na nic. Chtěl jsem zkusit, jak by to vypadalo, kdyby se nejezdilo rovnou ze stanice do stanice.


Zkus mrknout tady: viewtopic.php?f=1&t=10426&start=45
Máš o něco více prostoru, proto by mohlo lépe vyjít to stoupání nahoru.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 24 úno, 2017 3:40 pm

Ahoj,
nádraží jsou blízko na všech pláncích. Zkusil jsem udělat návrh, jak by to šlo napravit. Na přiloženém obrázku je návrh kolejiště, který jsem zkusil nakreslit. Vycházím z Tvého návrhu jen jsem ho kapánek poupravil. Je kreslen v ACADu.
Popsal jsem i varianty provozu, které jsem chtěl použít v knížce s Milanovými návrhy (část věnovaná modelování provozu). Ovšem vzhledem k tomu, že Milan se vyjádřil, že tato kniha je v torskách, použiju tento text zde. Uvedené kolejiště nabízí v jediném zpracování několik námětů a i druhů provozu. Nebál bych se označit čtyři v jednom.
Krajina a budovy jsou naznačeny pouze schematicky.

Základní parametry jsou:
Min. R = 440 mm – jedná se o lokálku
Stoupání vychází cca 1:28 (35 promile) což odpovídá lokálkovým tratím v horách
Výhybky mají úhel 12° - při použití ostřejších výhybek vyjde zhlaví jen lépe
Skryté nádraží (SN)má tři koleje průjezdné S1-S3 a dvě koleje kusé S3a, S3b. ty slouží pro motorové vozy

1. Místní trať do koncové stanice
SN, které představuje zbytek trati (do přípojné stanice) má tři koleje. Pro „konec trati“ se využívají koleje SN1 a S3 pro odstavování spoutav. Pro objíždění souprav se využije kolej S2, která jinak slouží jako průjezdná do koncové stanice. Jako výtažná kolej se využívá odbočka na budoucí segmenty. Segmenty v budoucnu nahradí SN .
Ze SN vychází trať tunelem vlevo u kraje a přes krátký mostek přes potůček vede do mezilehlé stanice Andělice (A). Původní krátká lokálková stanice měla původně budovu u zhlaví, ale byla prodloužena do oblouku. Dnes má dvě dopravní koleje č. 1 a č. 3 a dvě manipulační kusé č.2 a č. 3a. Kolej č.2 a slouží pro odstavení vozů ke skladišti a volné skládce. Kkrátká kusá kolej č.3a slouží pro odstavení přípojného vozu 010. Trať dále pokračuje tunelem (druhý průjezd SN) a vjíždí ve stoupání vlevo uprostřed. Pokračuje v prudkém stoupání , po náspu míjí rybník „nebesák“, který napájí jen srážky a přejede most přes potůček. Dále stoupá obloukem do koncové stanice Bubákov (B). Koncová stanice má jednu dvě dopravní koleje č. 1 č. 3 a kusou skládkovou kolej. Z vjezdového zhlaví vychází vlečka do malého závodu (nebo kamenolomu či dlašímu libovolnému průmyslovému objektu. Ještě jsou tu koleje 3a , která sloužíé pro objíždění souprav a kolej 1a může být buď krátká vlečka, nebo odstavá kolej pro přípojné vozy, případně zde může stát malá remíza pro nocování lokálkového stroje. Dle modelované doby bude stanicevybavena vodním jeřábem (vodárnou) a popelovou jámou.

2. Odbočná stanice, s krátkou lokálkou.
U tohoto návrhu představuje „Ovál“ se SN vedlejší trať. Po vedlejší trati nám jezdí vlaky, které se v SN střídají dle JD. Jezdí zde o něco delší vlaky, než na lokálce. Viditelná „dolní“ stanice A slouží jednak pro křižování vlaků na vedlejší trati, jednak jako odbočná pro krátkou místní trať do koncové stanice B-. Do B jezdí pouze „smíšené vlaky“, kdy MOs dopravuje zátěž pro koncovou stanici i vlečku. Vzhledem ke stoupání do B vyváží vozy většinou „po jednom“ a ještě nesmí vézt přípojný vůz. V opačném směru může vzít větší zátěž. V případě, že do B je potřeba dovézt více vozů, odstaví se tyto od Mn vlaku v A a do B se vyváží postupně.
Tato varianta umožňuje „oddechový provoz, kdy se nechají vlaky pouze kroužit po oválu. My se pouze kocháme pohledem na průjezd stanicí A, případně si občas zajedeme Motoráčkem tam a zpět. Popis stanic zůstává jako u verze 1.

3. Uzavřený provoz na samostatné trati.
Toto je poněkud atypický námět, protože samostatné celky se u nás na normálním rozchodu nevyskytují. Něco jiného je např. úzkokolejka Třemešná – Osoblaha, případně některé průmyslové trati. Trať z A do SN za neprovozní. Tunel vlevo dole můžeme nechat „zarůst“ . Vložíme před něj např. něj chomáč křoví. SN považujeme za běžnou mezilehlou stanici a modelujeme provoz na místní trati z A do B.

4. Dvě koncové lokálky
Podobně jako u verze 3 považujeme trať z A do SN za již neprovozní a tunel můžeme nechat „zarůst“. SN nám v tomto případě považujeme za vzdálenou „křižovatkovou“ stanici , kde krátkou lokálku křižuje hlavnější trať. Jedna větev lokálky byla z části uzavřena, takže v současnosti zde máme dvě krátké lokálky do koncových stanic. Provoz na obou větvích zajišťují stejná hnací vozidla, u Mn vlaků se však většinou mění větší část vozů. Zatímco na trati do B je více průmyslu, trať do A prochází spíš zemědělskou krajinou, takže se v A nakládá více do otevřených vozů (brambory, řepa, jablaka apod.) Zatímco do B se dovážejí materiály především v krytých vozech.

Verze provozu 1 a zejména verz 4 předpokládají dost manipulace v SN. To může být poněkud obtížné, zejména kvůli omezené výšce. Proto doporučuji udělat horní díl se stanicí jako odnímatelný. Vždy před začátkem jezdění si připravit vozy a následně si odjezdit např. jeden modelový den (nebo noc) s tím, že nebudeš příliš posunovat v SN. Další možností je šuplíkové nádraží, ale to by se hodilo lépe pod přední část kolejiště (a znamenalo by to kleasání ve spirále navíc.

Pokud budeš mít zájem můžu poslat výkres ve větším rozlišení, nebo v měřítku, případně v CADu.
Přílohy
Snakei.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod hopeter » pát 24 úno, 2017 4:30 pm

Ještě jsem koukal na tvůj poslední návrh a dalo by se zkusit tohle.
2000_1300 tillig v2.jpg
2000_1300 tillig v2.jpg (46.79 KiB) Zobrazeno 5993 krát

Odbočka na lokálku by byla v tunelu a tunelem bys vystoupal na potřebnou průjezdnou výšku. Vlečka a horní koncová stanice by byla "o patro" výše. Posunutím do rohu by ses dostal dále od spodní stanice. Ten tunel před horní stanicí by mohl být i kratší. Podmínkou je mít horní trať mimo tu spodní. Neznám poloměry v H0 ale zkus si to nakreslit a uvidíš. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » pát 24 úno, 2017 5:32 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj,
nádraží jsou blízko na všech pláncích. Zkusil jsem udělat návrh, jak by to šlo napravit. Na přiloženém obrázku je návrh kolejiště, který jsem zkusil nakreslit. Vycházím z ...

Takle by to balo super, bohuzel, je to nad moje rozmerove moznosti. Ani ty minimalni oblouky se mi casto nedari dodrzet, abych se vesel...

Zkusím to ještě překreslit, že by ta koncová byla nad tunelem. Zkusím si s tím pohrát, ale nevím, jestli mi bude na tak malým prostoru vycházet stoupání...
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » pát 24 úno, 2017 5:38 pm

hopeter píše:Ještě jsem koukal na tvůj poslední návrh a dalo by se zkusit tohle.
2000_1300 tillig v2.jpg

Odbočka na lokálku by byla v tunelu a tunelem bys vystoupal na potřebnou průjezdnou výšku. Vlečka a horní koncová stanice by byla "o patro" výše. Posunutím do rohu by ses dostal dále od spodní stanice. Ten tunel před horní stanicí by mohl být i kratší. Podmínkou je mít horní trať mimo tu spodní. Neznám poloměry v H0 ale zkus si to nakreslit a uvidíš. :wink:

Tak tu třetí kolej do tunelu prostě nenakroutím. :?
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » pát 24 úno, 2017 5:40 pm

michal_n_cz píše:
Snakei píše:Taky mi to přijde divný, už by nezbylo místo vůbec na nic. Chtěl jsem zkusit, jak by to vypadalo, kdyby se nejezdilo rovnou ze stanice do stanice.


Zkus mrknout tady: viewtopic.php?f=1&t=10426&start=45
Máš o něco více prostoru, proto by mohlo lépe vyjít to stoupání nahoru.


Tímhle jsem se tak nějak inspiroval, ale nevěřím si na to.
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod t29 » pát 24 úno, 2017 5:53 pm

Snakei píše:
Michal Šuhajda píše:Ahoj,
nádraží jsou blízko na všech pláncích. Zkusil jsem udělat návrh, jak by to šlo napravit. Na přiloženém obrázku je návrh kolejiště, který jsem zkusil nakreslit. Vycházím z ...

Takle by to balo super, bohuzel, je to nad moje rozmerove moznosti. Ani ty minimalni oblouky se mi casto nedari dodrzet, abych se vesel...

Zkusím to ještě překreslit, že by ta koncová byla nad tunelem. Zkusím si s tím pohrát, ale nevím, jestli mi bude na tak malým prostoru vycházet stoupání...



Michal Šuhajda se vešel do rozměrů většího z tvých dvou návrhů, tzn. 250x150 cm (překlep v obrázku u kratší strany, psáno 250 má být 150). Na oblouky R440 použij flexi kolej.
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod Snakei » pát 24 úno, 2017 5:56 pm

t29 píše:
Snakei píše:
Michal Šuhajda píše:Ahoj,
nádraží jsou blízko na všech pláncích. Zkusil jsem udělat návrh, jak by to šlo napravit. Na přiloženém obrázku je návrh kolejiště, který jsem zkusil nakreslit. Vycházím z ...

Takle by to balo super, bohuzel, je to nad moje rozmerove moznosti. Ani ty minimalni oblouky se mi casto nedari dodrzet, abych se vesel...

Zkusím to ještě překreslit, že by ta koncová byla nad tunelem. Zkusím si s tím pohrát, ale nevím, jestli mi bude na tak malým prostoru vycházet stoupání...



Michal Šuhajda se vešel do rozměrů většího z tvých dvou návrhů, tzn. 250x150 cm (překlep v obrázku u kratší strany, psáno 250 má být 150). Na oblouky R440 použij flexi kolej.

Tak v tom případě ješťě zkusím nakreslit. Já zatím vyhodnotil tohle, jako nej variantu. Ty dve zadní jsou v tunelu, vlečka do kamenolomu ještě o 15mm stoupá.
Obrázek
Snakei
 
Příspěvky: 58
Registrován: ned 12 úno, 2017 7:41 am
Bydliště: české Budějovice

Re: H0 návrh segmentového/ modulového kolejiště

Příspěvekod hopeter » pát 24 úno, 2017 6:14 pm

Pozor na stoupání vlečky aby ti neujížděly vagony...
Aby to nevypadalo , že jsou nádraží moc u sebe tak můžeš dát tu odbočku do tunelu ale zase se připravíš o volnou trať. Záleží co je prioritou...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků