Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky TT 2016

Příspěvekod psv » ned 11 pro, 2016 8:11 pm

Suhlasim, tiez ma to napadlo :D

Ked moja mala sesternica koncila zakladku, kuehn oznamil zamracenu.. ked teraz o rok bude (to uz pozname), bude dokoncovat diplomovku na vyske :D
psv
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23 zář, 2011 9:47 am
Bydliště: London, United Kingdom

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Adam96 » pon 12 pro, 2016 12:34 pm

Taktak. Model 750 ještě dělá(lo) Roco, ale teď jsou k sehnání už jen poslední kusy ze setů ( tak jsem po jednom šáhnul ). Jinak tam má už jen nějaké 754 ( ty zas nebyly k dostání moc teď ).
Ale jinak politiku Roca moc nechápu. Mají krásný model, který nabízí mnoho variant ( s přivřeným okem by něco prodali i do Itálie ), ale aktuálně produkují sotva dvě varianty a ještě cenu přetáhnou přes 4 000 kč. Za tu cenu by to už mohlo mít bílé obruče, nabarvená "madla" do barvy skříně, UIC zásuvky ve 3D provedení, atd. Nicméně já sehnal za výbornou cenu a spokojenost. A teď je na cestě jedna Trutnovská 750 od Kuehna a pokud bude jezdit jak má, tak spokojenost ještě větší. Opravené žaluzky, doplněný náhon rychloměru a nový pojezd. V pátek snad bude doma :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod petrha » pon 02 led, 2017 4:12 pm

RSC píše:Jezdí dobře, vizuálně pěkný model. Celkem se povedl. Určitě nezůstanu u jedné lokomotivy...

A já jsem zase vyhrál vadnou vyosenou nápravu nebandážovou - takže ve finále šmajdavou. Přestože se lokomotiva zatím výrazně nevyklá, stejně ji nechám vyměnit (nápravu). Minimálně ta vyosenost jde slyšet "klepáním" do kolejnice při určitých rychlostech.
Poznámka: Stejný problém jsem měl nedávno u nohaba - tyhle nebandážované nápravy již šly na výměnu. Asi trend kvality Tillig náprav nám vesele postupuje do lokomotiv. Možná to někomu nevadí, ale mě to tedy vadí a moc... Cena modelů stoupá a kvalita dílů a výstupní kontrola jaksi tomu vždy neodpovídá.
Je to na škodu, T 466.2 mne vážně potěšila, ikdyž to není zrovna má supr oblíbená řada, ale tohle mi nadšení trochu pokazilo. Pochybuju, že jsem sám, kdo nemá tyto nápravy vpořádku, vzhledem k tomu, že to není první lokomotiva u které se to teď stalo ... Děsím se toho, až to bude u parních, to bude zážitek.
A to bych si ještě ke kvalitě dílů přidal, že ani napotřetí nemám E18 fotonátěr doma, prodejce mi to ani jednou raději neposlal, protože je pečlivý a poslal to již třikrát na reklamaci sám, mne jen vyrozuměl... a nadšený zrovna z toho také není. Skutečně reklamační oddělení v TT jsou na úrovni. 8)



No tak to já už jsem se do děsil, protože toto mám na 555.1
petrha
 
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod lisacik » pon 02 led, 2017 7:43 pm

RSC píše:Jezdí dobře, vizuálně pěkný model. Celkem se povedl. Určitě nezůstanu u jedné lokomotivy...

...A já jsem zase vyhrál vadnou vyosenou nápravu nebandážovou - takže ve finále šmajdavou...


od petrha » pon 02 led, 2017 5:12 pm
...No tak to já už jsem se do děsil, protože toto mám na 555.1...


Este som sa s tym nestretol, ale ak sa mi to stane, ako takuto vyosenu napravu spoznat?
Prosim nemate foto tej vyosenej napravy?
Velmi pekne dakujem
Lisko
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » pon 02 led, 2017 7:50 pm

petrha píše: No tak to já už jsem se do děsil, protože toto mám na 555.1
Jak ji máš dlouho?
Mám 555.1 novou pár týdnů a je naprosto v pořádku. Tak to nevypadá, že by to bylo na celé šarži...
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod RSC » úte 03 led, 2017 9:22 pm

lisacik píše:
Este som sa s tym nestretol, ale ak sa mi to stane, ako takuto vyosenu napravu spoznat?
Prosim nemate foto tej vyosenej napravy?
Velmi pekne dakujem
Lisko


Nevěřím tomu, že bys neměl minimálně jeden vůz od tilligu, který má šmajdavé či vyosené nápravy, na tom určitě pochopíš o čem je řeč.... Lokomotivy můžeš mít vpořádku, pokud jich nemáš desítky, či nemáš smůlu v jednotlivosti.

Na fotce či v krabičce šmajdavé nápravy absolutně nepoznáš. Vypadají samozřejmě v pořádku. Takže většina lidí, kteří to mají v krabičkách to ani neví, že je mají špatné nebo jim to přijde normální... Není to normální, to je jedním slovem šmejd!!!
Pozná se to u lokomotivy až při jízdě, nejzásadnějším projevem je "kymácení" lokomotivy při jízdě, chvění až "vibrování". Vidíš to také třeba na podvozku, kdy se nadzvedává a klesá vůči vyosené ose nápravy. Prostě osička není přesně v ose kola vinnou mizerných požadavků na nároky kvality a asi minimální ceně a touze o maximalizaci zisku na úkor přesnosti...

Ano jsem nekompromisní v tomto ohledu, protože se nechci dívat na nepřirozeně vyklající se modely při jízdě. Takže dnes každé vozidlo tillig důsledně kontroluji z hlediska jízdních vlastností zejména v ohledu kvality náprav - k tomu mne tento výrobce prostě donutil tím co je ochoten pustit do prodeje a přibalovat k tomu číslované papírky o výstupní kontrole, která prostě neprobíhá a možná jen dokumentuje stav, že je něco v obalu a navozuje pocit, že je vše OK.
O jednotlivosti bych se skutečně nezmiňoval. Třeba o této - stalo se mi již jednou u vozu Loco, že byla vadná náprava a to bylo vážně překvapení, ale to nestojí za zmínku - jistě, kdyby s ní jen ve voze otočili, poznali by u Loco že viditelně háže a vozidlo nemusí jet ani po kolejích, aby to bylo zřejmé.
Takže, kdyby tohle u Tilligů udělali u každého z vozů, polovinu náprav by museli vyhodit hned z okna. Evidentně málo z nás jim to hážeme na hlavu nebo nás chtějí jen utahat na poštovném a čase reklamací, že se na to vykašlem a koupíme si je od jiného výrobce (nápravy vozů). Máme tady smůlu, protože těch výrobců v TT je velmi málo a nemáme tolik možností a snad to bereme již jako kolorit věci.
Prodejci mi říkají, že TT je svou nekvalitou štve a jak jim znepříjemňuje život vyřizováním reklamací, které jsou evidentní hned, že v H0 se tohle v takové míře rozhodně neděje.
V poslední době mne štve také roco a jeho bandážové nápravy lokomotiv, což se mi stalo již 4krát za posledního půl roku, alespoň ty co přišly okamžitě pasovaly, což se u tilligu rozhodně nestane...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod j p » úte 03 led, 2017 9:34 pm

RSC píše: Máme tady smůlu, protože těch výrobců v TT je velmi málo.


Pocet neni ani tak dulezity jako kvalita. Tyhle od Veikko Müllera jste zkousel?
http://www.muellerradsatz.de/de_DE
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod RSC » stř 04 led, 2017 10:42 pm

Vybral jsem podobného výrobce a vyměnil 250 náprav tillig tímto výrobcem. Z těch 250 náprav byly 4 vadné (u tilligu, by byly možná hodnoceny jako ucházející) a když jsem si vzal dalších 50 na tyhle výměny, tyhle 4 byly vyměněny za dobré. Až mi tillig jednou postupně dodá po mnoha reklamacích nápravy, které budou ucházející, dostanou je postupně BTTB vozy, které jsem si nechal, případně ty tillig vozy, které budou mít šmejdové a tyhle budou vyhovující. Neměl jsem sílu na to čekat, než vozy budou někdy vpořádku a proto tento počet jsem vyměnil.... Současné skóre, dosud reklamacemi vyřešeno k spokojenosti cca. 10 procent tilligových náprav.

Bohužel u náprav z lokomotiv to takto řešit zásobou něčeho vpodstatě nelze a je to jen na čekání. Vadí mi mít rozdělanou lokomotivu, která čeká na dobrý díl, aby byla vpořádku, tak jak by měla být výrobcem dodána...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Michal Vaniš » čtv 05 led, 2017 3:18 pm

RSC píše:...
Vybral jsem podobného výrobce a vyměnil 250 náprav tillig tímto výrobcem. ...



Kterého :?: :wink:
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod George V. » pát 13 led, 2017 4:55 am

Jestli se někdy MTB pustí do esa/pershingu v TT, tak budou muset paprsková kola udělat, chtěj nechtěj. Pak se možná dočkáme i bobiny s paprskovými koly...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Brejla » pát 13 led, 2017 6:18 am

Eso/pershing / šestikolák mají v H0 paprsková kola? A tam ty detaily vynikají mnohem víc. Jsem zvědav, jak někdo Báňovi vysvětlí to "budou muset". :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod George V. » pát 13 led, 2017 6:20 am

Šestikolák v H0 paprsková kola nemá, ale eso/pershing ano. U šestikoláka (v modelu) kola vidět nejsou (i záměrně :( ), ale u Esa jo a to dost, tam už to ošulit nejde...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod vvitty » úte 17 led, 2017 5:44 pm

Brejla píše:
George V. píše:Jestli se někdy MTB pustí do esa/pershingu v TT, tak budou muset paprsková kola udělat, chtěj nechtěj. Pak se možná dočkáme i bobiny s paprskovými koly...


Eso/pershing / šestikolák mají v H0 paprsková kola? A tam ty detaily vynikají mnohem víc. Jsem zvědav, jak někdo Báňovi vysvětlí to "budou muset". :mrgreen:


A videl jste aspon fotku?
Obrázek
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Brejla » stř 18 led, 2017 11:06 am

vvitty píše:
Brejla píše:Eso/pershing / šestikolák mají v H0 paprsková kola? A tam ty detaily vynikají mnohem víc. Jsem zvědav, jak někdo Báňovi vysvětlí to "budou muset". :mrgreen:


A videl jste aspon fotku?
Obrázek


Tři šestikoláky jsem měl tu čest (spíš smůlu) reklamovat a vrátit a k dalším experimentům s MTB jsem nenašel odvahu. Pokud se následně nějaký náznak paprsků objevil, tak je to možná dobrý pokus o nápravu, ale mojí důvěru si tento výrobce už těžko bude získávat.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod vvitty » stř 18 led, 2017 11:13 am

To je samozrejme smutne ale pak by bylo vhodnejsi bud zustat s kritikou u sestikolaku (kde opravdu loukotova kola nejsou) a vynechat persingy a esa, nebo se na ty obrazky aspon podivat. Ruzne chyby MTB modelu se tu rozebiraji do omrzeni ale snad neni duvod k tomu pridavat i chyby ktere uz nemaji...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků