vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Jan Svatoň » čtv 03 dub, 2008 12:16 pm

Ahoj, já je mám taky ve skrytém nádraží a všechny lokomotivy a vagony jezdí bez problémů i při různých rychlostech (od nového Taurusu přes 20 let staré elektrické a dieselové). Jenom mám někdy problém s kontaktem (ale to jenom u těch starších). Zdravím Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod nadkachna » čtv 03 dub, 2008 12:39 pm

To já bych je po vzoru Dana patřičně upravil, aby je překousla i rosnička :D Jenomže u té BR 52 je myslím jako u jediné uvedeno ono omezení pro nejmenší poloměr 310 mm a vzhledem k tomu že ji do budoucna plánuji zakoupit, nerad bych pak byl nemile překvapen.
nadkachna
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod PetrL » čtv 03 dub, 2008 1:02 pm

Také je používám, jen se mi jeví jako nutné vybrousit do kolejnic (opornic?) plošky pro lepší průjezd proti hrotu. Hroty jazyků mi připadají poněkud humpolácké, tak i je trochu ubrušuji.
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 334
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

Příspěvekod VoVo » pon 18 srp, 2008 11:38 am

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 5:18 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod vlastimil vašíček » pon 18 srp, 2008 1:03 pm

klidně můžeš mít i v hlavních kolejích výhybky s velkým úhlem odbočení. pak ale musíš "jako" snížit rychlost pojíždění do odbočky
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 18 srp, 2008 1:06 pm

vlastimil vašíček píše:klidně můžeš mít i v hlavních kolejích výhybky s velkým úhlem odbočení. pak ale musíš "jako" snížit rychlost pojíždění do odbočky


Souhlas :D ..........
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod VoVo » pon 18 srp, 2008 1:21 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 5:36 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod vlastimil vašíček » pon 18 srp, 2008 1:27 pm

samozřejmě že se to tak dělá. dokonce i v době koridoru dali výhybku s max rychlostí 30 km do odbočky. i malý hytlák tam pěkně hvízdal
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod boy.rough » pon 18 srp, 2008 4:56 pm

Tomáš píše:taksem dneska konečně prolezl snad všechny stránky který popisují dnešní sortiment vyhybek TT...je to pro mě celkem šok když si vzpomenu že u starých U profilů byly jen dva typy když nepočítám obloukový...zjistil jsem že tedy mohu použít klasický typ pak typ EW2 a EW3....nikde sem se ale nedozvěděl porovnání s těma starejma typama,beru v úvahu stupně...ten typ klasickej 15St je úplně stejnej jako starej typ U kolejiva akorád je z I profilu?..pak ten EW2 je stejně stupňovej akorád delší?..jinak jak se nový vyhybky chovají pokud u nich zatím nepoužiju žádný přestavník..budou se přestavovat samy pod jedoucí soupravou jako nežádoucí jev,nebo drží pevně svoje postavení..pamatuju si že u starých typů se to přehazovalo jak chtělo? a co je pravdy že u typů EW2 nebo EW3 nejde použít starý el.magnet s montáží od spodu tak jak je to v návodu na trainmanii?


ahoj,
tak příteli nevím jestli Ti to pomůže, ale napíšu to sem. Úhly odbočení si ale srovnej sám :D .

U-profil L nebo P - úhel odbočení je 22,5 stupně.
U-profil L nebo P oblouková - poloměr oblouků je 286/600 mm a úhel odbočení je 30/15 stupňů.
Tak ahoj a ať se Ti daří.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán) a opravdu s nimi nemám problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 630
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod Tomáš » ned 26 říj, 2008 4:17 pm

měl bych dotaz :idea: nedělá se něco k dnešním vyhybkám EW1 na ruční pohon přestavování,jako se používalo u starých vyhybek U profilu viz foto je to blbě vidět,ale myslím že TTčkáři vědí co mám na mysli

http://tauvec.rajce.idnes.cz/Pictures2/#Bez_nazvu.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod el_salamo » ned 26 říj, 2008 5:10 pm

ahoj Tomáši, pořád se dělají ruční přestavníky, viz třeba tady...

http://www.modely.biz/p987-rucni-presta ... yhybku-tt/
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Radek » ned 26 říj, 2008 7:58 pm

Tomáš píše: ruční pohon přestavování

Jestli se nepletu tak tě zajímá spíš to, co se nemusí složitě vyrábět, ale přesto připomenu jedno starší vlákno s odkazy na výrobu ručního přestavování:
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php ... D&start=15
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Tomáš » ned 14 pro, 2008 7:32 pm

Opět bych se chtěl vrátit k vyhybkám EW1...protože mi opravdu nezbývá nic jinýho než použít tento typ,mám dotaz na srdcovku EW1.
Má někdo nějakej typ jak ten černej plast sladit se zbytkem vyhybky.Mě napadlo dát srdcovce nátěr stříbrnou barvou aby to vypadalo stejně kovově jako kolejnice.Nemůžu si pomoct,ale ten černej plast vypadá fakt blbě..možná by to šlo nahradit kovovou částí,ale moc si do toho netroufám,nerad bych zničil novou vyhybku
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod TT-maniac » ned 14 pro, 2008 7:44 pm

Tomáš píše:Opět bych se chtěl vrátit k vyhybkám EW1...protože mi opravdu nezbývá nic jinýho než použít tento typ,mám dotaz na srdcovku EW1.
Má někdo nějakej typ jak ten černej plast sladit se zbytkem vyhybky.Mě napadlo dát srdcovce nátěr stříbrnou barvou aby to vypadalo stejně kovově jako kolejnice.Nemůžu si pomoct,ale ten černej plast vypadá fakt blbě..možná by to šlo nahradit kovovou částí,ale moc si do toho netroufám,nerad bych zničil novou vyhybku
Podívej ke mě na web v sekci stavba (tady) je to fakt jednoduché jen si to nařežeš a nasuneš zpátky do držáků a spájíš.Nebudu to tady vypisovat celé ... je to popsáno u těch fotek :wink:
TT , analog , epochou se neřídím ... dělám to co se mi líbí
Uživatelský avatar
TT-maniac
 
Příspěvky: 169
Registrován: sob 17 úno, 2007 3:43 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Tomáš » ned 14 pro, 2008 7:54 pm

TT-maniac píše:
Tomáš píše:Opět bych se chtěl vrátit k vyhybkám EW1...protože mi opravdu nezbývá nic jinýho než použít tento typ,mám dotaz na srdcovku EW1.
Má někdo nějakej typ jak ten černej plast sladit se zbytkem vyhybky.Mě napadlo dát srdcovce nátěr stříbrnou barvou aby to vypadalo stejně kovově jako kolejnice.Nemůžu si pomoct,ale ten černej plast vypadá fakt blbě..možná by to šlo nahradit kovovou částí,ale moc si do toho netroufám,nerad bych zničil novou vyhybku
Podívej ke mě na web v sekci stavba (tady) je to fakt jednoduché jen si to nařežeš a nasuneš zpátky do držáků a spájíš.Nebudu to tady vypisovat celé ... je to popsáno u těch fotek :wink:


Jo tuto metodu jsem už u tebe viděl,ale mám trochu strach odpreparovat tu plastovou srdcovku a nahrazovat novou kovovou..tobě se to podařilo velmi slušně.Hlavně naohýbat ty opornice.Jinak není pak v srdcovce skrat?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků