
Pro porovnání jsem přidal model a fotku vozů. Nějak to vzhledově nesedí.
Ve velikosti HO se model dá postavit pomocí desek a profilů evergreenu.
První použitelná deska.
Peřejková deska 2060 má rozteč peřejek 1,5 mm o síle desky 0,5 mm.
Druhá použitelná deska.
Peřejková deska 2050 má rozteč peřejek 1,3 mm o síle desky 0,5 mm.
Záleží na modeláři, kterou desku použije. Slepí dvě desky k sobě a dostanu prkennou stěnu o síle 1.0 mm.
Na prkennou výztuž mohu použít profil čísla 122 (0.5 x 1.0 mm) nebo pro zvýraznění profil čísla 142 (1.0 x 1.0 mm) nebo profil čísla 143 (1.0 x 1.5 mm).
Takže jedna stěna je podle použitého materiálu 1,5 nebo 2.0 mm. To znamená, že vnitřní známí rozměr, který se přepočítá do měřítka HO se ještě připočte ke každé stěně rozměr použitého stavebního materiálu a tím dostanu přesné proporce vozu.
Rozměr 71,7 se zvětší třeba o 4.0 mm a stavební délka skříně je 75,7 (zaokrouhleno na 75.0 mm).
Rozměr 28,7 se zvětší třeba o 4.0 mm a stavební šířka skříně je 32,7 (zaokrouhleno na 32.0 mm), což krásně zapadne do průjezdného profilu.
Rozměr 14,9 se zaokrouhlí na 15.0 a tím dostanu vnitřní výšku stěny. Zvenku je potřeba přičíst o jednu peřejku navíc, která pak zakryje podlahové fošny.
Když vezmu materiálové možnost MŽ, tak vlastní stavba vozu je plastová deska 0,5 mm, která se polepí papírem, který ztvárňuje peřejky a ten je 2 x 0,3 mm. Tím pádem je stěna silná 1,1 mm, což je ve skutečnosti prkno o síle 1 cm. Výztuha může být zase plast o síle 0,5 až 0,75 mm. Takže horní část stěny je zase silná do 1,85 mm, což je v naprosté pohodě.