Kolega zde vyvěsil fotky vozu Ddy sestaveného z prototypu stavebnice v TT. Vůz neobsahuje stupačky, které výrobce o víkendu dodělával společně s brzdovím. Žebříky na střechu s krajní lávkou a madla budou později dodávána jako leptané doplňky, stavebnice bude obsahovat jen střešní lávku. Co je třeba posoudit:
1. Dvířka psince-nechat je samostatně k nalepení na skříň nebo stačí, když budou do skříně vykresleny jako peřejky a přilepí se jen jejich horní vodorovný překlad?
2. Střešní lávka-zdá se mi že karton 0,3 mm je na ni moc tenký, asi to bude chtít plast 0,5 mm
3. Větráky plynových lamp-neměl jsem v zásobě žádné kulatiny, doplním je později, možná by stálo za to jednu vysoustružit a pak si je nechat v počtu pár set kusů odlít. Původně jsem si myslel, že se udělá ze dvou kroužků vypálených z plastu tloušťky 1 mm, první by měl 2 mm průměr a druhý 1 mm, které se nalepí na sebe, ale to prý technologie neumožňuje takto vypálit
4. Zasklívání bylo pro mě zkouškou trpělivosti, ale jde jen o cvik - okna jsou konstrukčně vyřešena tak, aby nebyla zapuštěna hluboko do skříně, což je pozitivum, vezmu-li to od viditelné vrstvy, tak pak je to na sebe poskládáno v pořadí zelený H rám, pod ním žlutý rám, pod ním petkový průhledný plast okna a pod ním zajišťovací rám, který se zevnitř zacvakne, nelepí se, jak mi bylo dnes sděleno, aby se neušpinila okna (já ty vnitřní rámy omylem lepil)
5. Armatury na pojezdu-brzdové zdrže budou dodělány, nádrže na plyn si bude muset modelář doplnit ze svých zásob kulatin, mám v plánu vyzkoušet jestli se na to bude hodit nějaká tyčka od lízátek

6. S výrobcem jsem diskutoval řešení okapu - prototyp má pod střechou širší kartonový díl přesahující boční stěny skříně a na něm je střecha. Díky tomu je model cca o 0,5 mm nižší než by měl být. Navrhl jsem, aby ten kartonový díl byl nahrazen plastem 0,5 mm, jako je to u stavebnice G10. Konstrukci vozu to zpevní, tento díl bude poté natírán zeleně, opticky to správně zvedne výšku bočních stěn, takže si myslím, že toto opatření přinese několik pozitivních zlepšení a je konstrukčně jednoduché
7. Z technických důvodů má prototyp dvojkolí 7,7 mm, jinak je stavebnice konstruována pro dvojkolí 8,3 mm
8. Jak již výše uvedl radeksindy, je možné, že prototyp byl zkonstruován podle výkresu, dle kterého se již skutečné vozy postavit nestihlo. Sériové stavebnice budou mít okna rozmístěna podle toho, jak tomu je na dochovaných fotkách
Při stavbě jsem se trochu zapotil, kritickými místy pro mě bylo zasklívání a aplikace H rámů na skříň. Zde je potřeba získat trochu cviku, je to věc, která může po mnoha hodinách stavby vozu výsledný dojem zcela zkazit. Kupodivu aplikace titěrných klik dveří na představku a jejich pojistek nedělá žádný problém. Na přislušné místo dveří se nanese trochu Herkulesu, klika či pojistka se napíchne jemně na bodec kružítka či velkou jehlu a přiloží se na správné místo. Následně se dotlačí tupým předmětem. Maximální pečlivost při lepení detailů skříně se na konci odmění krásným zajímavým modelem
Další osud prototypu bude ten, že nahradím pojezd finální verzí se stupačkama a brzdama a vyměním střechu, nelíbí se mi, jak jsem ji postavil, estetické nedostatky střechy jdou zcela na můj vrub, nikoliv výrobce. Následné sériové stavebnice se upraví podle mých poznatků při stavbě a vašich připomínek zde. Teď přijde na řadu stavba ověřovací série, ze které připravíme v klubu podrobný fotonávod který bude zveřejněn na stránkách našeho klubu ustti.cz. Je tam několik míst, na které musí být modelář upozorněn předem, aby nedošlo k chybě, kterou někdy nelze napravit. Za sebe mohu říct ještě to, že tento vůz je můj oblíbený, předlohu považuji za atraktivní a jsem velmi rád, že se ji podaří přetvořit do stavebnice modelu, kterou bude schopen postavit již trochu zkušenější modelář. A těším se na provozní setkání, až vůz uvidím řazen v zajímavých soupravách vás ostatních modelářů....No a teď ty připomínky, hrrr na mě
