Tak a je to zase tady, tak dlouho jsem se držel, tak dlouho se snažil přehlížet naprosto nesmyslné rýpání a ohýbání faktů, až mi zase bouchly saze. Takže pěkně popořadě, a snad si vzpomenu na vše.
Opět se vrátím k těm pluhům. Tolik keců jen proto, že si Tillig dovolil zapřemýšlet, podíval se na skutečnou mašinu a zjistil že by mu jím vyvinuté spřahlo kolidovalo s pluhem pokud by byl napevno se škvírou. To snad ani nejde komentovat. Ale jo, jde, tenhle systém se používá napříč měřítky, od Z až po H0 (možná i 0 ale tam si nejsem jistý), nikomu doteď nikdy nevadil, příkladem budiž Pikácká BR118 kde není výkyvný pluh, ale považte celá část rámu. A kupodivu to není ani moc poznat. Ale u Tilliga je to špatně, jen aby se kladné bodíky přihrály MTB.
A tvar pluhu, to tady taky nejeden z vás kritizoval. To je pro vás tak těžké nahrát si fotky do mobilu, a jít na nádraží? Banglí jezdí po republice nespočet, a když se na ten pluh podíváte, zjistíte že ho Tillig vystihl velice dobře. Narozdíl od MTB, jejich pluh neodpovídá naprosto ničemu co se vyskytuje na našich železnicích, je vysoký, plochý a působí extrémě mohutným dojmem. Jediná chybka na

PŘEDSÉRIOVÉM ZKUŠEBNÍM VÝLISKU

je že je ten pluh nepatrně víc vysunutý než by měl být a vzniká tím ten fuk mezi rámem a špičkou pluhu, nicméně i veskutečnosti je u originálního pluhu špička lehce přes čelník. Ba co víc, i mnoha zastánci opěvovaný ingot od MTB přečuhuje svou špicí přes rám, ale to patrně není potřeba aby bylo řečeno, jen proto aby se zas mohlo plyvat na Tilliga a přihrávat plusové bodíky MTB.
A další, mýtus o zimním pluhu. Probůh, ten pluh je vpodstatě úplně stejná hrachovina jak tovární z ČKD. V dřívějších předpisech sice něco o prorážení závějí bylo, ale už ani nevím v jakém smyslu, dneska je vpodstatě výslovně zakázáno. Žádný ze tzv. "zimních" pluhů není určen k prohrnování nebo podobným činnostem, pouze se dá mluvit o minimalizaci následků při náhodném projetí závěje. Už vidím ty zástupy fírů co se dobrovolně (byť se "zimními" pluhy) ženou do metrových závějí. Na tu představu prostě všichni hodně rychle zapomeňte, i když kolega VojtikJ od Carga možná bude hrdině hlásat jak je to u nich obvyklá praxe. No a co se tvaru těhle dodělávaných pluhů týče, tak co kus, to originál, ale vesměs všechny vycházejí z původního pluhu, jen je trochu vyztužený.
Potom se tu hodně mluvilo o výšce a jiných rozměrech rámu. To že je MTB kocour blbě nikdo nezapře, nejen že je rám vysoko na podvozkách, ale ještě jsou do toho utopené podvozky, hrozně široké a nízké schody, rám je o hodně vyšší než by měl být, hlavní podélníky nad královským čepem nejsou zapuštěny pod úroveň deklů okolo, prolisy jsou spíš parodií, ten jakýsi náznak krablování, to je fór, takové krablování by možná bylo fajn pro měřítko 1:10, to už je lepší nic. Kupodivu žádnou z těchto nemocí Tilligův kocour netrpí, naopak působí přesně takovým "kompaktním" dojmem jako skutečná mašina. A že je na fotkách MTB vyšší než Tillig, no bodeť by ne, vždyť ten rám je o dobré 2mm vyšší, a asi to těžko bude úhlem focení jak někdo poznamenal když na jedné fotce stojí oba kolmo k objektivu pěkně vedle sebe. A že je u Tilliga vzdálenost mezi čelem čelníku a schůdky malá? Ale kdeže, opět doporučuju bafnout fotky

PŘEDSÉRIOVÉHO ZKUŠEBNÍHO VÝLISKU

a jít na nádraží, kupodivu ten čelník opět dokonale sedí. No ono podle fotek je vidět, že je podobně dlouhý i ten co vytvořilo MTB, nicméně tam vjem zkresluje výška a šířka schůdků. A jinak, ve skutečnosti přesahuje čelník přes úroveň obroučky světel jen minimálně, vpodstatě i madla na čele skříně čouhají dál než čelník, zkuste se znovu mrknout na modely kdo to jak má, oba kocouři mají čelník natažený dál než by měl být.
No a speciálně pro mého oblíbence. Vojtiku, ty chytráku, byl jsi jeden z těch co tu vyloženě řval po tom ať sepíšeme co se nám na MTB nelíbí podle toho co vidíme na 3D rendrech a že se s tím třeba něco udělá. Prý ať to nejsou prázdné keci a ať jsou problémy přesně pojmenované a jen tak nepliveme. Na ten popud jsem sepsal největší hrubky co jsem viděl na 721 a doufal jsem že se ještě něco zachrání. A výsledek, spousta dokazování toho, že MTB to má dobře (i když blbě), tuna planých slibů, protelefonované hodiny, a něco co má představovat 721 kam se promítla 1 (slovy jedna) připomínka z těch asi 10 bodů co jsem vyjmenoval, a to ještě blbě a vpodstatě vzhled domršila ještě jiným způsobem než to bylo původně.
Narozdíl od toho, Tillig (ale i třeba Kuehn) postupně vypouští informace, 3D rendery, na kritiku slyší, spoustu věcí oba dva předělali (ať Kuehn u brejláčů a bardotek, tak Tillig u kocoura), Tillig dokonce ve spoustě věcech upravil i formy od léta (kdy byl vytvořen dodnes prezentovaný, a všemi tak strašně zatracovaný

PŘEDSÉRIOVÝ ZKUŠEBNÍ VÝLISEK

), a přesto si tu všichni pořád jedete tu svou a kritizujete stav který už dlouho není aktuální. A to jen proto, že Tillig chtěl aby obchodníci a modeláři viděli, měli představu, co je čeká, možná aby i přidali ještě nějaké poznatky co zlepšit, to vše narozdíl od MTB, které se ani neuráčí něco oznámit, stopne spoustu jiných výtvorů jen proto aby předstihli konkurenci a ještě se tím pak chlubí, a je jim úplně jedno že je ta mašina úplně zmrvená. Však oni si to na hraní koupí, a hájit to taky budou, jaký výrobce, takový zákazník, každému podle svého.