Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly Brno

Příspěvekod MirekTT » sob 17 zář, 2016 7:06 pm

Posledně jsem mluvil o řezání polystyreu na přístroji domácí výroby, teď to bude
Řezačka polystyrenu - tentokrát Proxxon
IMG_2094 (Medium).JPG
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » čtv 06 říj, 2016 3:00 pm

V termínu 24. – 28. srpna 2016 proběhlo veřejné provozní setkání u příležitosti 10. výročí založení klubu KMŽ Žilina Hôrky. Příchozí pozvánku jsme využili a několik z nás se zajelo připojit do dění. Více v krátké reportáži:

8. TT víkend KMŽ Žilina 2016

Obrázek


Záběry vlaků najdete i ve videu u konce článku nebo přímo na YouTube.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » pon 10 říj, 2016 12:09 pm

Na provozním setkání bylo potřeba zadávat do několika dekodérů dlouhou adresu na jednoduché centrále. Přepočítat dlouhou adresu do hodnot v CV17 a CV18 dekodéru přes binární kód není těžké, ale poněkud zdlouhavé. Jako tvor lenivý jsem si na to vytvořil program v tabulkách, abych ho následně převedl na web k dispozici pro všechny. Téma je to sice vyloženě okrajové, ale třeba se bude převodník někomu v budoucnu hodit. Po načtení nebo uložení stránky funguje i bez připojení k Internetu.

Dlouhé adresy v CV17 a CV18
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Jirka_US » úte 11 říj, 2016 4:01 am

D píše:Na provozním setkání bylo potřeba zadávat do několika dekodérů dlouhou adresu na jednoduché centrále. Přepočítat dlouhou adresu do hodnot v CV17 a CV18 dekodéru přes binární kód není těžké, ale poněkud zdlouhavé. Jako tvor lenivý jsem si na to vytvořil program v tabulkách, abych ho následně převedl na web k dispozici pro všechny. Téma je to sice vyloženě okrajové, ale třeba se bude převodník někomu v budoucnu hodit. Po načtení nebo uložení stránky funguje i bez připojení k Internetu.

Dlouhé adresy v CV17 a CV18


Jen bych si dovolil menší korekci. Dle NMRA má dlouhá adresa rozsah 0 až 10239 nikoliv 1 - 10239. "Broadcast" je pouze na krátké adrese "0".
Zejména pro moduláře by se mohla hodit aplikace Digitrax Toolbox, jež obsahuje CV kalkulačku, kromě CV17 a CV18 rovněž CV29 a další.
http://www.digitrax.com/products/digitr ... itoolbox1/
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » úte 11 říj, 2016 7:25 am

Jirka_US:
Děkuji za doplnění.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » úte 22 lis, 2016 5:00 pm

O víkendu 4. – 6. listopadu 2016 proběhlo tradiční provozní setkání klubu Moduly Brno.

Dvanácté provozní setkání v Pozořicích

Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod milan ferdián » úte 22 lis, 2016 5:12 pm

Pěkná reportáž :wink: Rostete kluci,ještě ten Čejč,možná Hodonín nebo Kyjov :P .Zaječí by též nebylo marné.Přeji hodně pěkných modelářských chvil na dalších vašich setkáních.Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » úte 22 lis, 2016 5:27 pm

Milane, děkujeme za pochvalu.

Růst klubu se přesouvá z kvantity do kvality. Čejč se připravuje, ostatní velké stanice čekají na své tvůrce. Současní členové pomalu narážejí na kapacitní možnosti skladování a přepravy modulů.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod cipisekmp » úte 22 lis, 2016 6:02 pm

Ahoj chlapci od TT. No rozhodne jste pekne zapracovali. Co se tyce tech vetsich stanic, tak Kyjov a Hodonin to by nebylo na par chvil. Kyjov se me trebas libi, ale kdyz jsem se dival a zkousel to v H0 tak by byl silene velky nebot smysl by mel asi az po sroubarny a sklarnu a to je teda kus.
Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Moduly Brno

Příspěvekod rawen » úte 22 lis, 2016 8:52 pm

Mne v tom článku spíše zaujaly (zarazily) informace o zahušťování provozu, křižování v Bořeticích a podobně. Z osobní účasti na setkáních jsem měl pocit, že tohle zrovna nechcete a držíte se striktně (pro spoustu nezasvěcených dost nudně) reality.
Jde o to, že náš klub vycházel z podobné představy o přiblížení se reálnému provozu na lokálce, ale nefunguje nám to, veškeré grafikony byly uměle zahuštěné kvůli odstranění spousty hluchých míst. Takže mne zajímá pozadí tohoto (možná zdánlivého) názorového posunu :)

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Barbucha » úte 22 lis, 2016 9:09 pm

rawen píše:Mne v tom článku spíše zaujaly (zarazily) informace o zahušťování provozu, křižování v Bořeticích a podobně. Z osobní účasti na setkáních jsem měl pocit, že tohle zrovna nechcete a držíte se striktně (pro spoustu nezasvěcených dost nudně) reality.
Jde o to, že náš klub vycházel z podobné představy o přiblížení se reálnému provozu na lokálce, ale nefunguje nám to, veškeré grafikony byly uměle zahuštěné kvůli odstranění spousty hluchých míst. Takže mne zajímá pozadí tohoto (možná zdánlivého) názorového posunu :)

Radek


Mohli zrychlit hodiny :-)
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod D » úte 22 lis, 2016 11:00 pm

Radku, myslím, že jsme si zcela neporozuměli. Vždy jsme jezdili na zhuštěnějším grafikonu. Ta zdánlivá nudnost nevycházela z počtu oběhů vlaků (již zvýšeného), ale ze simulace reálného provozu. Laika pochopitelně nezajímá desetiminutová manipulace v zastávce s nákladištěm, jenže pokud s ní počítá grafikon, logicky se na jednokolejné trati nic jiného neděje. Vlaky nejezdí a to je nuda. Pro nás ale ne.

Smysluplnost grafikonu děláme podle reality (ranní špička osobáků, polední klid na Mn, v noci více Pn), nicméně vlaky pouštíme do častějších oběhů. Každý z nich má ale své opodstatnění (pokud by ve skutečnosti potřebovali po trati protáhnout tři páry manipuláků, v kolik by vyjely, aby nepřekážely osobákům?). Nemáme jen jednotvárné oběhy, například lokomotiva z manipuláku si jako lokomotivní vlak jede pro kotlové vozy, aby je jako Pn vyměnila v koncové stanici, nebo motorák občas přetahuje do koncové stanice i nákladní vagón a manipuluje s ním. Kromě pravidelné dopravy grafikon počítá i s vlaky vypravenými jen dle potřeby.

Reálný provoz na kolejišti nelze zrychlením času zahustit. Zrychlený čas kompenzuje jen zkrácené délky mezistaničních úseků. Při dodržování reálných rychlostí přepočtených do měřítka trvá manipulace prakticky vždy stejně dlouho reálného času. Pokusy jsme dospěli ke čtyřnásobnému zrychlení času, při kterém je ještě manipulace zvládnutelná v mezích modelové rychlosti a grafikonem vyhrazeného času k manipulaci určeného dle skutečné železnice.

V článku ze setkání naleznete i grafikon, který jsme dvakrát dojezdili.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Brno

Příspěvekod rawen » stř 23 lis, 2016 5:33 am

Díky za vyjasnění situace i za GVD. V podstatě to dělám(e) stejně - vy jste samozřejmě dál i v počtu dopraven, zatímco naše layouty tolik uzlů zatím nemají.

Radek

P.S.: To vytěžování lokomotiv vadí lidem asi nejvíc. Odjezdit grafikon jen se dvěma osobními a třemi na nákladech jim připadá divné. :D
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Vaclav86cz » stř 23 lis, 2016 11:16 am

rawen píše:Díky za vyjasnění situace i za GVD. V podstatě to dělám(e) stejně - vy jste samozřejmě dál i v počtu dopraven, zatímco naše layouty tolik uzlů zatím nemají.

Radek

P.S.: To vytěžování lokomotiv vadí lidem asi nejvíc. Odjezdit grafikon jen se dvěma osobními a třemi na nákladech jim připadá divné. :D


Ale tak to ve skutečnosti je, respektive bylo.
Daná strojovka měla pár svých lokomotiv, většinou jedné řady a na lokálkách doplněno párem motorových vozů a jezdili na své trati. Maximálně se tam objevila větší lokomotiva na Sp, nebo R a možná na nějáké ucelence, ale s ohledem na svršek, takže na lokálku pustit velkého čmeláka moc nešlo. To spíše tu ucelenku rozdělili a přetáhly na 2x podle toho jakým směrem jela plná. Krásný příklad je z lokální tratě Havlíčkův Brod - Humpolec, kdy po přijetí ucelenky s plechy do Havlíčkova Brodu se plechy po lokálce tahaly po 3 - 4 vozech do Hustopečí, protože lokomotivy (742 a 754) toho více neuvezli... A nazpět to jelo v celku a nebo na 2x...
Pokud chceš provoz bohatý na hnací vozidla, tak pak musíš dělat hlavní trať, kde je možné, že se potkalo více typů lokomotiv.
Je potřeba si uvědomit, jestli si jdeš hrát s vláčkem a jezdit sem tam (pak nepotřebuješ grafikon a ani moduly) a nebo chceš modelovat provoz, kde jsou určité vazby na nákladní a osobní dopravu. Proto na ty setkání kam jezdím (velikost H0) není vpuštěna veřejnost, respektive možná tak na tribunu aby nerušila a do layoutu musíš jít pouze na pozvání někoho z účastníků.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Moduly Brno

Příspěvekod sidlo » stř 23 lis, 2016 11:37 am

Vaclav86cz píše:Krásný příklad je z lokální tratě Havlíčkův Brod - Humpolec, kdy po přijetí ucelenky s plechy do Havlíčkova Brodu se plechy po lokálce tahaly po 3 - 4 vozech do Hustopečí

To bude nějakej překlep.
  • Hustopeče na trati Havlíčkův Brod - Humpolec neleží
  • Nedovedu si představit, že by se z Brodu vypravovali následy pod drátama po třech vozech do Hustopečí s kocourem včele
:lol:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků