
...a tady je nejkratší osobní souprava (délka soupravy 15cm!!!)


Pro šťouravé ... tyto soupravy se opravdu na kolejišti potkávat nebudou


Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
joe1970 píše:... návěstidla odjezdová, jednoramenná. Jak se to řeší v případě posunu? ...
look23 píše:joe1970 píše:... návěstidla odjezdová, jednoramenná. Jak se to řeší v případě posunu? ...
Mechanika zůstává na stůj jen signalista ze stavědla na strojvedoucího udělá osmičku (souhlas s posunem) a to platí i pro jízdu zpět do stanice ze zhlaví.
joe1970 píše:Jestli tomu rozumím, tak pokud by byla kolej č.2 dopravní (pro nákl. dopravu - nebude zde nástupiště), tak tak mohou být návěstidla pouze u koleje 5,3 a 1?
Ano, možné to je, říká se tomu skupinové návěstidlo (jedno návěstidlo pro více kolejí). U mechanických návěstidel (odjezdová jednoramenná) se používaly velmi často. Jsou označeny tabulkou s čísly kolejí, pro která platí (zde by to bylo L1 - 2) a označením skupinového návěstidla ("přeškrtnutý bílý čtverec") - viz Gůgl.
Pro vypravení vlaku z jedné z těchto kolejí je pak potřeba kromě postavené vlakové cesty (výhybky + návěstidlo) ještě upřesnění, ze které koleje je postaven odjezd - buďto vysílačkou (výpravčí -> strojvedoucí), nebo výpravkou od dané koleje.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník