Segmentové kolejiště JOSEFOV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » sob 10 zář, 2016 5:06 pm

Nejdelší předpokládaná osobní souprava na kolejišti (délka soupravy 120cm) :D
20160910_184224[1].jpg


...a tady je nejkratší osobní souprava (délka soupravy 15cm!!!) :D .... těch 55cm nástupiště pro motorákový provoz bude určitě stačit :lol:
20160910_184249[1].jpg

Pro šťouravé ... tyto soupravy se opravdu na kolejišti potkávat nebudou :lol: .... soupravu jsem zakoupil dnes na burze.... ještě projde změnou nátěru a úpravou doplňků tak aby lépe vyhovovala provozu na prvorepublikovém kolejišti.... v budoucnu bude nasazena na trať Petrovice - Kocourkov :D
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 12 zář, 2016 5:08 am

A je tu další úprava plánu. Tentokrát se týká SN.
Abych zbytečně nevyhazoval peníze za nákup nových výhybek, rozhodl jsem se přepracovat SN a Petrovice a využít zde již nakoupené kolejivo Kuehn.
SN by mělo vypadat asi takto. Užitná délka průjezdných kolejí je 160-160-110-85-60. Odstavné koleje mají užitnou délku 2x60cm a 1x50cm. Pravá část SN bude přístupná pomocí dvjdílného poklopu v krajině (zalesněná stráň) a levá část pod stanicí Petrovice bude muset být přístupná pouze zespodu.
Přílohy
SN - úpravy1 Kuehn.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 19 zář, 2016 5:59 am

Příprava na stavbu pokračuje.

Vytištěný plánek stanice Josefov v měřítku 1:1
Přílohy
14358963_1791259451097667_5326692278099433473_n.jpg
14358963_1791259451097667_5326692278099433473_n.jpg (43.53 KiB) Zobrazeno 6534 krát
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » pon 19 zář, 2016 6:11 am

Ahoj Joe,
v reálu výtisk stanice Josefov vypadá skvěle :wink: .
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » ned 25 zář, 2016 9:48 am

Kolegové, prosím o pár rad.

Než zahájím stavbu potřebuji doladit ještě pár věcí (další příjdou jistě v průběhu stavby).
1) správné umístění mechanických návěstidel ve stanici Josefov a na vjezdu do stanice
2) jaké komponenty zakoupit pro pohon výhybek a návěstidel pomocí DCC a ovládacího pultu
3) je vhodné použít ve stanici jako podklad pod koleje 3mm polystyren (přesněji starlon pod plovoucí podlahy)
4) v jaké výšce by měla být umístěna stanice nad podlahou (jakou výšku nohou k segmentům zvolit)

Moje představa o rozmístění návěstidel je asi takováto:
Stanice Josefov - návěstidla 1.jpg


Koleje 1, 3, 5 jsou dopravní, kolej 2 manipulační a kolej 4 objízdná. Na dílu s mosty se nachází vjezdová návěstidla i předzvěsti (včetně předzvěsti odbočky)
Díky předem za rady
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Vojtěch Vorel » ned 25 zář, 2016 4:15 pm

Zdravím, co se týče návěstidel, tak se mi jeví rozmístěná správně, jen bych se nebál umístit předvěst na hlavní trati dále od vjezdového návěstidla, někam před most. Osobně bych udělal i kolej č. 2 dopravní (i tu lze použít pro posun a odstavení vozů a bylo by víc možností, kam poslat vlak přímo z tratě), ale to jak chceš :)
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod sidlo » ned 25 zář, 2016 7:21 pm

Kolej 2. zřejmě dopravní je a má společné návěstidlo s kolejí 1.
Nerozumím tomu, proč mají vjezdový návěstidla předvěsti na rozdílnou vzdálenost. To je tam takový rozdíl traťových rychlostí?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » ned 25 zář, 2016 8:36 pm

Jestli tomu rozumím, tak pokud by byla kolej č.2 dopravní (pro nákl. dopravu - nebude zde nástupiště), tak tak mohou být návěstidla pouze u koleje 5,3 a 1? Jsem v tomhle laik a nerozumím tomu, jak se umisťují sdružená návěstidla. Vím jen to, že může mít každá dopravní kolej svoje návěstidlo. Navíc se jedná o návěstidla odjezdová, jednoramenná. Jak se to řeší v případě posunu? Nebo lze u těchto menších stanic řešit posun bez posunovacích návěstidel?

Předzvěst na horní lokální trati není problém posunout až za most, přibližně na úroveň předzvěsti pro odbočku Kocourkov. Horní lokální trať má horší sklonové poměry, menší povolenou rychlost a jsou zde kratší vlaky (max. T435+Ds+Be+Be+Be). Hlavní trať vede většinou v rovině, pouze s mírným poklesem v místě křížení tratí a v provozu zde bude i motorový a klasický rychlík. Pokud by předzvěst před tunelem vzdálenostně neodpovídala, musel bych ji zrušit s tím, že je někde za tunelem.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod look23 » ned 25 zář, 2016 9:56 pm

joe1970 píše:... návěstidla odjezdová, jednoramenná. Jak se to řeší v případě posunu? ...


Mechanika zůstává na stůj jen signalista ze stavědla na strojvedoucího udělá osmičku (souhlas s posunem) a to platí i pro jízdu zpět do stanice ze zhlaví.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod PajaF » pon 26 zář, 2016 1:17 am

Podle me, by stacilo nastupiste jen u 1. a 3. koleje, vic nez dva osobni vlaky najednou stejne odjizdet nebudou. Tu kolejovou spojku mezi 3. a 5. odstranit a 5. kolej nechat celou manipulacni. Rovnez odstranit kolejovou spojku mezi 1. a 3. koleji. Neni nutne mit vjezdy/odjezdy z obou trati na vsechny koleje. Ze skrytaku, coz je hlavni trat, umoznit vjezdy na vsechny dopravni koleje, z lokalky byt nemusi.
Predvesti se davaji na zabrzdnou vzdalenost, podle tratove rychlosti. Do 50 km/h. - 400 metru, do 100 km/h. - 700 metru. Pres 100 km/h. - 1000 metru, ale to se te nejspis tykat nebude. :D Pokud na lokalce je jina tratova rychlost, nez na hlavni trati, udelal bych i jinou vzdalenost predvesti. Samozrejme ne presne v meritku, to bys tam zadnou nemel, ale provest rozumnou redukci.
Odjezdova navestidla - mohou byt u kazde dopravni koleje, ale stacila by i jen dve, pro kazdou trat jedno, postavil bych je nekde na urovni toho anglicaku. A nechal bych je nezavisla na postaveni vymen.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod sidlo » pon 26 zář, 2016 5:09 am

Já bych tam obě kolejové spojky nechal.
3. - 5. kolej - to vypadá moc hezky
1. - 3. kolej - jednak to umožňuje současné odjezdy z 3. a 5. koleje, navíc to umožňuje křižování vlaků na 1. a 3. koleji

při zachování spojky 1. - 3. kolej nemá smysl redukovat počet odjezdových návěstidel, nechal bych 3

vjezdová návěstidla možno doplnit o žluté rameno, ale jde to i bez něj

v případě, že druhá trať bude mít traťovou rychlost do 50 km/h a tím pádem i kratší vzdálenost mezi předvěstí a vjezdovým návěstidlem, potom bych toto vjezdové návěstidlo udělal pouze jednoramenné s rychlostníkem 40 před první výhybkou

Obrázek
obrázek z http://www.vladanfoto.cz/475.1.html
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 26 zář, 2016 1:05 pm

look23 píše:
joe1970 píše:... návěstidla odjezdová, jednoramenná. Jak se to řeší v případě posunu? ...


Mechanika zůstává na stůj jen signalista ze stavědla na strojvedoucího udělá osmičku (souhlas s posunem) a to platí i pro jízdu zpět do stanice ze zhlaví.


Díky, jeden problém vyřešen :-D

Co se týká úprav kolejového plánu stanice Josefov - změny již proběhly (viz předchozí diskuse) a ve shodě s MF již další neplánuji. Líbí se mi tak jak je a i provozně mi vyhovuje. Nástupiště budou u kolejí č. 1, 3 (3a) a 5 a umožňují příjezd rychlíku ze SN a vzápětí na to odjezd osobního vlaku do SN a MOs do Petrovic.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod vmucha » pon 26 zář, 2016 1:31 pm

Já se taky přidám s návrhem ;-)
Výhybky k remíze bych dal od zhlaví pravou a pak levou.
Remízu dal na kolej 4c a 4d.
Tím se ti za kolejí 4e vytvoří prostor pro skládku uhlí, příp. zbrojení naftou a pár dalších boudiček.
Myslím, že už to tu bylo, ale přeci jen mi to nedalo.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 26 zář, 2016 6:04 pm

joe1970 píše:Jestli tomu rozumím, tak pokud by byla kolej č.2 dopravní (pro nákl. dopravu - nebude zde nástupiště), tak tak mohou být návěstidla pouze u koleje 5,3 a 1?


Ano, možné to je, říká se tomu skupinové návěstidlo (jedno návěstidlo pro více kolejí). U mechanických návěstidel (odjezdová jednoramenná) se používaly velmi často. Jsou označeny tabulkou s čísly kolejí, pro která platí (zde by to bylo L1 - 2) a označením skupinového návěstidla ("přeškrtnutý bílý čtverec") - viz Gůgl.

Pro vypravení vlaku z jedné z těchto kolejí je pak potřeba kromě postavené vlakové cesty (výhybky + návěstidlo) ještě upřesnění, ze které koleje je postaven odjezd - buďto vysílačkou (výpravčí -> strojvedoucí), nebo výpravkou od dané koleje.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 26 zář, 2016 8:59 pm

Ano, možné to je, říká se tomu skupinové návěstidlo (jedno návěstidlo pro více kolejí). U mechanických návěstidel (odjezdová jednoramenná) se používaly velmi často. Jsou označeny tabulkou s čísly kolejí, pro která platí (zde by to bylo L1 - 2) a označením skupinového návěstidla ("přeškrtnutý bílý čtverec") - viz Gůgl.

Pro vypravení vlaku z jedné z těchto kolejí je pak potřeba kromě postavené vlakové cesty (výhybky + návěstidlo) ještě upřesnění, ze které koleje je postaven odjezd - buďto vysílačkou (výpravčí -> strojvedoucí), nebo výpravkou od dané koleje.

Děkuji moc, přesně takovéhle vysvětlení jsem potřeboval.

V případě použití skupinového návěstidla nesmí přesahovat čelo vlaku na koleji č.2 před návěstidlo u koleje č.1 (předpokládám měřeno kolmo k ose koleje), je to tak?
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník