Segmentové kolejiště JOSEFOV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 zář, 2016 7:41 pm

look23 píše:
milan ferdián píše:...


A co toto? Z 99% poslední návrh od Milana Ferdiána.


:lol: :lol: :lol: ..i ty,i ty :wink: .
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 07 zář, 2016 7:44 pm

Ještě jsem zkusil přemístit staniční budovu...... a přestěhovat to problémové hospodářská družstvo do Petrovic :D

Stanice Josefov - úpravy4.jpg
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy4a.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 zář, 2016 7:46 pm

Ahoj,
Radek Strnad píše: Jen mi přijde nešťastné celé depo napojovat pouze do jedné koleje.

Je to koncová stanice a jedna kolej musí stačit.
Radek Strnad píše: Ta kolej bude v podstatě pro odstavení soupravy a vlastně čehokoliv téměř nepoužitelné.

Radku,Radku ty jsi nečetl celý text.Protože by jsi se dočetl,že strojová stanice je napojena na manipulační/objízdnou kolej a ta musí být stále volná.Pro odstavení osobních vozů je kusá kolej nahoře vlevo. :wink:
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 07 zář, 2016 8:21 pm

zkusil jsem ještě zpracovat Milanovu myšlenku, ale trochu jsem zjednodušil pravé zhlaví. Co vy na to?

Depo je opět v oblouku, skladištní/skládková kolej je zaústěna angličanem do pravého zhlaví, odstavná kolej pro osobní vozy je vlevo od staniční budovy a k dispozici jsou i dvě kusé koleje vlečky zaústěné do objízdné koleje.
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy5.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Radek Strnad » stř 07 zář, 2016 8:48 pm

Já to četl a je mi jasné, že je to objízdná kolej a že musí být stále volná. A to je to, co mi přijde jako zbytečný luxus. Představ si manipulaci ve stanici.Když budeš chtít přepřáhnout lokomotivu, což je docela zajímavá součást posunu, tak se musíš s novou mašinou vmanévrovat nejdřív na objízdnou kolej, pak zablokovat zhlaví a pak najet na konec vlaku. Nebo mít mašinu už na trati a najet z trati. Podle mně by bylo jednodušší najet na vlak přímo z depa. Při úklidu mašiny(která vlak přivezla) do depa pak můžeš po odjezdu vlaku použít tu samou kolej, na jakou přijel, bez použití objízdné. Sám to tak na kolejišti mám a je to fajn. Kdybych to neměl vyzkoušené, tak bych to nepsal. Jinak se mi ta stanice líbí.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod look23 » stř 07 zář, 2016 9:20 pm

Úprava je modře.
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy6.jpg
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » čtv 08 zář, 2016 4:54 am

Pánové,
přiznávám že napojení depa na dvě manipulační koleje by mohlo být provozně zajímavé, nicméně jako provoznímu laikovi (zatím jen léta plánuji, čtu a kreslím :) ) mi to přijde jako zbytečné. Pokud přijede vlak ze SN do Josefova a bude mít na konci zařazeny přímé vozy do Petrovic, pak musí přijet na kolej dopravní, což jsou první tři koleje od staniční budovy. A pak mi přijde mnohem logičtější a zajímavější, jak píše Radek, mít už mašinu na trati a na konec vlaku najet přímo z trati.
Jak už jsem psal, trochu jsem se inspiroval při plánování moduly Ostramo. Nejvíce asi stanicí Loket, kde jsem do Josefova částečně převzal uspořádání budov (stanice, skládka) a depa, které se mi velmi líbí. Snad se pánové z Ostrama nebudou zlobit :P
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 zář, 2016 7:03 am

Ahoj,
potom ještě jedna malá úprava pravého zhlaví.Tři dopravní koleje směrově do obou směrů.Před staniční budovou,krátká dopravní MOs pro lokálku do Petrovic.Odstavná pro osobní vozy přehozena nahoru nalevo.
Varianta spodní staniční koleje:
[šturc--vlečka----manipulační------WP---------manipulační/skládková-------WP-----dopravní-------zhlaví
......... H.D.....volná skládka.............volná skládka-skladiště s rampou.......staniční budova
Milan
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy5.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod look23 » čtv 08 zář, 2016 7:12 am

Co to pravé zhlaví otočit tak, aby depo bylo vpravo dole v rohu a trať šla kolem kraje nahoře. Trochu se tím zkrátí traťové koleje.
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy6.jpg
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 zář, 2016 7:33 am

look23 píše:Co to pravé zhlaví otočit tak, aby depo bylo vpravo dole v rohu a trať šla kolem kraje nahoře. Trochu se tím zkrátí traťové koleje.


Ahoj,
pochybuji a to z důvodu napojených oblouků na sousední segment dle autora Joe.Co se týče napojení strojové stanice,stačí se podívat na archívní plánek žst.Tachov (jednokolejná remíza).
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » čtv 08 zář, 2016 6:56 pm

Mám trochu dilema. Trošku mi přijde, že se ve všech těch úpravách začíná ztrácet ta původní představa :( .

Josefov mělo být nádraží z dostatečnou délkou dopravních kolejí tak, aby nástupiště nemuselo být od námezníku k námezníku. Zároveň měla být nástupiště dostatečně dlouhá pro lázeňský rychlík (cca 5-6vozů - tzn. 120-140cm). Mělo mít dostatek prostor pro vlečky, skladiště a skládku, včetně malého depa pro parní nebo smíšený provoz (parní 310, 314, 423, 433, 434, apod). Hlavní trať měla mít min. poloměry oblouků R396. Původní návrh počítal s délkou hlavní dopraví koleje cca 180cm a délkou nástupišť 140cm.
Když pominu okružní cestu depa z pravého zhlaví na levé a zpět :), tak většina úprav vedla ke zkrácení dopravních kolejí a změně pravého zhlaví.

Líbí se mi poslední Milanův návrh, který umožňuje vytvořit kolem staniční budovy a skladiště i trochu krajiny a zároveň umožňuje zajímavé manipulační možnosti. Bohužel právě úpravou zhlaví došlo ke zkrácení dopravních kolejí cca o 25-30cm. Depo v oblouku vypadá dobře, ale hlavní trať zde musí tvořit oblouk R310 zatímco stoupající trať do Petrovic má R353.

Tak jsem to ještě jednou překopal..... depo je napojeno dle Tachova....oblouk hlavní tratě je kombinací R396 a R353.... hlavní dopravní kolej má 170cm ....dvě nástupiště mají délku 130cm ... první nástupiště u výpravní budovy je dlouhé cca 50cm což je dostačující, díky délce dopravních kolejí v Petrovicích. Výsledek dávám k posouzení :)

Milanův návrh před úpravou
Stanice Josefov - úpravy7a.jpg


a po úpravě
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy7.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » pát 09 zář, 2016 6:28 am

Ahoj,
šikulka.Já jsem malinko upravil napojení strojové stanice.Všiml jsem si jedne zvláštnosti ve stanici.Ty větší rozestupy os u dopravních kolejí s osobní dopravou,jsou kvůli větší šíří plochy nástupiště?
Milan
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy7.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pát 09 zář, 2016 7:35 pm

Díky.
Ano, ty větší rozestupy jsou kvůli nástupišti. Vzdálenost os je větší o 6mm, ale opticky to dělá hodně a jelikož budou nástupiště sypaná s betonovou hranou, myslím si, že zvětšení plochy nástupiště je ku prospěchu věci :)
Ještě se potřebuji ujistit.... funkce koncových kolejí na levém zhlaví jsou odspodu - skládková - šturc - odstavná pro osobní vozy - vlečková... je to tak?
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » sob 10 zář, 2016 5:47 am

joe1970 píše:Ještě se potřebuji ujistit.... funkce koncových kolejí na levém zhlaví jsou odspodu - skládková - šturc - odstavná pro osobní vozy - vlečková... je to tak?

Ahoj,
naprostý souhlas :wink:
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » sob 10 zář, 2016 3:50 pm

Ahoj Milane,
ještě dotaz. Tvojí poslední úpravou se vracíme k tomuto:
Milanův návrh před úpravou

Stanice Josefov - úpravy7a.jpg

Aby bylo možné poslední úpravu provést, je nutné vyměnit vyhybky EW2 za EW1. Je to trochu škoda, ale přínosem je větší užitná délka kolejí. Do remízy a před ni se v tomto návrhu vejde až 5x 434.2 a jedna 423.0 :D
Přílohy
Stanice Josefov - úpravy7b.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků