hank61 píše:Stoupání mohu v případě nutnosti zmenšit max. na 2cm/m, případně přidám "závit". Uvidíme

Rozhodně jdi do 2 cm na metr, pokud můžeš. Budu tady asi za kacíře, ale 3 cm je prostě moc, tohle odpovídalo dobám BTTB. Již jsi si koupil parní 455.2 možná i nějakou další, pokud jsis koupil např. 555.1 či další víš, že s větším stoupáním mají či mohou mít problém, pokud za tím nechceš vozit 2 vozy

- jasně, teď jsem to nadnesl.
Je vidět, že letecký modelář má stejný přístup i k tvorbě železnice jako ke křídlu. Hezké. Osobně bych měl pásky či vysaazení na šrouby přímo z překližky jako součást toho kusu pod kolej a kovové zesílení z dvojky železa oproti korku z vrchu, aby to nesnižovalo průjezdný profil. Proč? Jen pro minimalizaci stoupání, protože se to vyplatí a modely nedostávají tolik zabrat a vyvezeš pak cokoliv i vytlačíš a vyhneš se i jakýmkoliv problémům, že se chová něco nestandardně a třeba vypadává.
Jestli jsem si dával na něčem záležet tak na tomto, občas jsem to párkrát předělal i kvůli milimetrům, takže teď je jedno, když mi náhodou děti sunou do vrchu soupravu o 10 Y-psilonkách a ono to nevyskočí, ani ty páry se "nezadýchají".... Investuj do budoucna, teď to skoro nic nestojí a jedno patro navíc ti neublíží a nenech si namluvit, že 3 cm je v pořádku. Není, pro jakékoliv lokomotivy a aby to byl trochu vlak rozhodně není a teď mne za tyhle kacířska slova zežerte.
