Tak dneska jsem poprvé pořádně otestoval 742 od MTB a po drobném vyladění jsem nadmíru spokojen 1*. Hodnotit budu pouze jízdní vlastnosti,vzhled je už na volbě každého soudruha.
1) samotná jízda,režim posun. Dokonalé,krásná plynulá jízda i přes vexle (nemám napájené srdcovky) sune se fakt krásně pomalu. Rosničku Tillig po těchto zkušenostech asi hodím oknem
No já si jí dám na vlečku do kovošrotu,jako nepojízdnou. Je koupená přes modelbazar,sice svítí,ale jízdní vlastnosti jsou tristní.Zastavuje na každé vexly. Mám pak ještě jednu s poslední serie Tillig zelenou. Zatím bez dekodéru,tak časem uvidím,jestli to bude lepší,ale po zkušenostech s tou červenou se mi kupovat dekodér ani nechce. Ale jak říkám za depem mám dvě koleje,kde budou stát řádně zarostlé vraky. Malej hřbitov. Ty koleje na obr,zcela vpravo,už na nich hnijou balm 020
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#P1010036.jpg Počítám,že tam zaparkuju i část mých domacích výtvorů,který už asi taky nikdy nevyjedou,když se teď dělají továrně.
2) jízda s bandáží do stoupání. Mám naloženy všechny vozy BTTB Es uhlím. Přesnou váhu neznám (buhužel jako obvykle vybitá baterka váhy

a nikdo nic neřekne). Tahám vždy 12 těchto vozů. Naprosto krásně a plynule vyšplhá mým tobogánem i ostatním stoupáním. Vozy vyveze i při režimu posun. Další pokus už byl čistě teoretický. Šlo o spojení obou párů vozů. Tedy 12+12 Es vše naloženo.

Jízda probíhala zcela v pohodě. Netuším,kolik ta souprava mohla vážit,ale i v ruce to bylo už cítit. Klidnou jízdou kocour zvládl veškeré stoupání až na tobogán. Tam až tesně před vrcholem se hned za mašinou několik vozů převrátilo. Konec soupravy byl natolik těžký,že by to asi chtělo naklopené koleje. Ale kocour by i tento extrém zvládl.
Takže ti co tvrdí,že tato lokomotiva je slabá,mají buď na kolejišti Alpy,nebo nevím.....samozřejmě mám nasezou nápravu s bandáží.
Na mém konkrétním kolejišti je jediné mínus to,že neprojede křížem přes moje zatím nenapájené křížení. Důvodem je to,že je na rozdíl od T478.x krátká.