Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod PajaF » úte 02 úno, 2016 10:58 am

Presne jak pise Milan F., neres to, prujezdny prurez se tam v pohode vejde. Snad jen pokud bys to mel v nejakem ostrem oblouku (310, 267mm)
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Makate » úte 02 úno, 2016 7:08 pm

Já mám ten most od KB model taky,mám ho v oblouku na el.dvojkolejce a je nízký.Nosníky jsem musel nadstavit o cca.2 cm,aby se vešla trolej.
Majkl
Makate
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 07 zář, 2015 6:51 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 02 úno, 2016 8:10 pm

milan ferdián píše:Osy kolejí na dvojkolejce jsou 43 mm,NEM102/B1- 36 mm = 79 mm v přímce.Otázkou je kde bude ten most.Pod hradem je široký pojem.Potom nastupuje tvoje varianta úpravy mostu.To znamená rozřezat v půlce,jak navrhuješ,dodat střední chybějící část a opětovně slepit.


Ahoj, omlouvam se, zapomel jsem prilozit vyrez z planku. :lol: Zde je :-)
Most.jpg


Most by mel vest na dvoukolejkou, ktera je v primce. Pozdeji pozvolna prechazi v tunelu do oblouku 396/439. Na druhou stranu pak miri na kamenny vidadukt. Dvoukolejka je ve vysce 240 mm a silnice s mostem pak 378 mm. Patrne tedy budu muset nastavit vysku o nejaky betonovy pilir. :wink: Co se tyce toho projezdneho profilu, tam slo spise o to, abych se tam vesel s dvoukolejkou, trolejema a betonovyma zlabkama. :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 16 úno, 2016 8:16 pm

workous píše:Jo to známe Jirko to tu slibují všichni :) (Slibuju, ze uz se v tom nebudu vrtat :lol: :oops: :mrgreen:)


Tak jsem si dovolil jeste jednu drobnou upravu :lol: Hrad jsem presunul ze sektoru B1 do sektrou A5. :mrgreen: Taky jsem zrusil tunel, abych si odkryl vetsi cast dvoukolejne trate a mohl se kochat pohledem na projizdejici soupravy. Most jsem presnul z horizontalni polohy v sektoru B2 na vertikalni polohu na pomezi sektoru A1 a B1. :lol: :mrgreen:
Přílohy
Posledni uprava.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 23 dub, 2016 7:13 pm

Panove, mel bych jeste jednu otazecku. Ti, co maji kolejiste na nekolik pater, pouzivate zavitove tyce a nebo to mate vsechno na pevno? U spiraly je to jasne, ale co u SN? :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 24 dub, 2016 5:22 am

Já to mám na pevno,ale nejsem zrovna asi ten správný příklad pro stavbu rámu. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 20 kvě, 2016 8:11 pm

miroslav lengyel píše:Já to mám na pevno,ale nejsem zrovna asi ten správný příklad pro stavbu rámu. :D


Udelal jsem kompromis. Ram A1 (122x122cm) bude na celkem na 12 zavitovych tycich M10. 8 ks po obvode a 4 kusy uvnitr. Zbyla mista budou vyztuzena pomoci drevenych spalicku o vysce 118mm tak, aby to spolu s tloustkou desky (12mm) dalo dohromady tech 130mm, coz je vyskovy rozdil mezi jednotlivymi vrstvami. :mrgreen: Ram A2 (122cmx122 cm) je vyztuzen ctyrkolejnou spiralou, takze to bude pevne samo o sobe :-) Ramy A3 a A4 (kazdy 122cmx61cm) jsou ve forme modulu na drevenych nohach, takze tam neni potreba nic vymyslet :-D

Mam akorat posledni blbou otazku. Prave probiha nakup poslednich zbytku kolejiva a chtel jsem se zeptat, jestli je lepsi pouzit tovarni obloukovou vyhybku IBW a nebo si dat tu praci a radeji si sestavit obloukovou vyhybku z flexi stavebnice EW2? :mrgreen: Jinak u mne taky doba drevana skoncila, vsecko je narezano a nakoupeno. Jakmile dorazi z CR veskere kolejivo, bude polozeno a zprovozneno. Celkem se tedy jedna o cca 41 vyhybek a cca 112 metru flexi koleji. Jelikoz nejsem manualne zrucny, rozhodl jsem se jit drazsi cestou a koupit hotove flexi koleje nez navlekat pruty na prazce :-D Jelikoz mi pan Lytomysky mailem oznamil, ze flexi koleje stale nevyrabi, vzal jsem zavdek Tilligem. Fotky dodam dle casu v prubehu mesice cervna :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 21 kvě, 2016 4:16 pm

Jelikoz jsem tady svym rozhodnutim malem zpusobil nekolik srdecnich kolapsu a stresovych situaci, rozhodl jsem se trosku poupravit svoje puvodni rozhodnuti. Tak nakonec prece jenom dojde na nakup kolejovych prutu a prazcovych polich :mrgreen: (Prece jenom je tam jista nemala financni uspora) :D Vyhybky IBW tedy nebudou, ale pokusim se obloukove sestavit z flexi stavebnic vyhybek EW2 (pro jistotu si radeji koupim 6 kusu) :-D Mam tedy jeste nekolik dotazu:

A) Ma nekdo zkusenosti v posledni dobe s nakupem serv a dekoderu k nim? Uvital bych nejaka doporuceni. Psal jsem i Fuldovi, ale odkazal mne na verejny dotaz :-D Vim, ze jsme to tady uz nekde resili, ale prece jenom doba pokrocila, tak kdyby byly nejake novinky :-D

B) Mate nekdo nejake pozitivni hodnoceni na prestavnik od MTB? Rozhodl jsem se zbavit prestavniku Tortoise kvuli jejich velikosti a nahradit je bud prestavnikem od MTB a nebo Cobaltem. :-D

C) Posledni otazka se taze na tip, jake poridit kamery do SN?

Predem dekuji za odpovedi :idea: :twisted:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 22 kvě, 2016 4:38 pm

Tak koukam, ze vetsina radilu, kecalu a vecnych rejpalu ma asi dovolenou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tak jsem zatim dal dohromady tohle pro ovladani:

Pro SN A+B: 20 kusu http://www.dx.com/p/towerpro-sg90-9g-mi ... 0He4zUrJdg
5 kusu http://www.pojezdy.eu/eshop/serva-pesta ... serva.html

Pro SN C, odbocku Jezero a stanici Drinov:
18 kusu http://www.pojezdy.eu/eshop/serva-pesta ... k-mtb.html

K ovladani vyhybek pak bude pouzita jiz drive nakoupena elektronika od Digitraxu 5 kusu DS64 :-) Pro smycku pak od Digitraxu 1 kus AR1. Centrala je taky od Digitraxu.

Uvidime, co na to mistni odbornici :twisted:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » ned 22 kvě, 2016 6:45 pm

Čau Jirko zdravím z Čech ...nejsem sice odborník, ale proč kombinuješ přestavníky chtělo by to jednotnou koncepci.....servo sice jasně vede co se týká ceny, ale.....pročti si různé články....osobně bych radši volil přestavníky od MTB....serva mám (chci je použít na návěstidla) zkouším, ale zatím nic moc výsledky vadí mi to škubání při startu a restartu což děla tebou vybraný dekodér( existuje lepší verze ....) i po odrušení i po použití dražších digitalních serv. Dobré výsledky se servy má Hank61 mrkni k němu, ale používá analogové ovládaní od pana Zajíce http://www.zajic.cz/servo14/servo14.htm a nejsem si jist zda to funguje pod digitálem asi né. Ještě Martin Pinta má pěkný článek na serva http://lokopin.wz.cz/kolejivo/servo.htm .Na MTB tu jsou docela dobré ohlasy zkus někoho poptat kdo je má......Co se týká serva zkus se podívat sem http://www.navestidla.cz/news/motoricky-prestavnik/ je to vykuchané servo, takže snad žádné cukání máš to s držákem + přepínače na srdcovku a ohlas.....No držím ti palce jak se říká v jednom českém filmu zlatý prciny.....

P.S. já mám elektromagnetický přestavníky ROCO(sice nejsou modelové), ale mám klid ...jsou malé vejdou se mi do podloží, nestavuje se nic jen délka impulzu....mínus je cena.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 22 kvě, 2016 7:19 pm

Jde mi o to, ze v SN nechci davat nic zespodu, ale chci neco, co se bude dat namontovat vedle vyhybky. :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » ned 22 kvě, 2016 8:33 pm

Pro tento případ by asi bylo servo ideální, jen dej bacha do SN se dává co je spolehlivé, tak hodně štěstí Jiří....nezapoměň se napsat a vyfotit jak si dopadnul.....
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 22 kvě, 2016 9:02 pm

workous píše:Pro tento případ by asi bylo servo ideální, jen dej bacha do SN se dává co je spolehlivé, tak hodně štěstí Jiří....nezapoměň se napsat a vyfotit jak si dopadnul.....


Mnohokrate dekuji za informace, budu se snazit Te nezklamat :twisted: Kdybych vedel, ze to kolejiste nebudu stehovat pres pulku Evropy, tak by se to stavelo uplne jinak :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Přestavník

Příspěvekod sidlo » pon 23 kvě, 2016 4:46 am

Pro přestavníky jsem zvolil toto řešení http://www.modulybrno.cz/servo-jako-prestavnik
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » pon 23 kvě, 2016 8:58 am

Ještě mi napadlo, že modul od pana Zajíce by šel připojit na dekodér od Petra Šídla (místo tlačítek relátka (16ks) ovládaná digitálně)a bylo by možno ovládat digitálně.Modul Zajíc ovládá 14 serv za cenu 1100,- což je 79,- na servo + modul od Petra.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků