
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
hank píše:rawen píše:Díky všem za příspěvky.
Vidím to na Nas ze stavebnic Malé železnice - z důvodu jejich dostupnosti, časového přesahu i čistě osobních matných vzpomínek na prolamované bočnice nízkostěnu.
Ještě pro upřesnění, Parostroj uvádí bez podrobností číselný interval 394 0 až 394 4. Na obtiscích jsou tři použitelné varianty Nas a tři Res. Když u Res přepíšu (=vystřihnu) 81 na 31, dává to číslo smysl anebo se mi někde rozhodí nějaké kontrolní cifry?
A druhá otázka - kde všude měl Nas menší číslo vozu, které je na obtiskovém aršíku 18x? Dnes jsem byl u nás na nádraží a na rumunských Res je to 2x na čelních stěnách a celkem 4x na podvozcích. Kvalitní obrázky Nas nemám, výrobce to také neuvádí...
Díky za pomoc, Radek
Samozřejmě: Když u stejného vozu přepíšeš režim, musíš přepočítat i kontrolní číslici. (Nechce se mi teď hledat vzorec.) Ale stejně to v Malé železnici mají blbě, když měly vozy Nas mezinárodní číslo, tak se správně jmenovaly Res/Nas. Ta malá čísla se v těch dřevních dobách psala na klanice, na každou pěkně zvlášť. Ani nevím, kdy se s tím přestalo. Možná ta zbývající dvě čísla patří na čelní stěny. Ta čísla 390x platí pro období před rokem 1982, kdy teprve došlo k tomu přečíslování na 394x. Vozy označené 390x v režimu 81 jako ČD nebo ČDC jsou tedy taky chyba. Jen pro úplnost, od r. 1982 se uvádělo národní označení v závorce a malým písmem takhle: Res (Nas) .
Uživatelé procházející toto fórum: TTmili a 1 návštěvník