Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Makate » pát 04 bře, 2016 11:06 pm

JBr píše:
freekey píše:Eduard tvrdí, že lodě dělat nebude, že zůstane u letadel.


Eduard lepty pro lodě dělá v množství větším než malém, ale to už je tu naprostý off topic.


Nejen u Eduarda dělají lepty z oceli právě na zábradlí lodí většinou v měřítku 1:350 nějaký stavebnice lodí s lepty mám tak vím jaká je to pakárna ocelovej lept vystříhat a naohýbat!
Když už se řeší zábradlí,každej modelář se chová ke svému modelu tak aby se mu nic nestalo,aspon já to tak dělám, kapotovaný lokomotivy se berou do ruky zásadně za kastli nebo nárdž,pak nemusím mít strach,že budu mít křivé zábradlí.A ne jak ženská něco do ruky.
Ale s tím žádný výrobce nepočítá,že budou jeho výrobky kupovat jen modeláři.
Majkl
Makate
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 07 zář, 2015 6:51 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod freekey » pát 04 bře, 2016 11:19 pm

Pro provoz na kolejišti to musí něco vydržet. Občas se stane, že lokomotiva vykolejí a převrátí se nebo něco podobného. V digitalu také často hrozí najetí.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Jacek » pát 04 bře, 2016 11:22 pm

Mám právě jeden kousek na víkend doma. Zatím jsem se věnoval důkladnému ladění a kalibraci kvůli úpravám zvukového projektu. Přes víkend zkusím napsat nějakou recenzi. Ovšem bez mikrometru. Naživo vypadá model slušně, provoz na kolejišti bez problémů.
Deset rozdílů na makrofotkách ať si každý najde, za sebe můžu říct, že další lept už stavět nebudu, je to příliš námahy pro tak nepatrné rozdíly v detailech, navíc výsledek na těch fotkách určitě lépe nevypadá :D . Vytkl bych asi jen dvě věci

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Jacek » sob 05 bře, 2016 11:22 pm

Tak je to tam
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » úte 08 bře, 2016 6:08 am

Tak už mám svého kocoura (AWT) doma. Co se týče tvarové věrnosti, není tam nic zásadního, co by mne praštilo do oka, obzvláště při provozu na kolejišti. Tady MTB vzalo připomínky vážně a nejzásadnější chyby opravilo (tvar kabiny, čelní dveře zadního představku, správný počet i umístění brzdových hadic..); dokonce i ta nádrž je už pro mne přijatelná, je tam i náznak jiného zkosení nahoře a dole - kéž by byl aspoň takto přepracován model v H0 :evil:. Jediné co kazí dobrý dojem, jsou masky podvozků (zřejmě zděděné už od brejlovce) - jsou dost zjednodušené; co mi ale více vadí, je provedení gumokovovových sloupků a hlavně absence "dorazového sloupku" mezi nimi, což i vynikne velkou mezerou mezi sloupky.

Co mne ale docela zklamalo, jsou jízdní vlastnosti. A to problém s projížděním některých výhybek - vykolejuje na nich. EW1 Tillig (pravá) při jízdě rovně proti hrotu a oblouková IBW pravá taktéž proti hrotu doprava (na srdcovce). Problémem je zřejmě rozchod dvojkolí "na doraz" a především nízké a hlavně tenké(ostré) okolky (a nízká hmotnost). Na EW1 dochází k tomu, že ostrý okolek se zařízne mezi kolej a jazyk a mašina vykolejí. Tady pomohlo přibrousit a přihnout jazyk tak, aby maximálně přiléhal ke koleji; na obloukové výhybce pomohlo vytvarování levé kolejnice před srdcovkou. Nicméně s jinými "novými" lokomotivami (PIKO, Kuehn, Roco a ani 141 MTB) problémy na těchto výhybkách nikdy nebyly... Jinak k dalším jízdním vlastnostem - model jezdí jemně, hlučnost odpovídá asi Roco, zpřevovování je dobré, velmi dobré chování v nízkých rychlostech, rozjíždí se prakticky od nuly. Modelovou rychlost zatím posoudit neumím; odpovídá přibližně BR110 od Roco (je o trošku pomalejší než Brejlovec od téže firmy). Tažná síla nic moc (chybí hmotnost), bandážovaná náprava to jistí... Tak to jsou zatím mé první dojmy.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod peter_vy » úte 08 bře, 2016 9:33 am

Môj kocúr tiež vykoľajoval. Ako príčinu som zidentifikoval ťažší chod otáčania podvozku pod krátkou kapotou. Po úprave drôteného úchytu podvozku (mierne prihnutie) je všetko v poriadku.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » úte 08 bře, 2016 9:50 am

Na mém se podvozky otáčejí více než volně...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Makate » úte 08 bře, 2016 10:00 pm

Kolegové,
co kus to originál,to je MTB,čekám na svůj kousek a uvidíme,kterej machomejt to dával do kupy!
Majkl
Makate
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 07 zář, 2015 6:51 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod brzda » čtv 10 bře, 2016 2:17 pm

Od MTB je model od modelu úplne iný kus, ale toto by som vôbec nepovažoval za dajakú zvláštnu vec, pretože je to tak u každého výrobcu, niekde som už o tom písal, takže sa tomu nebudem venovať, posledný prípad je model PIKO BR 106, ktorý pre istotu jazdí veľmi zle, zastavuje sám a pri pomalej jazde trhá...myslím že ak by to bol produkt MTB, tak sa toto fórum zahltí za 5 minút:). Kocúr od MTB ma prekvapil a pôsobí na mňa veľmi dobrým dojmom, keďže som doteraz vlastnil dva vlastné modely z leptu DK Model s pojazdom V 100, tak som sa rozhodol pre kúpu. Modelu v podstate nemám čo vytknúť okrem už tu zmieňovaných "nezrovnalostí", ale kto chce špičkový do posledného detailu prepracovaný model v TT do vitríny, tak tento to nebude už len na základe ceny. A som zvedavý, akoby zareagoval dotyčný kupec, keby mal za takýto model zaplatiť okolo 500€, čo by určite stál.....ale späť. Jazdné vlastnosti modelu sú na výbornej úrovni, bolo tu zmieňované vyhadzovanie prednej nápravy modelu pri nájazde na jazyk výhybky. Toto nie je spôsobené nízkymi okolkami ani malou váhou modelu, to je všetko v poriadku, ale tradične obmedzenou vôľou jedného z podvozkov lokomotív MTB, ktorý ma vo vertikálnom smere buď nulovú, alebo veľmi malú vôľu a pri nájazde do oblúka ma tendenciu šponovať sa smerom hore. Dnes mi prešlo rukami niekoľko kocúrov od MTB a niektoré nielenže nemali vôľu vertikálnu, ale aj ich odpor chodu v horizontále by stačil na to, aby model vykoľajoval. Takže riešenie je upraviť vôľu podvozku tak, aby sa toto nestávalo. Od MTB mám cca 10 modelov rôznych lokomotívnych rád a na 8 ks. som to musel upravovať, tak s tým tak dajako už pri kúpe rátam. Snažil som sa vybrať to najlepšie čo bolo, ale aj tak po rozobraní som zistil, že chýba jedna čelová LED, odsledoval som pojazd a vyskytlo sa zase niečo iné, takže...aj napriek všetkému by som model bral znovu a ak bude iné prevedenie, nebudem váhať.
brzda
 
Příspěvky: 168
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » čtv 10 bře, 2016 3:27 pm

Ne,ne. Jak jsem už psal, vůle na obou podvozcích je dostatečná. A vypadávalo to oběma směry...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 10 bře, 2016 3:51 pm

Tak tady asi bude šuplera na místě. Pokud je to nadoraz, přeměřil bych dvojkolí u Kocoura a zároveň u jiných továrních lokomotiv, o kolik se to liší. A hodil bych vočko do normy NEM 310:
http://kolejiste.jbchocen.cz/images/sto ... em_310.pdf
Když to nechce jezdit, je to horší než "jen" vzhledové nedostatky. Myšleno obecně, nikoli konkrétně na tento model.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod j p » čtv 10 bře, 2016 4:01 pm

Trainmaniak píše:Tak tady asi bude šuplera na místě. Pokud je to nadoraz, přeměřil bych dvojkolí u Kocoura a zároveň u jiných továrních lokomotiv, o kolik se to liší. A hodil bych vočko do normy NEM 310:
http://kolejiste.jbchocen.cz/images/sto ... em_310.pdf
Když to nechce jezdit, je to horší než "jen" vzhledové nedostatky. Myšleno obecně, nikoli konkrétně na tento model.


To mate sice pravdu, ale nezapomente pri tom, ze EW1 neodpovida nekterym normam NEM.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » čtv 10 bře, 2016 4:22 pm

Úprava výhybek pomohla, tak to zatím pouštím z hlavy. Ten rozchod byl jen odhad podle ojetejch stop od kolejnic na jízdní ploše kol (jsou těsně u okolků) a také podle zkušeností se starým BTTB, kde nějaký rozchod (pevný) jen iluze :mrgreen:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 10 bře, 2016 4:24 pm

Přiznám se, že je to pro mne novinka, a proto se zeptám (je-li to opravdu tak): V čem neodpovídají? Co je na nich tak špatně, že je neprojede středně dlouhá fungl nová lokomotiva v přímém směru? Uchycení jazyků ve spojovací tyči, případně v místě otáčení?
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » čtv 10 bře, 2016 4:27 pm

Teď trošku zase nerozumím já...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jacek, Jan+Bjoern, Petr Barchánek a 5 návštevníků