Kolejiště TT 150x90

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » čtv 11 úno, 2016 7:39 pm

milan ferdián píše:Takže u vás kluků/modelářů letí stále prostor 1,0(cca1,2) x 0,9 a koukám,že nejvíce stále touží TT-ečkaři :?: No jestli chcete mohu zaměřit svou pozornost i tam.Problém je,že takových kolejišť na tuto plochu jsem navrhl a nakreslil už spousty.Tak v čem je u nich háček?Jsou moc ploché nebo radši by jste volili na patra :?: Ten vlak to stoupání musí též utáhnout a jak znám některé z vás,opět padne slovo o "Y" na tyto kolejiště :? .

Pokud mohu mluvit za sebe, tak hledám především kolejiště zajímavé - ale ani tak ne provozem v nádraží, spíš tím, jak do terénu umístit co nejzajímavější kolejiště, ovšem aby to ještě nepřesáhlo jistou mez kýčovitosti. (samozřejmě kvůli dětem :wink: )
Tvoje kolejiště jsou (dle mého subjektivního dojmu) zaměřena právě na věrný provoz v nádraží a na vlečkách. Jenže Ty jsi opravdový modelář. Já tyhle ambice prostě nemám, nejde mi vůbec o modelování skutečného provozu. Od realizace Tvých návrhů mě odrazuje doba, kterou stráví vlaky průjezdem kdesi ve skrytu pod terénem. To je jediný důvod. :oops:
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Jarda H. » čtv 11 úno, 2016 9:48 pm

milan ferdián píše:Kluci vy mě neustále překvapujete.Netušil jsem,že tyto přeložené osmičky jsou pro vás stále zajímavým námětem. :shock: :wink: ....


No já to vidím tak, že řada lidí se ráda podívá, když vlak co nejdéle zůstane na očích :wink: (a proto snaha natáhnout trať co nejvíc na délku), což už trochu jinak vyjádřil i v předchozím příspěvku rokony !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Tomáš » pát 12 úno, 2016 2:50 pm

Jarda H. píše:
milan ferdián píše:Kluci vy mě neustále překvapujete.Netušil jsem,že tyto přeložené osmičky jsou pro vás stále zajímavým námětem. :shock: :wink: ....


No já to vidím tak, že řada lidí se ráda podívá, když vlak co nejdéle zůstane na očích :wink: (a proto snaha natáhnout trať co nejvíc na délku), což už trochu jinak vyjádřil i v předchozím příspěvku rokony !


:mrgreen: Tohle už tady propaguji,několik let,ale zatím (až na moje kolejiště) marně.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod hopeter » pát 12 úno, 2016 4:25 pm

Já se taky přidávám... potěšení mám z toho co vidím a né z toho co vrčí někde "pod zemí". Nechal jsem se zblbnout a nacpal jsem polovinu tratí pod zem :( . Příští kolejitě bude celé navrchu a vůbec mě nebude vadit vlakodrom... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Tomáš » pát 12 úno, 2016 4:37 pm

hopeter píše:Já se taky přidávám... potěšení mám z toho co vidím a né z toho co vrčí někde "pod zemí". Nechal jsem se zblbnout a nacpal jsem polovinu tratí pod zem :( . Příští kolejitě bude celé navrchu a vůbec mě nebude vadit vlakodrom... :wink:


Nemusí být nutně všechno viditelné,něco v podzemí není na škodu. Smyčka,přejezdová smyčka atp. Tak jak to Milan navrhl do mého plánku je zcela vyhovující. Souprava,v podzemí se pohybuje jen na nezbytně dlouhou dobu. Provoz za kulisou,je také dobré "kompromisní" řešení. Takže stačí na Milana víc přitlačit a určitě se mu to povede. :mrgreen: U mě mu to vyšlo ideálně na 1*
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » pát 12 úno, 2016 6:04 pm

Napadlo mě pojmout nutné minimální podzemí také "modelově", např. jako podzemní továrnu, nebo nějaký důl.
Třeba tady http://waffen.mysteria.cz/ig-plan/kohnstein-plan.gif je patrno, že podzemní továrnou jakási trať vedla.
(I když to byla nejspíš úzkokolejka) čili by nemuselo jít o čirou fantazii.
To samozřejmě připadá v úvahu jen u skryťáku při okraji kolejiště, kam by šlo výřezem koukat.
U mého kolejiště mám v plánu nějak podobně řešit přední část sn.
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Rocky_MK » pát 12 úno, 2016 6:13 pm

hopeter píše:Já se taky přidávám... potěšení mám z toho co vidím a né z toho co vrčí někde "pod zemí". Nechal jsem se zblbnout a nacpal jsem polovinu tratí pod zem :( . Příští kolejitě bude celé navrchu a vůbec mě nebude vadit vlakodrom... :wink:

Minimálně jsi mohl posunout tunelový portál odhadem o 25 cm, což není zanedbatelné. A nějaká krajinná logika by tím neutrpěla.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » sob 13 úno, 2016 3:29 pm

Jelikož byla v kolejišti jedna zapeklitost v podobě skryté koleje, která by musela být krytá odklopným terénem, pokusil jsem se navrhnou jednodušší sn přímo pod nádražím. Výhodou by byl přístup k celému skryťáku zepředu výřezem v rámu. Délka kolejí vychází ještě o drobet delší, než je v horním nádraží. Přišel bych sice o možnost hříčky, kdy z krátkého zadního tunelu vyjede vlak, který do něj nevjel a ani by se tam celý nevešel, ale to klidně oželím.
Prosím znalce o posouzení změny.
Rám se upraví snadno rozšířením výřezu v předním žebru.
Přílohy
Úprava sn.jpg
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod hopeter » sob 13 úno, 2016 4:42 pm

A zkusil jsi udělat přístup zespodu ? Z boku jen malé okénko na vizuální kontrolu a rukama šahat zespodu mezi žebry rámu...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » sob 13 úno, 2016 5:09 pm

Zezadu by bylo místa dost, horší je těsná výška stropu cca 60mm. Takže přední kolej se asi bude obsluhovat zepředu a zadní zadem.
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » pát 19 úno, 2016 8:48 pm

Tak přemýšlím, jak bych nejlépe vyplnil terén mezi překližkovými žebry. Původně jsem chtěl dovnitř navrstvit polystyren a vyříznout pájkou, ale bude tam špatný přístup, viz obrázek.
Rád bych se vyvaroval chybné cesty, proto se raději ptám zkušenějších.
Slyšel jsem o možnosti použít montážní pěnu, nebo to případně vykašírovat?
Díky...
Přílohy
Rám_3.jpg
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod D » pát 19 úno, 2016 10:44 pm

rokony:
Nízkoexpanzní pěnu už máme vyzkoušenou. Když dobře proschne, je další práce v pohodě. Větší objemy raději vyplň balastním polystyrenem nebo pěnu nanášej po vrstvách. Jakmile zatvrdne na povrchu, dá se poplácáváním prsty nahrubo vytvarovat. Po úplném vytvrzení ji můžeš řezat zastudena nožem nebo žiletkou, nedrolí se jako polystyren. K dokončení terénu jsem na pěnu použil směs perlitu a Duvilaxu.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » sob 20 úno, 2016 1:39 pm

Ještě mám pár začátečnických dotazů:
Napadlo mě, jestli při lepení desek polystyrenu lze použít duvilax (disperkol, herkules...) ? Vyschne to mezi nesavými deskami?
Nedělá potom lepidlo potíže při řezání odporovým drátem?
Díky za trpělivost :)
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Rocky_MK » sob 20 úno, 2016 1:44 pm

Já lepil herkulesem a je to OK. Jen musíš trochu déle čekat, než to proschne.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod MirekTT » sob 20 úno, 2016 2:30 pm

rokony píše:...Nedělá potom lepidlo potíže při řezání odporovým drátem?...

Dělá. Lepidlo jde drátem přepálit dost blbě. Spíš vůbec. Buď s místy řezu budeš počítat předem a lepidlo do toho místa nedáš, nebo to lep montážní pěnou. Schne rychleji, než lepidlo, a drát ji přepálí docela dobře, pokud je to tenká vrstva.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: U37.002, wendycrx a 4 návštevníků