Maličké kolejiště N

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod marho » pon 28 črc, 2008 3:06 pm

Problém byl v tom, jak už jsem výše psal, že ten plánek mi sloužil pouze jako inspirace po paměti (nikoliv, že bych přesně použil navrhované rozmístění kolejí), a když jsem ho po místních připomínkách vyhrabal, tak jsem zjistil, že v rozložení skladu a vlečky se vaše připomínky a plánek shodují, pouze můj plánek se liší. :?
P.S.: V tom časopise je rozpis potřebných kolejí pro asi 6 typů (výrobců) kolejí HO, s tím že úzká se předpokládá v N (TT ve Francii moc neznají), a dále 2 rozpisy pro typy kolejí N s tím, že úzkou neřeší (asi by se dělala ze Z)

No brzy snad předložím opravenou verzi :idea:
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod petrh » pon 28 črc, 2008 7:03 pm

no budu se na nej tesit, uz aby tady byl, vzdycky se rad divam na planky hezkych kolejist kolegu:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod marho » pon 28 črc, 2008 7:37 pm

Nahoře vpravo jsem tedy zařadil obloukovou vyhybku. Obě kusé koleje jsou do jednoho směru, to by snad mohlo být?
Akorát se mi nějak nevešlo nádraží a sklad na jednu stranu, jak jsem chtěl.

Opustil jsem taky mírný oblouk flexikolejí v nádraží, nějak se mi nelíbila ta obloukovost v kombinaci s rovnou vyhybkou ke skladu a vlečce.


Obrázek
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod petrh » úte 29 črc, 2008 6:12 am

marho píše:Nahoře vpravo jsem tedy zařadil obloukovou vyhybku. Obě kusé koleje jsou do jednoho směru, to by snad mohlo být?
Akorát se mi nějak nevešlo nádraží a sklad na jednu stranu, jak jsem chtěl.

Opustil jsem taky mírný oblouk flexikolejí v nádraží, nějak se mi nelíbila ta obloukovost v kombinaci s rovnou vyhybkou ke skladu a vlečce.


Obrázek

clovece lepsis se:) a to milopvymi kroky, jen mozna -asi milan ti rekne spise:)- bych to skladiste propjil vyhybkou na druhou kolej v levem zhlavi, ale mozna nai to ne, fakt se mi to libi a libi s emi i ta kolej ven, kde muzes pridat sirou trat a toto mit i pak jako smycku:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod pan.martinek » úte 29 črc, 2008 6:41 am

Moc hezké, akorát možná skryté i otevřené nádraží krátké, ale asi nemáš více místa a pro krátké soupravy dostačující, já, na mém bývalém- teď již rozebraném a rozprodaném kolejišti provozoval max 120cm dlouhé soupravy a na mém novém modulovém nehodlám delší, jak jsem přišel na 120cm? ono to není přesně, spíše 125 až 130, ale to je podle mne ta nejhezčí osobní souprava- nějaká lokomotiva- zamračená nejlépe, osobní vagón 2.tř- zeleno-bílí, poté dvoupatrový vůz- modro-bílí a poté ten samí jako na začátku, zhruba to vyjde na onu vzdálenost a ostatní vlaky bývají většinou kratší, leda nákladní, ale nikdy nepřesáhnou onu vzdálenost. Teď alew řeším problém s koncovou stanicí na modulu, je dvoukolejná a na konci spojená ne přebíhání lokomotiv, jenže koleje 125cm, přebíhání 50(včetně výhybky) a potom ještě výhybka u výjezdu- 25cm a teď si to spočítejte: rovné 2 metry !!! pro někoho normal, pro mě alarmující! jelikož mám asi 2.30 a ten oblouk pak musí být maliký, no, už moc kecám o mé trati, to je iné fórum, radši toani neřeště a čtěte jen pochavali
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod petrh » úte 29 črc, 2008 7:26 am

pan.martinek píše:Moc hezké, akorát možná skryté i otevřené nádraží krátké, ale asi nemáš více místa a pro krátké soupravy dostačující, já, na mém bývalém- teď již rozebraném a rozprodaném kolejišti provozoval max 120cm dlouhé soupravy a na mém novém modulovém nehodlám delší, jak jsem přišel na 120cm? ono to není přesně, spíše 125 až 130, ale to je podle mne ta nejhezčí osobní souprava- nějaká lokomotiva- zamračená nejlépe, osobní vagón 2.tř- zeleno-bílí, poté dvoupatrový vůz- modro-bílí a poté ten samí jako na začátku, zhruba to vyjde na onu vzdálenost a ostatní vlaky bývají většinou kratší, leda nákladní, ale nikdy nepřesáhnou onu vzdálenost. Teď alew řeším problém s koncovou stanicí na modulu, je dvoukolejná a na konci spojená ne přebíhání lokomotiv, jenže koleje 125cm, přebíhání 50(včetně výhybky) a potom ještě výhybka u výjezdu- 25cm a teď si to spočítejte: rovné 2 metry !!! pro někoho normal, pro mě alarmující! jelikož mám asi 2.30 a ten oblouk pak musí být maliký, no, už moc kecám o mé trati, to je iné fórum, radši toani neřeště a čtěte jen pochavali

no nastesti to Nko je mensi:) ja si myslim, ze tohle bude spis stejne lokalka, takze tak orchestrion a dva pripojnaky, ci kocour a podobne:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Pája » úte 29 črc, 2008 6:21 pm

Re . pan.martinek : A co dát na konec přesuvnu,nebo točnu (např domácí výroby s toho CD) - vlastně by stačila segmentová (neotáčí se kolem dokola,ale jen ve výseči)?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod marho » ned 17 srp, 2008 1:00 pm

Níže je výsledek mého boje s WinTrackem, vzhledem k tomu, kolik to zabralo času a co všechno se mi tam nepodařilo dát (sklad, vozidla, budovy, příroda - zobrazeno ve 2D ale v 3D nikoliv), tak výrazně vítězí wintrack.

Ale mám lepší představu, co bude potřeba doplnit kolem trati.

Ještě přemýšlím, co dát jako téma vlečky, nemám praktické zkušenosti, chci něco s menším provozem, co se mohlo vyskytovat na vedlejší trati. Napadají mě klasiky jako pila, kamenolom, ??
Máte nějaké návrhy?


Obrázek
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod petrh » ned 17 srp, 2008 1:23 pm

jako mini kolejiste super:) ja bych to videl treba na mensi strojirnu? obcas privezes Zky na krabice s vyrobky, obcas dovezes na vagonu teba kupu dratu na montovani ci tak;) nebo tam muze byt postrecen vagon s uhlim, aby ve fabrice bylo nazimu cim topit:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod marho » ned 17 srp, 2008 1:31 pm

Díky :)

A to téma na vlečku vypadá jako dobrý nápad, aby tam bylo možný střídat různé vagony.
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod petrh » ned 17 srp, 2008 4:30 pm

marho píše:Díky :)

A to téma na vlečku vypadá jako dobrý nápad, aby tam bylo možný střídat různé vagony.

rozhodne jo:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Jarda H. » ned 17 srp, 2008 5:02 pm

Ta vlečka ke strojírně není špatný nápad :idea: , kromě již zmíněných vagonů a manipulace se tam mohou objevit třeba i cisterna s chemikáliemi nebo vagon s kyselinou - vždyť ve výrobě mohou výrobky různě čistit nebo chemicky (příp. chemicko-tepelně) upravovat !

Kdyby šlo o klasickou pilu nebo jiný dřevařský podnik (plošiňáky nebo otevřené vagony) příp. uhelné sklady, pískovna, kamenolom, ... (otevřené vozy), tam zkrátka tak pestrý sortiment vagonů na vlečku k maipulaci nedostaneš :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod petrh » ned 17 srp, 2008 5:54 pm

Jarda H. píše:Ta vlečka ke strojírně není špatný nápad :idea: , kromě již zmíněných vagonů a manipulace se tam mohou objevit třeba i cisterna s chemikáliemi nebo vagon s kyselinou - vždyť ve výrobě mohou výrobky různě čistit nebo chemicky (příp. chemicko-tepelně) upravovat !

Kdyby šlo o klasickou pilu nebo jiný dřevařský podnik (plošiňáky nebo otevřené vagony) příp. uhelné sklady, pískovna, kamenolom, ... (otevřené vozy), tam zkrátka tak pestrý sortiment vagonů na vlečku k maipulaci nedostaneš :lol: :!:


no to rozhodne a nav ic muzes obcas pripadne prihrkat i treba nejaky na rozbite bedny, nebo cizi zel. spravy jako zasilka ze zahranici:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Jarda H. » ned 17 srp, 2008 6:32 pm

petrh píše: ..... no to rozhodne a nav ic muzes obcas pripadne prihrkat i treba nejaky na rozbite bedny, nebo cizi zel. spravy jako zasilka ze zahranici:)


Zcela určitě - třeba dodávka nového strojního zařízení atd :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Posouzení varianty 16 a 17

Příspěvekod marho » sob 06 zář, 2008 8:55 pm

Tak ještě jedna varianta, ale tady si nejsem jistý, jestli to není horší než minule, takže prosím o vaše komentáře.
Přestože bych rád kolejiště jako co nejmenší (jako na vyzkoušení, aby to bylo hotové co nejdříve, a na pokoukání pro syny), tak zdejší debaty o depech mě navnadily zkusit připojit jednu kusou kolej, kde by odpočívala lokomotiva, která bude posunovat na nádraží. Pokud jsem ale použil dvě vyhybky, tak jsem se dostal do prostorových potíží, po pár dnech mě napadlo použít křižovatku, ale neznám to v praxi :
nevím nakolik se to hodí do takového nádražíčka, na druhé straně zase nehodlám dodržovat vše, spíše se obávám, jak se přes ni bude posunovat, nedělá to v praxi problémy (vykolejování vagonů, nebo něco jiného)?
Takže podle vás je lepší (hlavně v modelovém provozu) minulá varianta nebo tato? :?: :?:
Díky za názory či kritiky :wink:

Obrázek
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků