TT kolejiště 455x360cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hopeter » pon 04 led, 2016 4:57 pm

Na tom dílu č.6 jsem to myslel takto: Průmyslovou zónu zvednout do úrovně malé koncové a vlečku napojit z malé koncové. Zrušit smyčku a výhybnu a tunelem přes tobogán sjet do SN ( odbočkou z mezilehlé ). Trať z mezilehlé do malé koncové ponechat.
Ta velká úvrať vypadá dobře. Jenom ta horní vlečka mě připadá proti srsti - omezuje tě délka šturcu na výtah delší soupravy ... asi bych ji otočil směrem ke koncovým šturcům.
Podle další trati a tobogánu předpokládám průjezdné SN někde pod mezilehlou stanicí ?
Držím palce do dalšího budování. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hank61 » pon 04 led, 2016 5:10 pm

hopeter píše:Na tom dílu č.6 jsem to myslel takto: Průmyslovou zónu zvednout do úrovně malé koncové a vlečku napojit z malé koncové. Zrušit smyčku a výhybnu a tunelem přes tobogán sjet do SN ( odbočkou z mezilehlé ). Trať z mezilehlé do malé koncové ponechat.
Ta velká úvrať vypadá dobře. Jenom ta horní vlečka mě připadá proti srsti - omezuje tě délka šturcu na výtah delší soupravy ... asi bych ji otočil směrem ke koncovým šturcům.
Podle další trati a tobogánu předpokládám průjezdné SN někde pod mezilehlou stanicí ?
Držím palce do dalšího budování. :wink:


V každém případě začnu stavbou hlavového nádraží. O to jde predevsim. Mimo jiné na Dobříš to mám půl hodiny autem, tak si to tam o vikendu zajedu nafotit. A s tou horni vlečkou jsem uvažoval podobně. V KŽM Praha 3 mají třeba jednu obrácenou kolejovou spojku a ja přemýslim v čem j to výhodnejší. Takže o této stanici je rozhodnuto. Zbytek budu řešit následně. Děkuji za rady i morální podporu :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod radula63 » pon 04 led, 2016 9:54 pm

hank61 píše:V každém případě začnu stavbou hlavového nádraží. O to jde predevsim. Mimo jiné na Dobříš to mám půl hodiny autem, tak si to tam o vikendu zajedu nafotit. A s tou horni vlečkou jsem uvažoval podobně. V KŽM Praha 3 mají třeba jednu obrácenou kolejovou spojku a ja přemýslim v čem j to výhodnejší. Takže o této stanici je rozhodnuto. Zbytek budu řešit následně.

hank61
Na soumodulí st.Dobříš na modulovce KŽM Praha 3 jsou dvě spojky přehozené.
Důvodem je více možností při posunech a využití stanice jako stanice čtyřkolejné - při originálním schématu se na nejvzdálenější kolej dostaneš pouze přes slepé zhlaví (samotnou loko i přes remízu).
ZMĚNY:
Na vjezdovém zhlaví je to spojka mezi třetí a čtvrtou kolejí od budovy - důvodem je možnost vjet na manipulační kolej pořivolávačkou , ale spíše se používá jako objízdná kolej a manipulační kolej - je to spíše z provozního důvodu, pokud je stanice zaplněna při obměně vlaků na modulovce. Tím, že Dobříš je na modulovce největší stanicí a zastupuje stanici vlakotvornou - na modulovce nemáme skryté nádraží.
Obsah modulovky : stanice Dobříš má 4 koleje, Bratkovice 2 koleje, Malá Hraštice a Rudíkov po 3 kolejích a nově postavený Kácov má koleje též 4. Dobříši se odlehčilo tím, že Kácov také přebírá část funkce Dobříše. http://www.kzm-praha.cz/ostatni/modelskut.htm
Druhá spojka je přehozena na slepém zhlaví - důvodem je též provoz modulovky - možnost použít manipulační kolej (nejdále od budovy) jako kolej objízdnou. A zároveň se vyrovnaly užitečné délky kolejí č.1 a č.3.

Změny jsem v plánu označil červeně.
dobris-plan.gif
dobris-plan.gif (12.14 KiB) Zobrazeno 5758 krát
Naposledy upravil radula63 dne pon 04 led, 2016 10:38 pm, celkově upraveno 3
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod radula63 » pon 04 led, 2016 10:21 pm

Pohled na Dobříš v květnu 2013 ...
P1040186.JPG

srovnaná pláň po budově remízy, koleje zarostlé trávou
P1040187.JPG

...a květen 2015... Nová nástupiště Dobříši nesluší :| Krom toho je zrušena spojka - výhybky č.7 a 8 - viz. plánek výše.
WP_20150516_14_48_31_Pro.jpg
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod Barbucha » pon 04 led, 2016 10:24 pm

Provozně to vypadá líp.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hank61 » stř 06 led, 2016 2:31 pm

Tak se mi rýsuje jak by mohla vypadat vlakotvorná hlavová stanice. Základem a prvotní myšlenkou sice byla Dobříš, nicméně došlo k nějakým drobným úpravám. A to i proto, že by bylo nesmyslné, mít za nádražím Dobříš panoráma českého středohoří - dokonce s tepelnou elektrárnou v dáli, které ze zdi fakt nehodlám strhávat. Využitelná délka dopravních kolejí vychází na 130 a 145 cm. Možná by šla ještě zvětšit na úkor šturců. Vlevo část oploceného areálu s vlečkou a krátkou odstavnou kolejí třeba pro Rosničku. Výpravní budova buďto 16/H, případně 253/H, ve žluté barvě jako je např. v kruškohorském Perninku.

Hankov 8.jpg
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 06 led, 2016 3:55 pm

Na první koleji bys mohl ušetřit místo tak, že ty dvě výhybky nahradíš angličanem. A asi bych upravil vjezdové zhlaví tak, aby byla trať do mezilehlé stanice ,,naproti" šturcu pro objíždění.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hank61 » stř 06 led, 2016 5:34 pm

Rocky. S tou vjezdovou koleji máš pravdu. To mi uteklo, neboť jsem zprvu měl stanici pouze tříkolejnou. Jinak s angličanem nepočítám. :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hopeter » stř 06 led, 2016 6:35 pm

Koukám vývoj pokračuje... :) Minulý návrh jsi měl úvať a teď tam vidím jen jednu trať ...
Trochu mě tam nesedí ta výtopna. Pokud to tedy nebude moderna jen pro motorový provoz. Jestli by to mělo být pozůstatkem historie tak není kam dát popelovou jámu a zauhlování.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 06 led, 2016 6:41 pm

To je fakt. A určitě by tam stačila jednomístná remíza s popelovou jámou, vodním jeřábem a kůlnou na uhlí. Pokud trváš na dvoumístné, viděl bych to takto anebo bych pouvažoval nad tím, jestli je vhodné mít remízu a vlečku zaústěnou do koleje se skladištěm. Remízu bych zaústil spíš do spodní koleje.
hank 61 stanice.png
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod _pavel_ » stř 06 led, 2016 7:04 pm

Rocky_MK píše: ......Pokud trváš na dvoumístné.....


No jo,trvá..... když ji má tak cos ní, přece ji nevyhodí. Jedině, že by ji předělal na jednomístnou. Sem tam se něco přikrátí upraví. Já ji tak upravil a nevypadá to špatně, ale už ji nemám.
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod Barbucha » stř 06 led, 2016 7:05 pm

Tomu původním, Honzo, bych výtopna ani neříkal, tam není kam dát ani popelovou jámu. To je tak přístřešek na motorák a něco šibovacího.
Obrázek
Toto je cosi podobně očesaného z Bystřice nad Pernštejnem.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hank61 » stř 06 led, 2016 7:35 pm

Zrovna jsem dnes odpoledne tohle dilema s tou remízou řešil a koukal i na jednomistnou remízu Ledečko od KB, nebo Igra. Vyhodit se mi ji nechce a tak me napadlo, teda pokud se tam vejde, z ni udělat třeba druhou tovární halu do horní levé části segmentu. Když před oploceny areal dám nějaké stromy, treba by tam mohla být. :-)
Naposledy upravil hank61 dne stř 06 led, 2016 7:56 pm, celkově upraveno 1
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod hank61 » stř 06 led, 2016 7:48 pm

Rocky_MK píše:To je fakt. A určitě by tam stačila jednomístná remíza s popelovou jámou, vodním jeřábem a kůlnou na uhlí. Pokud trváš na dvoumístné, viděl bych to takto anebo bych pouvažoval nad tím, jestli je vhodné mít remízu a vlečku zaústěnou do koleje se skladištěm. Remízu bych zaústil spíš do spodní koleje.
hank 61 stanice.png


Tohle řešení se mi zamlouvá, i kdyby tam byla česká jednomistná /např. Ledečko/. Do spodní koleje se mi remíza nevejde a segment již rozšiřovat nehodlam.
Jinak jsem se patrně asi špatně vyjádřil. To remízu tam nechci mít pro obsluhu parního provozu, který ani nemám, nýbrž jak píše Pavel, mela by sloužit pouze jako přístřešek pro postrk. Zítra si to překreslim ve WT.
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT kolejiště do U 155x465x360cm

Příspěvekod Barbucha » stř 06 led, 2016 8:20 pm

Jo, to tam nech i tu dvoumístnou, koleje byly přemístěny, jámy jsou pryč a slouží to jako "garáž". Takových je ještě vidět dost. Jinak v tý Bystřici, to je snad nejblbější stanice, co jsem kdy viděl.
https://plus.google.com/u/0/photos/+PavelStavjanik/albums/6164268703495981457
U bývalýho nákladiště udělali perón a lidi od výpravní budovy chodí kamsi do prdelovic.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků