lajblt píše:... třeba přísun vagónů na vlečky probíhá křížem přes lokomotivní depo...
Ale to právě není potřeba, když se ten šturc, který jsi vtipně připojil přes ty dva angličany, bude používat výhradně jako výtažná kolej pro posun na vlečkách a odstavných kolejích. Stejně tak je geniální nápad ten výtah kolem točny. Přijede nákladní vlak, záloha ho vytáhne na kolej kolem točny a pak s využitím toho druhého výtahu rozposunuje na vlečky a manipulační koleje.
lajblt píše:... stanice má pro nákladní dopravu jen 2 koleje...
Tak přesně tuhle výhradu jsem chtěl původně napsat taky. sirgeorge67 by měl upřesnit, s jakým rozsahem nákladní vlakotvorby v stanici a na vlečkách počítá. Dvě nebo tři koleje pro tento účel by se možná vešly mezi ten výtah, co končí u rotundy, a matečnou kolej s výhybkami, odkud odbočují vlečky. Pak by ty dvě koleje sloužily jen jako dopravní pro nákladní vlaky a staniční záloha by je po odstoupení vlakové lokomotivy vždycky fofrem musela vyklidit na vlečky a staniční manipulační koleje. A ty nové koleje, které navrhuju, by sloužily k řazení výchozích nákladních souprav, které by se už seřazené vytáhly na nákladní dopravní koleje až před odjezdem na trať.
I v tak malé stanici by se možná tedy uplatnily dvě posunující zálohy, jedna pro osobní a jedna pro nákladní soupravy. Přidej k tomu ještě topírák a hned máš ideální možnost pro sběratele uplatnit na kolejišti tři kusy nějakých raritních posunovacích lokomotiv typu "každej pes - jiná ves", některou/některé možná dokonce i parní v epoše nových trakcí s tím, že jedna z nich by mohla sloužit v zimě jako předtápěčka výchozích osobních souprav a/nebo jako vytápěcí/vymývací kotel v depu (může být i pojízdný vlastní silou, a to i v době nových trakcí, ve Vršovicích bylo jedním z úkolů pojízdného kotle v zimě rozehřívání ztuhlých maziv).
Ještě doplním, že tebou označené "malé dílny" bych viděl jako dílny vozové služby přednostně pro domácí osobní vozy s možností nouzově opravit i vadný nebo poškozený nákladní vůz. A obsluhovala by je "osobní" staniční záloha, která by také přistavovala/odstavovala poštovní a spěšninové vozy. Což umožňuje realizovat další námět - provoz rychloběžek se spěšninovými a poštovními vozy (nebo aspoň osobních vlaků s několikavozovými skupinami spěšninových a poštovních vozů, třeba z Nymburka do České Lípy osobáky vozily někdy i 4 spěšninové vozy), přičemž ten šturc vedle staniční budovy včetně přilehlého skladiště by sloužil jen pro ty spěšniny, včetně celovozových zásilek v zetkách a chlaďácích - třeba ovoce, zeleniny, mořských ryb nebo piva. (Napadá mě Brno - ještě než vzniklo autobusové nádraží u Grandu, byly tam manipulační koleje pro vykládku ovoce a zeleniny...)
Suma sumárum, moje návrhy vycházejí z toho, že při dané koncepci na daném prostoru nelze dělat zázraky s provozem na trati, ale o to víc se tam člověk vyřádí s posunem a dalšími manipulacemi. A při zmíněném počtu až 30 hnacích vozidel bude zřejmě nutno řešit i reálné znázornění provozu v topírně včetně vypracování oběhu hnacích vozidel.
Někdo tu někde napsal, že to už není pro obsluhu jednou osobou. Souhlasím. Je to pro dva lidi nejmíň (jeden výpravčí, jeden vedoucí posunu) a když si dáš práci s oběhy HV, uplatní se i třetí osoba jako strojmistr.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.