Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » pát 12 zář, 2014 4:01 am

Tak výroba více variant části formy určitě bude stát méně, než výroba celé. Ale pořád to bude řádově více, než příprava jiné barevné mutace (kterou ovšem musíš v případě "modráka" ještě k ceně "úpravy" formy také připočíst). A že by bylo i řádově více předobjednávek - no nevím... Docela by mne zajímalo, jak dopadlo pro A.C.M.E ekonomicky dobrodružství 150/350 a Bmee/BDmee. Co jsem tak koukal, tak avizovaný WLABmee už zmizel v propadlišti dějin... A k Bpee/Apee se zatím také moc nemají.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod A2C » pát 12 zář, 2014 8:24 am

A prejazd oblúkmi menšími ako 420mm :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » pát 12 zář, 2014 10:45 am

to Mikinko:

Ono jde také o to, kolik se toho skutečně prodalo (v absolutních číslech). Jedna věc jsou prázdné sklady a pulty a druhá jestli se výrobci zaplatila forma, eventuálně jestli je dostatečný potenciál dalších příjmů v (blízké) budoucnosti výrobou jiné barevné mutace (ono přeci jen - elektrifikovanou hlavní trať modeluje poměrně málo lidí, takže těžko lze očekávat odbyt jako třeba u brejlovců a bardotek, kde je ještě navíc ohromný potenciál barevných mutací). Proto byl (zřejmě) WLABmee potichu škrtnut.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » ned 14 zář, 2014 9:01 pm

mikinko píše:Co sa tyka 350 ZSSK a 151 CD - myslim, ze to dopadlo dobre.


No, model jsem si taky koupil, podlehl jsem kráse modelu. O to vlastně výrobci jde. Ale čím déle ho mám, tím více jsem v údivu z nejrůznějších chyb a řešení. Některé jsem už napsal prakticky po rozbalení modelu, teď pokračuji.

I po několika měsících provozu loko stále při vyšších rychlostech cuká. Zajímavé - tento model s dvěma setrvačníky cuká, zatímco 714 od Roca bez setrvačníku jezdí klidně. Motorem Mashima to asi není, ale čím jiným? Že by to bylo těmi extrémně krátkými kardany? Nebo diagonálním umístěním bandáží? Těžko říct, ale model to dělá i na rovině.
Na několika místech kol mi opadala bílá barva. Musel jsem to přetřít - jednoduše, bez rozborky. Loko položím na bok, do podvozku strčím dva drátky, zapnu proud, kola se roztočí a já jen přiložím štětec s bílou barvou. A vypadá to moc ještě lépe než předtím, tovární potisk na kolech poněkud nekryje.

V největším údivu jsem ovšem byl při při rozborce podvozků, které jsem otevřel, abych očistil sběrací kontakty. Vůbec nechápu, co vedlo výrobce k tomu, že celá váha lokomotivy závisí na celkem osmi malých, plastových zámečcích. Myslím, že by nebyl takový problém udělat ten dekl převodů kovový a hlavně přichycený pomocí šroubků jako u brejlovce Roco. Navíc se mi zdá, že moc otevření ty zámečky nevydrží, už po jednom otevření je jeden z nich náchylnější k vycvaknutí.
Před rozborkou podvozku hlavně nezapomeňte vyplnit něčím tvrdým (co se nepromáčkne) prostor mezi převodovkou a DPS, jinak se vám po oddělání krytky převodů celá převodovka propadne dovnitř (navíc vypadne i kardan) a dávat to pak do kupy je na zešílení. :evil:
A další věc, Číňané asi nevědí, čím se u nás mažou převody, protože celá převodovka je prolitá řídkým olejem a z krytky převodů je spíše bazének oleje. :o

Ale co, nic není dokonalé. Za pět tisíc je to docela dost muziky. Většinu prohřešků si dokážeme napravit. Vypadá velice dobře a jezdí tiše. I když, to netypické řešení podvozků je už docela skandální.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vypravecc » sob 27 zář, 2014 4:33 pm

Milí kolegové,

nebylo by nějaké video nového zvuku od Modely.biz ? Stojí přehrání za to ?
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » sob 08 lis, 2014 7:20 pm

Děkuji za uznání, jsem rád, že se líbí.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » úte 25 lis, 2014 10:19 pm

To, co mi dal Číňan do podvozků, rozhodně není vazelína. Bylo to cosi bezbarvého a velice řídkého. A hlavně to teklo v silné vrstvě po celé vnitřní straně deklu.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Idolezal » čtv 24 pro, 2015 12:16 am

Ešus píše:
mikinko píše:Co sa tyka 350 ZSSK a 151 CD - myslim, ze to dopadlo dobre.


No, model jsem si taky koupil, podlehl jsem kráse modelu. O to vlastně výrobci jde. Ale čím déle ho mám, tím více jsem v údivu z nejrůznějších chyb a řešení. Některé jsem už napsal prakticky po rozbalení modelu, teď pokračuji.

I po několika měsících provozu loko stále při vyšších rychlostech cuká. Zajímavé - tento model s dvěma setrvačníky cuká, zatímco 714 od Roca bez setrvačníku jezdí klidně. Motorem Mashima to asi není, ale čím jiným? Že by to bylo těmi extrémně krátkými kardany? Nebo diagonálním umístěním bandáží? Těžko říct, ale model to dělá i na rovině.
Na několika místech kol mi opadala bílá barva. Musel jsem to přetřít - jednoduše, bez rozborky. Loko položím na bok, do podvozku strčím dva drátky, zapnu proud, kola se roztočí a já jen přiložím štětec s bílou barvou. A vypadá to moc ještě lépe než předtím, tovární potisk na kolech poněkud nekryje.

V největším údivu jsem ovšem byl při při rozborce podvozků, které jsem otevřel, abych očistil sběrací kontakty. Vůbec nechápu, co vedlo výrobce k tomu, že celá váha lokomotivy závisí na celkem osmi malých, plastových zámečcích. Myslím, že by nebyl takový problém udělat ten dekl převodů kovový a hlavně přichycený pomocí šroubků jako u brejlovce Roco. Navíc se mi zdá, že moc otevření ty zámečky nevydrží, už po jednom otevření je jeden z nich náchylnější k vycvaknutí.
Před rozborkou podvozku hlavně nezapomeňte vyplnit něčím tvrdým (co se nepromáčkne) prostor mezi převodovkou a DPS, jinak se vám po oddělání krytky převodů celá převodovka propadne dovnitř (navíc vypadne i kardan) a dávat to pak do kupy je na zešílení. :evil:
A další věc, Číňané asi nevědí, čím se u nás mažou převody, protože celá převodovka je prolitá řídkým olejem a z krytky převodů je spíše bazének oleje. :o

Ale co, nic není dokonalé. Za pět tisíc je to docela dost muziky. Většinu prohřešků si dokážeme napravit. Vypadá velice dobře a jezdí tiše. I když, to netypické řešení podvozků je už docela skandální.


Můžu se zeptat jak jste vyřešil to cukání? Moje 151 cuká úplně stejně. Reklamoval jsem ji, ale prodejce mi napsal, že se jim vrátila z ACME a problém není vyřešen.
Idolezal
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 04 lis, 2014 6:47 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod SaTo » ned 07 úno, 2016 6:26 pm

Dobrý den
Měl bych dotaz, cca před rokem jsem si koupil 150 analog od ACME, moc s ní není naježděno a najednou přestal fungovat jeden podvozek u druhého se kola protáčejí a loko se nehne - nemá někdo podobnou zkušenost co je příčinou. Díky za případné odpovědi
SaTo
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 29 dub, 2015 2:29 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Pomaranč » úte 22 bře, 2016 6:45 pm

Ja zas dúfam že farba polopantografov a rozvodov strešnej výbavy budú oranžovej farby.
Pomaranč
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát 22 lis, 2013 11:30 pm
Bydliště: Poprad

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Aleson » stř 23 bře, 2016 7:37 pm

Včera jsem se dočkal velkého překvapení. Našel jsem v poště e-mail od A.C.M.E :shock: , kam jsem několikrát psal
- bez odezvy (naposledy ohledně srovnání boční linie přechodu barev na ES499.0. V mailu stálo, že děkují za fotky
(boční pohledy na modro-krémovou 350ku) a že je hned poslali svému výrobci do Číny jako "referenční vzorky".
Ještě jsem psal tomu člověku odpověď, ale ta už zůstala opět bez odezvy :( . No, ale svitla tak aspoň malá naděje,
že s tím něco udělají .....

Aleson
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Aleson » pon 04 dub, 2016 5:55 pm

Podle mailu, který dnes rozesílal pan Dalecký :
".... Na zaklade pripominek z veletrhu v Norimberku kde byl vystaven vzorek dochazi k uprave odstinu jak kremove tak i modre a hlavne ke spravnemu umisteni prechodu modra/kremova tak aby byl presne podle předlohy. Jde zejména o celni partie modelu."
to vypadá, že ACME snad vyslyšelo připomínky k úpravě přechodu modra/kremova, ale tuší někdo, k jaké úpravě odstínů
obou barev mělo dojít ? Na veletrhu jsem nebyl a z fotek pořízených nejspíš pod intenzivním bílým osvětlením které zintenzivňuje a zesvětluje barvy oproti běžnému dennímu světlu dopadajícímu např. na kolejiště- pokud ho ovšem neprovozujete v solárku :D - jsem měl (po odmyšlení účinků tohoto osvětlení) dojem, že barvy by mohly docela sedět.
Kromě toho si nevzpomínám, že v diskusi by se objevily nějaké připomínky k odstínům barev. Má k tomu někdo nějaké
bližší informace (např.pan Dalecký) ?? Doufám, že model nebude tak tmavý, že modrá bude poznat jen na fotce pořízené
bleskem nebo nebude vyšisovaná jak po 5ti letech provozu ... :cry:

ES499-0-kolaz.jpg

Vpravo nahoře v rohu model ACME z Norimberku (asi trochu příliš "švestková") , pod ním model velice pěkné přestavby "Huga" z modelbazaru , ale barvou modré mnohem víc mimo ( autor doufám promine).

Aleson
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod ČouĎák » pon 04 dub, 2016 7:42 pm

350.004 od huga není ČSD,ŽSR a je ZSSK po rekonstrukci a odstín sedí!
http://www.zeleznicny.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=24392
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Aleson » pon 04 dub, 2016 9:53 pm

No když myslíš..... :?
ES499-0-kolaz.jpg

Aleson
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 05 dub, 2016 6:09 am

No hlavně je ale podle toho mejlu od Michala Daleckého už celá edice ES499 čsd od ACME rozprodaná, takže není jistý jestli se vůbec dostane na nás všechny co jsme si to předobjednali... Podobná situace jako byla s první 422kou od Brawy... jinak to Eso má být k dispozici v květnu.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: StandaR a 3 návštevníků