Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » pát 30 říj, 2015 7:16 pm

havrosu píše:A pro Milana... pokud je tou první elektrifikovanou tratí myšlena elinka, Bechyňka a já nevím jaké názvy ještě má a měla, tak mám mnoho dokumentace, jako jeden ze zakladatelů tehdejší Nadace jsem vytvořil slušný archiv o trati a vozovém parku, takže je-li potřeba, rád poskytnu.

Pavel

Pavle,děkuji za nabídku,no věci si trošku zamotané.Zkusím odpovědět,ikdyž moje psané slovo bylo vždy moji slabinou.

V sekci jsem věděl,že parta lidí má ve vínku stavbu "Lipenky".Po motanicích u mne na začátku jara,jsem se nabídl,že bych participoval a spolupracoval na rozšíření tohoto zajímavého programu a to ve formě buď zatrolejovaných traťových modulů nebo i původní tříkolejné stanice Vyšší Brod.Bohužel z toho sešlo.

Další alternativou byla právě tebou zmiňovaná "Bechyňka".Též jsem posháněl dostupné materiály,ale spíše ve formě fotografií než výkresů.Jenže zde jsem narazil na problém.Takový projekt nemůžeš v jedné osobě utáhnout,protože je třeba jak stanic,tak hlavně zatrolejovaných modulů,co s tím?Zájemci již byli zainteresováni na zmíněném projektu "Lipenka" a jak sám víš N-kařů je jak šafránů.

Tak jsem hledal v našem kraji námět co bych sám zvládl,nebylo by potřeba tolik potřebných traťových modulů,ale by projekt byl provozně slušny.Na úzkou jsem se již nechtěl vracet,tak jsem našel kombinaci jak osobní,tak i nákladní dopravy u nás.Je to tramvajová doprava se zmiňovanými atributy,který jsem nazval M.D.L. - Místní dráha Lučina -.Základní pojezdy již mám,teď čekám na trolejové sloupy.Výrobce mi slíbil,že se s tím popere k mé spokojenosti.Sám jsem zvědavý,protože je to ryze ostravský trolejový sloup.

Tož asi tak v kostce :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod havrosu » pát 30 říj, 2015 7:40 pm

Poslal jsem SZ, pokud jde o tramvaje mám podobnou nemoc, stavím si doma jen tak pro radost okruh pražských tramvají od Staroměstského náměstí kolem dokola... rok 1908 :)

Takhle třeba dopadla Staronová synagoga :)

Obrázek
havrosu
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned 04 pro, 2011 10:35 am

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Petr S. » pát 30 říj, 2015 8:53 pm

Ne , že bych chtěl rýt , i když rýč mám naprosto přepychový .
Je zajímavé , že ten , kdo vidí nejmíň , se masochisticky trápí lupou a zvětšovacím sklem .
Milane , pojď do H0 , ( H0m , H0e ) tam to doopravdy bude snažší !
Ať se ti daří , Petr s.
Petr S.
 
Příspěvky: 559
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Martin Justiz » pát 30 říj, 2015 9:12 pm

Petr S. píše:Ne , že bych chtěl rýt , i když rýč mám naprosto přepychový .
Je zajímavé , že ten , kdo vidí nejmíň , se masochisticky trápí lupou a zvětšovacím sklem .
Milane , pojď do H0 , ( H0m , H0e ) tam to doopravdy bude snažší !
Ať se ti daří , Petr s.


ja sem taky pro H0e a přikladám jeden argument z dílny JK models

sj-YeCmBLfcsg9ymtvKNnhdsHbqYqpT9lGharRAJyEDhpykjnyn90VUoX_LhNOv-XEB3Cso.jpg
sj-YeCmBLfcsg9ymtvKNnhdsHbqYqpT9lGharRAJyEDhpykjnyn90VUoX_LhNOv-XEB3Cso.jpg (45.69 KiB) Zobrazeno 6164 krát
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » ned 01 lis, 2015 11:56 am

havrosu píše:Poslal jsem SZ, pokud jde o tramvaje mám podobnou nemoc, stavím si doma jen tak pro radost okruh pražských tramvají od Staroměstského náměstí kolem dokola... rok 1908 :)

Takhle třeba dopadla Staronová synagoga :)

Obrázek

Pěkná práce.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » ned 01 lis, 2015 12:04 pm

rybizek píše:
Petr S. píše:Ne , že bych chtěl rýt , i když rýč mám naprosto přepychový .
Je zajímavé , že ten , kdo vidí nejmíň , se masochisticky trápí lupou a zvětšovacím sklem .
Milane , pojď do H0 , ( H0m , H0e ) tam to doopravdy bude snažší !
Ať se ti daří , Petr s.


ja sem taky pro H0e a přikladám jeden argument z dílny JK models

Petr S. píše:Ne , že bych chtěl rýt , i když rýč mám naprosto přepychový .
Je zajímavé , že ten , kdo vidí nejmíň , se masochisticky trápí lupou a zvětšovacím sklem .
Milane , pojď do H0 , ( H0m , H0e ) tam to doopravdy bude snažší !
Ať se ti daří , Petr s.

Kluci,někde jsem už to psal N-ko je N-ko :D.Víte jaký je to super pohled,že někde máte trolejové vedení jak pavučina a vy a ostatní trolej nevidíte.Což teprve požitek v noci,kdy za modelové námrazy během jízdy od sběrače poletuji jiskry a krásně prská.Peťo,mlha a spol. by ti mohli navyprávět co se do mne nahučeli "...i klobásy byli a nezabrali..". :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Petr S. » ned 01 lis, 2015 7:19 pm

Hele Milane ,
H0 to sice není , ale taky to jezdí a vrčí .
Koukni na https://onedrive.live.com/?cid=4c4e2828 ... AvtooS6p9s .
:lol:
Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 559
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » pon 02 lis, 2015 9:22 am

workous píše:Nebavíme se náhodou o "N" tom královském měřítku.... :D :D

O královském měřítku N bychom se tady bavit měli, nevím proč sem pořád někdo plete gigantický rozměr H0 a "ani dost malý, ani dost velký" TT. A teď se na mne všichni sesypou. Ale prosím
Vás, komu je N-ko z principu proti mysli, nepište sem nic. Zajímalo a zajímá mne opravdu jen co na N-ku vadí, co chybí.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4373
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod hank61 » pon 02 lis, 2015 2:29 pm

Jen popíši můj myšlenkový vývoj. Začal jsem stavět kolejiště v "N" ku. Problém jsem zjistil s komplikovanou digitalizací nakoupených lokomotiv, které vznikly ještě v době, kdy o digitalizaci nemohla být řeč. To ovšem není problém měřítka, ale neznalosti kupujícího. Začal jsem proto pokukovat po nějaké větší velikosti a rozhodl jsem se vzhledem k prostoru a představě ČSD vozového parku pro TT. http://hankovystranky.cz/category/vlacky-a-vlaky/ Dnes cca po 13 měsících od začátku stavby jsem s měřítkem sice spokojený, ale raději bych na svém, né zcela malém kolejišti viděl podstatně větší poloměry oblouků, snad trochu delší nádraží a třeba navíc i nějakou delší vlečku. Jinými slovy. I kompromisní měřítko TT dle mého vyžaduje buďto ještě více prostoru, nebo ještě více střízlivější layout. Takže v příštím životě by to mohlo býti znovu "N", nebo snad nějaká lesní romantika v měřítku "HOe" :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod hank » pon 02 lis, 2015 3:18 pm

Mně chybí dostupná továrně a malosériově vyráběná vozidla podle předloh ČSD, především epochy II a III. Jinak proti eNku nemám vůbec nic, v 80. letech jsem jedno malé domácí kolejiště N měl a i teď si vedle kolejiště v TT pomaličku bastlím funkční dioráma v eNku.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6704
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » pon 02 lis, 2015 4:07 pm

Díky pánové, přesně tak jako v posledních příspěvcích jsem si diskuzi v tomto tématu představoval, ještě jednou díky.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4373
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Rocky_MK » pon 02 lis, 2015 4:27 pm

Mně vadí to, co hankovi. Kdyby šla v eNku sehnat 810, T334/T435 za peníze podobné TT, taktéž budovy (ty bych ještě oželel), taky jdu do N. Sice bych si v N asi nezvládl jen tak dodělat osvětlení do lokomotivy, ale to by vyvážil fakt, že na stejné ploše postavím větší trať. Ale ty výrazně větší ceny a dost omezená nabídka ČSD vozidel je stěžejní nevýhoda.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Ferda » pon 02 lis, 2015 4:55 pm

Když ono je to všechno 6x dražší :roll:
V H0 se na 1m2 vejdou 2 vexle, v N-ku jich vleze 8 a ještě jsou dražší.
To je pak lehká volba :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 lis, 2015 4:58 pm

Rocky_MK píše:Mně vadí to, co hankovi. Kdyby šla v eNku sehnat 810, T334/T435 za peníze podobné TT,

Otázkou jestli by se našel domácí výrobce,zda by jsme byli rádi nebo by jsme ohrnovali nos,viz příspěvky "Komunity".Setkal jsem se totiž i s přístupem kdy nadšenec investoval peníze a vše okolo toho aspoň pro maloseriovou zakázku.Mě se ty vozy velmi líbili a nebylo co na nich vytknout při naši modelové velikosti.Jenže setkal jsem s neopodstaněnou kritikou,což mě dost nemile překvapilo.Otázkou je,zda nadšenec opět něco pro nás zajistí.
Rocky_MK píše: taktéž budovy (ty bych ještě oželel), taky jdu do N..

Ale budov,chvála bohu už je dostatečné množství.
Rocky_MK píše:Sice bych si v N asi nezvládl jen tak dodělat osvětlení do lokomotivy, ale to by vyvážil fakt, že na stejné ploše postavím větší trať. Ale ty výrazně větší ceny a dost omezená nabídka ČSD vozidel je stěžejní nevýhoda.

Je,to je právě ta obrovská nevýhoda i ty někdy ceny :? .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 02 lis, 2015 5:10 pm

U mě byla volba měřítka jednoznačně závislá na velikosti.Vozidel,staveb i dalšího příslušenství je,s přihlédnutím k epoše a železniční společnosti nastejno,v N-ku dokonce vycházejí levněji než v H0.O TT jsem neuvažoval vůbec,tam je to fakt bída a navíc dražší než H0.O to víc obdivuji kolegy,kteří,byť se zrakovým handicapem se tomuto měřítku s takovým zápalem věnují.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník